Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Takk, eg fekk det til å virke. Eg lurer litt på dette med launchpad. Korleis kan eg få det slik at eg oversetjer nye setningar? I dei filene eg lastar ned, er alle stringene fylt ut allereie. Og ja, det står i launchpad at det er uoversatte stringer. Men ingen av dei kjem opp når eg opnar poEdit.

 

Råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bruker firefox jeg også, men har ingen problemer. ser ut som at det er bare du som har problemet. hvis jeg var deg ville jeg prøvd å installere firefox på nytt, og slette ~.mozilla/firefox. (husk å ta backup av eventuelle bokmerker og slikt først).

 

No go. Kanhende det går i opera. Skal se om jeg får testet det snart. Litt irriterende at jeg ikke får til å bruke forumfunksjonene slik de skal. Manuelt sette opp quote er tungvint!

Lenke til kommentar
Takk, eg fekk det til å virke. Eg lurer litt på dette med launchpad. Korleis kan eg få det slik at eg oversetjer nye setningar? I dei filene eg lastar ned, er alle stringene fylt ut allereie. Og ja, det står i launchpad at det er uoversatte stringer. Men ingen av dei kjem opp når eg opnar poEdit.

 

Råd?

 

Jeg vil foreslå at du melder deg inn i den norske i18n-mailinglisten ([email protected])og heller stiller spørsmålet der. Der har du i hvert fall folk som driver på med oversettelser jevnlig og som har full kontroll på de korrekte prosedyrer. :)

Lenke til kommentar

Detter er noe jeg også kunne tnkt meg. Eneste jeg kommer på er at jeg plaier å ha "man <komando> i en egen fane i terminalen når jeg trenger hjelp. Bruker komandoen "Shift+Ctrl+T" for å åpne ny fane og "Ctrl+Page Up/Down" for å hurtig endre fane. Du kan jo også ha denne i et egetn vindu men det blir jo uansett ikke det samme som "automatisk hjelp".

Lenke til kommentar
Har tatt et image av en dvd jeg har(dd if=/dev/dvd). Noen som kan sende meg i riktig retning for å gjøre om denne filen til noe lettere? (mpg elns) Har ingen erfaring med konvertering mellom forskjellige medier.

Å ta image hjelper lite hvis du skal konvertere til mpeg. I automatix ligger et program som heter xdvdrip, kanskje det funker greit?

Lenke til kommentar
Hater X.org!

 

Testet X.org 7.3 (ok var vel RC eller noe) da den ble inkludert i Slackware Current (noen måneder før 12.0). Min skjerm kjører på oppløningen 1440x900. X.org 7.2 takler dette fint (bruker ikke xorg.conf), men med X.org 7.3 er halve skjermen svart (bildet blir skviset), dette var rundt et halvår siden, testet X.org 7.3 i går, vet du hva? Samme dritten enda.

 

Hva driver de med egentlig? Jeg vil ha bilde på skjermen min, er det for mye forlangt?

 

Nå som X.org 7.3 er "stable" blir dett verre og verre å unngå møkka, what to do?

Liten oppdatering. Viser seg at det ikke er relatert til Intel, prøvde et nVIDIA-kort og samme problemet der. Men hvis jeg installerer nVIDIA-driveren så blir alt perfekt. Ser ut som det er xorg-server eller noe som er helt på trynet.

 

Da jeg har ingen planer om å bruke nVIDIA sitter jeg uten X, gleder meg til neste release av X.org, da fungerer vel ikke tastaturet mitt lengre :hrm:

Lenke til kommentar

X.org 7.3 er xorg-server 1.4 ja.

 

Min bærbar greier fint X.org 7.3. Ser ut som flatskjermer med VGA er problemet (i alle fall for meg).

 

EDIT:

Det jeg synes er rart er at xorg-server 1.2 fungerer perfekt uten xorg.conf, men xorg-server 1.3/1.4 som skal være plug&play er umulig å ha noe med å gjøre.

Endret av olear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...