Gå til innhold

QXL - Krever 103 kr for et salg


Anbefalte innlegg

Hadde dere lest vilkårene, som dere har krysset av for at dere har lest, hadde dere visst akkurat hvor mye dere måtte betale til QXL.

 

Beste dere kan gjøre er å betale det dere skylder før dere må betale gebyr og/eller det havner hos et inkassobyrå. Dere har over hodet ingen sak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt tydlig Culpa at du har tatt papparollen i tråden (skulle bare mangle), men som du ser er det mange som er frustrert, så at det er fler idoter der ute i dine øyne for du bare leve med.

 

Videre brukte jeg ordet tom trussel fordi som nevnt jeg lurer på om de bruker inkasso some er en dyr tjeneste, de har trossalt truet med å sperre kontoen 1 år å aldrig gjort det, den er fortsatt like åpen som damene rundt stortinget

 

Nei nostradamus, det kommer tillegg når du selger produktet, den infoen må du linke deg fremm til selv (mulig de har rettet på dette nå, men ser ikke slik ut), prisen de tar må etter min mening komme tydligere fremm, jeg er ikke smart i det hele tatt men har altid klart å fått med meg hva tjenesten jeg benytter koster.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

QXL skal vel ikke ha penger for salg som ikke er sluttet hos dem, annet enn startprisen, så det er litt rart.

 

Mht trådstarter:

 

Jeg synes at QXL ikke legger opp til tydeliggjøring av kostnadene involvert når auksjon startes, og bør være litt mer som er ordrebekreftelse, med kostnaden så langt, samt %-oversikt i tilfelle salg.

 

Jeg synes også at 103 kr er litt rart beløp. Min utregning kom på max 80 kr. dersom startprisen var 750 eller mer. Dette dersom du ikke la inn ekstra dill.....

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Hvor mange har faktisk REGNET ut hvor mye simalarion skal betale? Salgsprovisjonen er i dette tilfellet 18 + 55,25 = 73,25kr. Legger man til 12kr for listepris stopper man på 85,25kr. Noen som kan fortelle meg hvorfor QXL krever 17,75kr mer enn de skal?

 

Edit: "tilfeldigvis" passer det veldig å legge til 25% på 73,25kr og legge til 12kr, MEN det står ingenting om at prisen er uten mva ... Dårlig informering av QXL, men det er jo ikke noe nytt :roll:

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hvorfor QXL krever 17,75kr mer enn de skal?

Sikkert fordi prisene og prosentsatsene er endret flere ganger siden salget for ett år siden.

 

Edit: I mange tilfeller synes jeg Qxl er dyrt, men ofte er det den desidert beste og eneste salgsplassen for varer.

 

simalarion: Ja, jeg svarte Ernie på hvorfor hans utregning ikke stemte med din regning fra Qxl.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Nei panter prisen har vært 103 kr hele tiden, noe jeg tror jeg har skrevet før også

 

Hovedpoenget er at dette har vært en utrolig rotete tjeneste for meg, det er prinsippet som gjør at jeg har blitt kjip.

 

Burdet ikke total prisen bli oppgitt når man setter opp salget?, burdet ikke infromasjonen vært lettere tillgjenglig. Jeg har aldrig gjort annet en å skummlest vilkår, inrømmer gjerne det, det er bare den utrolig kjipe måten qxl har "luret" meg på som iriterer meg. For det er det jeg føler meg, lurt!

 

Derfor lurer jeg på alt jeg har lurt på

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Om du men hånden på hjertet forsvarer det med liten skrift i hjørnet har jeg ingen forståelse for deg\de som skulle mene det samme

 

Etter min mening burdet prisen på tjenesten du skall bruke stå TYDELIG

 

VI er alleredet 3 stykker her som er frustrert over betalingsystemet, det forteller jo noe gjør det ikke

det hjelper vel smertelig lite om dere er frustrerte...

 

antar at om det blir inkasso så er det dere som må betale alle merutgifter qxl.no har fått, dette er da om dere ikke blir slått personlig konkurs, noe som iallfall ikke er en fordel

 

en annen løsning er å møte opp i et rettsmøte og føre bevis for at dere selv er for dumme til å oppdage at tjenesten kosta noe...

 

Lykke til :tease:

Lenke til kommentar

Jeg er enig med simalarion og mange av dere andre om at prisen er ganske uoversiktelig på QXL. Det er oppdelt i for mange smågebyrer her og der så det er vanskelig å se hva det vil koste totalt å ha annonsen ute.

 

Forøvrig synes jeg QXL er svindyr på annonser (selv papiraviser er jo ofte billigere). Ta i betraktning at dette er en nettjeneste der brukeren gjør all jobben selv, og QXL ikke trenger annet enn en server for å drive hele greia.

 

Bruktmarkedet er til sammenligning gratis.

 

QXL forhindrer en også fra å annonsere flere plasser samtidig. Det er altså umulig å ha ute annonse både i lokalavisa, på QXL, finn.no og bruktmarkedet samtidig for å få promotert varen sin skikkelig. Gjør man det så bryter man reglene til QXL.

 

Til sammenligning kan man legge ut annonser så mange plasser man vil samtidig som man har annonse på bruktmarkedet.

 

Min mening er at QXL er dyrt og tilbyr en så begrenset tjeneste at jeg velger å boikotte de totalt.

Lenke til kommentar
Hovedpoenget er at dette har vært en utrolig rotete tjeneste for meg, det er prinsippet som gjør at jeg har blitt kjip.

 

Burdet ikke total prisen bli oppgitt når man setter opp salget?, burdet ikke infromasjonen vært lettere tillgjenglig. Jeg har aldrig gjort annet en å skummlest vilkår inrømmer gjerne det, det er bare den utrolig kjipe måten qxl har luret meg på som iriterer meg.

 

Derfor lurer jeg på alt jeg har lurt på

Totalprisen kan ikke regnes ut på forhånd da Salgsprovisjonen regnes ut ifra salgssummen. QXL gir den infoen de skal. Når du registerer deg står det "Vennligst les gjennom Brukervilkårene ved å klikke her." Klikker du der og leser deg nedover kommer du til dette:

På QXL betaler selgere en listepris for å legge ut et produkt, i tillegg til en provisjon hvis produktet blir solgt, samt eventuelle frivillige promoteringskostnader. Som QXL-medlem forplikter du deg til å til enhver tid ha en oppdatert epost-adresse hvor QXL sender eventuell faktureringsinfo til. Selger har ikke anledning til å ilegge sine budgivere avgiftene fra QXL. De til enhver tid gjeldende satser/priser på QXL finner du her: Prisliste
Dette er IKKE dårlig informering. Det som ER dårlig informering er å ikke oppgi at prisene er uten mva (gjelder salgsprovisjonen).
Lenke til kommentar
Om du men hånden på hjertet forsvarer det med liten skrift i hjørnet har jeg ingen forståelse for deg\de som skulle mene det samme

 

Etter min mening burdet prisen på tjenesten du skall bruke stå TYDELIG

 

VI er alleredet 3 stykker her som er frustrert over betalingsystemet, det forteller jo noe gjør det ikke

Liten skrift i hjørnet? Det er en tydelig link til villkårene rett før du krysser av på at du har lest og forstått dem. og i villkårene er det ikke noen liten skrift om emnet.

 

På QXL betaler selgere en listepris for å legge ut et produkt, i tillegg til en provisjon hvis produktet blir solgt, samt eventuelle frivillige promoteringskostnader. Som QXL-medlem forplikter du deg til å til enhver tid ha en oppdatert epost-adresse hvor QXL sender eventuell faktureringsinfo til. Selger har ikke anledning til å ilegge sine budgivere avgiftene fra QXL. De til enhver tid gjeldende satser/priser på QXL finner du her: Prisliste

Merk at uthevingen er hos QXL.

 

Når det er tydelig merket, og lett å finne, at det er kostnader ved å selge, så er det kun deres egen skyld at dere ikke får det med dere. Å skylde på QXL at dere ikke gidder å lese villkårene dere godtar på en auksjonstjeneste er rett og slett for dumt.

Lenke til kommentar

Ok du har funnet linkene som selvføleglig er der TEE, det vet vi alle (de er seff qxl klinkene nøtt til å ha der også) , men burdet ikke prisen på tjenesten dukke opp før du fullfører den, det er det dette går på (Jeg ante jo ikke hva prisen skulle ende på til slutt, her snakker jeg seff igjen for meg selv)

 

Jeg betaler nokk uansett Corwinm(som fler nevner har jeg ingenting å forsvare meg med, orker heller ikke bruke mye tid på 100kr), men det er jo greit å se hva andre mener om qxl betalings system

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

kan du ikke sende en mail og høre hva som skjer hvis man ikke betaler? selv bruker jeg ikke tjenestene deres lenger da det er for mye fanteri.

 

kanskje ikke qxl sin feil at flere av brukerne er kjeltringer, men de gjør alt for lite for å rydde opp/hjelpe når man blir lurt.

Lenke til kommentar

Har totalt kuttet ut å selge på QXL etter de innførte de prisene. Hoppet over til finn.no, og har aldri sett meg tilbake.

 

Man slipper alle drittungene som vil bytte alt mot "en Nokia 3210 og et par hundre kroner", og gebyret på 25kr er fast, og betales på forhånd. Har solgt alt bortsett fra én ting, og det var en komplett Shuttle-PC med ymse estetisk uheldige modifikasjoner. Bruktmarked.no er også temmelig bra.

Lenke til kommentar

Er også en av dem som fikk purring i dag. Men er det noen som vet hva som skjer om en har skiftet internett leverandør og derfor har fått ny email adresse.

Da mottar en jo ikke denne purringa og hva skjer da ?

 

Ellers så tror jeg at det kun er et tidsspørsmål før HW også begynner å ta betaling for innsatte annonser fra privatpersoner. Tror dere ikke at de allerede har regnet ut hvor stort potensiale det er dersom det koster 25 kr pr annonse.

Tror dette vil komme i løpet av kort tid...

 

Men uansett så er det kanskje verdt å betale noen kroner for en annonse. Det er jo ingenting som er gratis lengre..

Den som lever får se...

:D:D

Lenke til kommentar
Det er helt tydlig Culpa at du har tatt papparollen i tråden (skulle bare mangle), men som du ser er det mange som er frustrert, så at det er fler idoter der ute i dine øyne for du bare leve med.

 

Videre brukte jeg ordet tom trussel fordi som nevnt jeg lurer på om de bruker inkasso some er en dyr tjeneste, de har trossalt truet med å sperre kontoen 1 år å aldrig gjort det, den er fortsatt like åpen som damene rundt stortinget

For å pressisere så er det de som ikke betaler en regning de har PLIKT til å betale jeg karakteriserte som dumme. Og ikke de som var frustrerte. Jeg skjønner frustrasjonen meget godt og personlig så sluttet jeg å handle der samme dag som de innførte betaling. (Det er ingen som tvinges til å handle på QXL.)

 

 

Når det gjelder inkasso er det neppe særlig dyrt for QXL da de høyst sannsynlig har inkasso avtale. Og inkassoutgiftene er det faktisk skyldneren (den stakkars QXL brukeren som ikke gjør opp for seg) som betaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...