Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et kjapt spm her som i og for seg ikke har noe som helst med temaet å gjøre, men fant ingen plass til det så spør her.

 

Tenkte jeg skulle brøve ubuntu for første gang og holder på å laste ned nå.

Men kan jeg brenne fila på en dvd eller MÅ det være cd?

Ja, jeg er klar over at dette er et helt sykt spm.

 

Du kan brenne til en DVD, men brenn den riktig... bruk for eksempel BwgBurn om du bruker Windows.

 

I andre brenneprogrammer finner du en funksjon som heter «burn image to disc...» eller lignende.

Lenke til kommentar

Det spørs helt og holdent om du lasta ned cd eller dvd-imaget. Men ja; live-cden kan brennes på en cd ja. Husk bare å ikke putt iso-fila direkte på cden, men "brenn som image fil" :)

 

CDimaget kan brennes på en DVD, om du ønsker det. Jeg ville heller lasta ned dvd-imaget, for å utnytte plassen på plata bedre..

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Google spesialtilpasset for Linux-treff. Testa den med å søke etter ordene "DVD" og "Totem" og fikk fram mye bedre treff, treff som faktisk gir hjelp

 

http://google.com/linux

Dette er noe av det beste tiltaket Google har kommet med på lenge for å støtte FOSS og Linux :)

Enig i at det er bra, men for ordens skyld så har det eksistert så lenge jeg kan huske.

 

http://www.google.com/options/specialsearches.html

Lenke til kommentar

Hmm.. gnome/wine irriterar meg. Veit ikkje om dette har blitt spurt om før, men har problem med at fullscreen-program/og vinudsprogram "minimerar" seg i tide og utide, og blir sjåande slik ut:

 

post-12746-1194174405_thumb.jpg

 

Nokon som har sett det før?

 

Forbanna irriterande, for det er umulig å restore full størrelse utan å drepe programmet og starte det på nytt.

 

 

 

Edit: Ved å emulere eit virituelt desktop gjennom winecfg, og køyre programma gjennom det, så vart det i alle fall ikkje verre. Ikkje ei fullgod løysing, men et hakk nærmare.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Det verker ikkje, IQ. Eg får berre opp innhaldet i .mo-fila i konsollen, eg får ikkje endre han.

Vurdert man msgunfmt?

Her finner vi for eksempel den gøye instruksjonen til hvordan man sender output fra kommandoen til en fil(legg spesielt merke til siste linjen...):

Output file location:

-o, --output-file=FILE

write output to specified file

 

The results are written to standard output if no output file is specified or if it is -.

Endret av luser32
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...