Gå til innhold

Bildespesial: Fabrikksbesøk hos Abit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin artikkel! han fyren som påfører termisk pasta er en slask!
Skulle gjerne hatt et alvorsord med personen som legger på goop på Northbridge på disse NF7 kortene. :D

 

Han fyren sløste ikke akuratt med kjølepasta`n :roll:

 

Tro det eller ei, men de tar seg ikke tid til å sitte å skrape goop med kredittkort og gni inn kjøleblokkene :roll:

Det er faktisk bare entusiaster med masse fritid som gidder å gjøre det for å tjene en liten grad på en varm CPU. I praksis har det ingen betydning om kjølepastaen er fordelt nitidig ut med sparkel eller om den er trykket ut med presset fra festeanordningen på blokka - spisielt ikke på chipsetkjølern.

 

 

Ellers kule bilder!

Lenke til kommentar

Hvis det er noen i denne tråden som alvorlig talt ville ha jobbet der, så tror jeg IKKE man vet hva man snakker om !!

Det er nok maskiner som kunne utført ennå mer av jobben. -Men i land hvor lønningene er så lave så kan det være like lønnsomt med mennesker, fordi maskinen(e) vil koste så mye at det ikke er noe å tjene inn.

Mennesker er vedlikeholdsfrie, og kan lett justeres til å arbeide ulikt på ulike hovedkort...

 

Stien mellom de gule og svarte linjene, var det fotostien for besøkende?

Hvis alle kort testes grundig, så skal det ikke være noen feil med dem som nye fra butikk... Har ikke Abit hovedkort selv, men mitt var det feil på som nytt (bør få levert det inn snart, hatt det par måneder).

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Jævel fett.

 

Tenk for en jobb det må være, man må hele tiden vite litt mer enn de andre om hva som kommer :!:

Ja, virkelig gøy å sitte lutrygget ved et samlebånd fra 7-22 (eller hva som nå ble sagt) for en luselønn. Tenk så deprimerende det må være ikke engang å ha råd til produktene du selv produserer! Var ikke det noe av det revolusjonerende med Fords masseproduserte biler, at arbeiderne flest for første gang hadde råd til selv å kjøpe produktene de produserte? Tenk for et motivasjonsløft det må ha utgjort.

Lenke til kommentar

Skulle likt å vite fabrikkens totale utgifter i materiale og lønn m.m. per hovedkort.

 

Det er nok som i klesindustrien, hvor den dyre merkeskjorta til 1000 kr har kostet like mye å bli produsert som 299,- "billigskjorta" på H&M hvor kvaliteten er den samme (dette er sant, for dem som lurer!).

Det er ikke alltid at det som er dyrere for oss å kjøpe er dyrere å produsere....

Litt utenfor denne tråden kanskje, men jeg savner ofte å kunne vite mer om hvor mye en ting har kostet å bli produsert. -Så slipper omtrent hele summen jeg betaler å gå i lomma til griske sjefer og importører.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Vil bare si at de som jobber der er for det meste jenter som jobber der i ett par år. Så sender de halvparten an lønnen sin til familien, og resten sparer de til studier. De bor på området og får mat, og det er ofte store samfunn bygd rundt fabrikken, slik at de som jobber der av og til kan gå i byen og handle litt. :)

 

Så de driver ikke med dette så veldig lenge, bare mens de har størst arbeidslyst.

Lenke til kommentar
i en sommerjobb jeg en gang hadde jobbet jeg 7-23 to uker i strekk (man-fre) Men det holder med to uker, jobber dem like mye året rundt står det respekt av det men jeg tviler på at dem gjør det :p

Les litt om omverden du lille gutt. Arbeidsforholdene er faktisk så jævlige store deler av verden. De damene som vi så på bildene var sikkert de "heldige" som fikk lov til å jobbe på en fabrikk 12timer dagen til luselønn for at vi tjukke veslige nerder kan sitte på de nyeste og råeste datamaskinene.

Lenke til kommentar
Tro det eller ei, men de tar seg ikke tid til å sitte å skrape goop med kredittkort og gni inn kjøleblokkene 

Neida, men grunnen til at jeg nevnte det var av egen erfaring. Har skiftet NB-kjøler på to av disse kortene, og på begge var det bare en liten klatt med kjølepasta. Vil tro at omtrent halvparten på den ene siden var belagt av goop, og på resten av flaten hadde ikke direkte kjøleren kontakt med NB. Det overrasket meg litt.

 

Skal sies at begge kortene var stabile over 200 MHz FSB, da. :)

 

Edit: leif

Endret av morcan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...