Gå til innhold

QXL - Krever 103 kr for et salg


Anbefalte innlegg

Ellers så tror jeg at det kun er et tidsspørsmål før HW også begynner å ta betaling for innsatte annonser fra privatpersoner. Tror dere ikke at de allerede har regnet ut hvor stort potensiale det er dersom det koster 25 kr pr annonse.

Tror dette vil komme i løpet av kort tid...

Jeg frykter også det, men håper de priser annonsene ennå lavere enn det. Og helst fast pris f.eks 10kr, helst med mulighet for å betale via SMS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke mye av en bruktperson, men jeg selger nå litt her og litt der på qxl.

Hvorfor?: gammel vane :)

 

Brukte de da de holdt til hos dinside.no/bruktmarked eller hva de nå en het før de ble oppkjøpt og har fortsatt kontoen min fra 1999 eller noe :)

 

Prisene er litt stive, så selg med omhu :)

Har snust (men dog ikke prøvd) finn.no, men liker dårlig layout på siden, veldig rotete i mine øger.

 

Bruktmarkedet.no er jeg veldig skeptisk til ettersom der er det liten eller ingen kontroll og jeg mener også å ha lest at hw.no tar ikke noe ansvar for det som skjer der. Selv om det er gratis så er det lite betryggende.

 

Har også en "gutfeeling" på at det er mange svindlerspirer her på forumet som ikke har noen moralske skrupler.

Hva baserer jeg den kommentaren på sier du?. Det er nok det enkle faktum at etter å ha lest forumet en del år så er det forbausende mye lesestoff som handler om å ikke betale for seg hvis f.eks posten leverer ut en pakke feil, feilprising på webshop hvor alle hyenene hopper på for å skaffe seg varer de vet er feilpriset.

Kan jo heller ikke glemme den konstante flommen av: "Selg det på qxl for xxx kr, er altid en eller annen idiot som betaler det".

 

Nei, før man begynner å peke på andre så anbefaler jeg alle å kikke først på seg selv...

 

Ber på forhånd om tilgivelse for eventuelle skrifeleifer, men jeg ser på en datamaskiner og skriver på en annen.

 

-Thomas

Lenke til kommentar
Bruktmarkedet.no er jeg veldig skeptisk til ettersom der er det liten eller ingen kontroll og jeg mener også å ha lest at hw.no tar ikke noe ansvar for det som skjer der. Selv om det er gratis så er det lite betryggende.

Nå har alle bruktstedene på nett en ansvarsfraskrivelse i en eller annen form, så bruktmarkedet her på HW skiller seg ikke ut. (bruktmarkedet.no som du skriver er et parkert domene)

 

Fordelen med et bruktmarked i forhold til en auksjon er at man har større mulighet til å velge hvem man handler med. Og dersom du er usikker så slipper du å handle. Personlig betaler jeg gladelig forskudd til en som er litt opp i årene og som har inntekt. Men dersom jeg skal selge til en jypling (yngre enn meg ;) ) så kan du banne på at jeg skal ha forskudd.

 

Hvis det var så mye lureri på bruktmarkedet her burde det vært litt flere tråder på forumet her, eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har meget stor forståelse for trådstarter og de andre som påpeker QXL's noe tvilsomme prissetting..

Tee, Culpa har også rett i at det ikke bør være altfor stor anstrengelse å finn ut av hva "tjenesten" QXL tilbyr selgere koster..

Men.. QXL er (dessverre) ett godt egnet sted for å bli kvitt "skrap" til en god pris, nettopp pga. auksjons-formen..

Som jeg har nevnt noen ganger før..:

Det er enkelte som har en "syk" dragning (spillegale?) mot å delta i og "vinne" auksjoner..

Derfor har QXL livets rett.. og gir meget god inntekt til de som engang startet tjenesten/nettstedet..evt. de gribbene som har kjøpt tjenesten av gründerne...

Selv ser jeg på QXL som siste utvei for å få solgt noe jeg ikke gidder å bruke så mye tid på via andre salgskanaler..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Fikk akkurat samme mail i dag. 103 kroner eller hva det var. Og jeg er helt enig med alle som misliker qxl her.

 

Fakta om min sak;

- Jeg skrev meg på som medlem hos qxl lenge før det begynte å koste noe hos dem, og krysset da selvsagt aldri av for at jeg gikk med på noen betalingsvilkår.

- Da qxl gikk over til betaling fikk jeg aldri noen beskjed om dette, eller krysset aldri av på at jeg gikk med på noen vilkår da jeg la ut min siste "vare" for salg.

-Ikke før etter at auksjonen var over fikk jeg vite at dette faktisk kostet penger ( og mye penger!!)

-Varen ble forøvrig aldri solgt.

- Jeg gjorde ikke noe annet enn det jeg hadde gjort for et år tilbake (da det var gratis), selge en vare uten utgifter, som var den avtalen jeg hadde med qxl da jeg anskaffet meg en bruker.

-Etter første mail om betaling, valgte jeg å la vær og betale (som jeg ser mange andre har gjort), og heller ta sjansen på å miste kontoen (siden jeg synes prisen var helt lattelig, og jeg aldri ville bruke qxl mer)

 

Som forbruker har man mange rettigheter, og i denne saken er det mange som ser ut til å ha blitt lurt (på min måte eller annen). Dette trenger QXL på ingen måte å slippe unna med, og jeg kommer absolutt ikke å finne meg i dette, prinispielt. En rotete overgang til betaling er ingen unnskyldning for å "lure" kunder. Eneste grunnen jeg ser til å betale er å slippe fremtidig kontakt med QXL.

 

Jeg finner det også bemerkelsesverdi at kundesidene til QXL ikke kan gi meg noe informasjon om saken, og viser en haug med feilmeldinger når jeg prøver å finne noe. Eneste jeg kan se som indikerer at jeg er skylding noe er "utestående betaling fra forrige månede". Jeg har ikke vært inne på qxl sine sider på ihvertfall 2-3 år siden salget ovenfor. Det er helt tydelig at de sliter med ROT i sine systemer. Min teori er at dem nå plutselig har fått lite penger, og har bestemt seg for å hente inn fra gamle saker. Jeg anbefaler alle til å sende mail til QXL og be dem om å få alle sine data, inkludert bevis på at de har godtatt handelen.

 

s

Lenke til kommentar

Synes det er ganske fantastisk å klage over at du må betale for en tjeneste som du har benyttet deg av. At du ikke leser gjennom vilkår og setter deg inn i hvordan tjenesten fungerer er ikke qxl sitt problem.

 

Benytter meg selv av qxl og hadde ingen problemer med å få med meg at de tar provisjon på salg, ikke var informasjonen god skjult heller som mange sier. Det står også at hvis man får solgt varen slipper man å betale det som det koster å legge den ut, det gjelder selvsagt ikke disse pakkene man kan kjøpe i tillegg (Gul bakgrunn - fet skrift sov).

Lenke til kommentar
- Da qxl gikk over til betaling fikk jeg aldri noen beskjed om dette, eller krysset aldri av på at jeg gikk med på noen vilkår da jeg la ut min siste "vare" for salg.

Det var rart.

 

Har du ditt på det tørre så skal du selvsagt ikke betale, men er du helt sikker på at du ikke har godtatt de nye salgsbetingelsene til QXL?

Lenke til kommentar
- Jeg skrev meg på som medlem hos qxl lenge før det begynte å koste noe hos dem, og krysset da selvsagt aldri av for at jeg gikk med på noen betalingsvilkår.

Så du fikk ikke samme mail som alle andre, hvor du måtte godta nye villkår? Det var da merkelig. Men slikt vil i så fall synes hos QXL, siden aksepten må logges på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Jeg frykter også det, men håper de priser annonsene ennå lavere enn det. Og helst fast pris f.eks 10kr, helst med mulighet for å betale via SMS.

Tror neppe det blir noen SMS-server.

Slike tjenester koster grisemye å drifte pluss nettleie eller hva man nå må ha.

 

Vet ikke om det lønner seg jeg, du har vel mer innsikt i det enn meg. :)

 

Angående QXL-maset: Dere har benyttet dere av en tjeneste som koster penger, hvorfor motsette seg sånn for å betale? Jeg betalte selv 34,- for å selge noe på QXL for en evighet siden og betalte gladelig det.

Men hvis dere skal være sånn, da får dere vel bare leve med betalingsanmerking og inkasso.

Lenke til kommentar
Jeg frykter også det, men håper de priser annonsene ennå lavere enn det. Og helst fast pris f.eks 10kr, helst med mulighet for å betale via SMS.

Tror neppe det blir noen SMS-server.

Slike tjenester koster grisemye å drifte pluss nettleie eller hva man nå må ha.

 

Vet ikke om det lønner seg jeg, du har vel mer innsikt i det enn meg. :)

Jeg har ikke så myer mer innsikt enn deg i HW.no-nettverket. Den eneste delen jeg har god oversikt over er selve forumet. Men jeg innbiller meg at det ikke er så dyrt med avtale om SMS-betaling via en av de store operatørene. Å sende en vanlig SMS fra telefon via en server og til en telefon koster jo ned mot 39 øre inkludert administrerting av server, belastning av kundene osv. Jeg innbiller meg at det er ennå billigere mellom kun telefon og server. Dvs. at en slik tjeneste bør koste betydelig mindre enn 39 øre per betaling for annonse på 10 kroner. Altså godt under 3,9% bør gå til leverandøren av tjenesten. Jeg tror ikke det skal være så vanskelig å få slike avtaler. (NB. Jeg jobber ikke for prisguiden så jeg har ingen peiling på om de faktisk tenker på en slik løsning eller ikke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...