Gå til innhold

Bildespesial: Fabrikksbesøk hos Abit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet va hovedkort som ligger på sammlebåndet?

Det ser ut som et Abit NF7.. Gode gamle traveren.

 

Cornel: Tviler nok på at bildene er fått på mail siden det er blitz i den ene skjermen.. Det tyder på at fotografen har hatt hastverk (somregel)

Lenke til kommentar
Blir nesten kvalm når jeg tenker på hvordan de behandler HK der. Trodde det var blide folk som elsket jobben sin jeg! Hele staben ser jo dopa ut! Helt arbeidsnarkomane jo!

Håpet på litt mer Science Fiction ala Doom 3. Er jo bare en traust alminnelig arbeids fabrikk!

Hadde vært litt kjipt hvis det løp masse fæle monstre rundt i fabrikken mens de jobba da... Hadde nok ikke blitt gjort så mye, og kostnadene for å ansette nye personer etter de som ble spist hadde nok blitt skyhøye :tease:

Lenke til kommentar

Typisk fabrikker i Kina hvor alt er 100% strigla :dontgetit: Eneste som er på menyen til de ansatte er vel nudler kokt i grått vann. Sjekk personen på bildet http://www.hardware.no/nyheter/images/abit...kksbesok/20.jpg. Han med bart og skarp røst i tyskland for 60 år siden hadde slike i sine fabrikker og :D Den som snur seg til kollegaen for å ta en prat får garantert smake pisken, eller om en beveger seg utenfor den markerte linja. Uff blir deprimert hver gang jeg ser slike bilder.

Lenke til kommentar
Typisk fabrikker i Kina hvor alt er 100% strigla :dontgetit: Eneste som er på menyen til de ansatte er vel nudler kokt i grått vann. Sjekk personen på bildet http://www.hardware.no/nyheter/images/abit...kksbesok/20.jpg. Han med bart og skarp røst i tyskland for 60 år siden hadde slike i sine fabrikker og :D Den som snur seg til kollegaen for å ta en prat får garantert smake pisken, eller om en beveger seg utenfor den markerte linja. Uff blir deprimert hver gang jeg ser slike bilder.

Ordnung muss sein og Arbeit macht frei er vel to velkjente fraser...

 

Sistnevnte gjør seg nok ikke akkurat gjeldende i dette tilfelle, men det gjør det første.

Det er en grunn til at det er slik, og de som jobber der blir ikke akkurat pressa til å måtte begynne å jobbe hos ABIT. De vet nok hva de går til.

Og hadde ikke han som står der og kontrollerer faktisk kontrollert, hadde nok feilprosenten vært mye høyere enn den hadde behøvd å være.

Lenke til kommentar
Det positive er at disse kineserne er noen hardhauser når det kommer til jobbing. De jobber og jobber og jobber og jobber og jobber og jobber. Og jobben gjør de bra. Ikke noe 8-16 jobb der i gården nei. De jobber gjerne 7-22 vakter, 6 dager i uka. Og de trives med det! DET tar jeg av meg hatten for. Tenkt så mye bråk det hadde blitt her hjemme i lille Norge om vi innførte noe sånt. :thumbup:

Hvis det er slik så har de jo null fritid, stå opp, gå på jobb, komme hjem og legge seg :ermm:

Helt riktig, men som jeg sa de trives med det, er ikke slavearbeid akkurat. "Samlebånds-jentene" kommer ofte fra fattige familier. De jobber et par år og sender mesteparten av pengene til familien. En slik jobb er regnet som en ganske lukrativ jobb i et land med alt for mange innbyggere og alt for få jobber.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar
Vil bare si at de som jobber der er for det meste jenter som jobber der i ett par år. Så sender de halvparten an lønnen sin til familien, og resten sparer de til studier. De bor på området og får mat, og det er ofte store samfunn bygd rundt fabrikken, slik at de som jobber der av og til kan gå i byen og handle litt. :)

 

Så de driver ikke med dette så veldig lenge, bare mens de har størst arbeidslyst.

Stemmer det, mye av pengene de sender tilbake til familien sin hjelper til og med hele landsbyer. Disse jentene som jobber i fabrikkene er faktisk veldig heldige, for oss høres det ut som veldig lite penger, men for de er det mye penger.

 

Vi nordmenn må slutte å synes synd på alle som ikke tjener like mye som oss, vi er bortskjemte.

Lenke til kommentar

Til dere som sier at arbeiderene ser dopet ut... Hvordan ville du montert små deler på et HK? Hoppet rundt og sett glad ut mens du festet det med ene hånden? Gjerne kastet delene på fra 10 meters avstand så du får litt lek i hverdagen?

 

Nei, du ville sittet på en benk, med bra lys og trynet trøkt ned i HKet mens du konsentrerte deg og gjerne avvekslet et par ord med sidemannen. Akkurat som de gjør det.

 

Men videre hyggelig arbeid er det nok ikke.

Lenke til kommentar

hm, uten å være 100% sikker så tror jeg at for å være en ansatt hos ABIT kreves det _minst_ en bachelor/mastergrad i electrical engineering, og de har Kina nok av. Må ikke sitte her og tro at halve kinesiske befolkningen sitter og lager tekstiler. Det er navit å tro at disse jentene blir hentet fra en eller annen landsby. Det kreves litt basiskunnskaper å jobbe med elektriske komponenter for å si det enkelt.

Lenke til kommentar
hm, uten å være 100% sikker så tror jeg at for å være en ansatt hos ABIT kreves det _minst_ en bachelor/mastergrad i electrical engineering, og de har Kina nok av. Må ikke sitte her og tro at halve kinesiske befolkningen sitter og lager tekstiler. Det er navit å tro at disse jentene blir hentet fra en eller annen landsby. Det kreves litt basiskunnskaper å jobbe med elektriske komponenter for å si det enkelt.

Yes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...