Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vista er et OS jeg vil anbefale de fleste å hoppe over, det fungerer generelt dårlig. Grunnnen til at jeg bruker det istedet for Linux er at jeg skulle spille, men nVidia driverene ser ikke ut til å fungere optimalt i Vista uansett, så det. Kommer til å legge inn Ubuntu i nærmeste framtid, for jeg er dritt lei av Vista, stakkars den som finner på å betale for det...

 

Noen som har erfaringer med Battlefield 2142 i Cedega, FPS iforhold til XP?

Er helt avhengig av Adobe Photoshop CS3, noen som har fått det til å fungerer bra i Ubuntu? Jeg vet om GIMP, men det kan rett og slett ikke erstatte Photoshop helt.

 

Jeg kjører Linux på samtlige servere jeg har, men desktopen jeg sitter på har Windows pga. jeg trenger Photoshop og Battlefield 2142. Hadde vært deilig å fått begge til å fungere i Ubuntu, da kunne jeg slengt Windows ut av PCen for alltid :)

Lenke til kommentar

Gordion: Vista er jo ganske pent, designen falt i hvert fall i smak hos meg, men jeg kan ikke fordra resten. Siden jeg vil kjøre både Linux og Windows så var løsningen for min del å bruke blant annet Windows XP, men legge inn Royale Noir theme, samt et pent bakgrunnsbilde med mye sort og nordlys. Dette trikset kan spare en for mange timers plaging, flere tusen kroner i lisens, ennå flere tusen kroner i maskinvareoppgraderinger osv. Jeg har lagt det inn på PCen til min mor og det fungerer utmerket. Hun ser ikke forskjell på XP med noir theme og Vista, og hun er fornøyd med at det fungerer bra på hennes 3 år gamle bærbare. Jeg vil anbefale flere av dere å bruke dette gratis themet til å pynte opp windowsen til tolk som absolutt vil ha det, fremfor å kjøpe Vista og tilhørende nødvendig maskinvare.

Lenke til kommentar
Gordion: Vista er jo ganske pent, designen falt i hvert fall i smak hos meg, men jeg kan ikke fordra resten. Siden jeg vil kjøre både Linux og Windows så var løsningen for min del å bruke blant annet Windows XP, men legge inn Royale Noir theme, samt et pent bakgrunnsbilde med mye sort og nordlys. Dette trikset kan spare en for mange timers plaging, flere tusen kroner i lisens, ennå flere tusen kroner i maskinvareoppgraderinger osv. Jeg har lagt det inn på PCen til min mor og det fungerer utmerket. Hun ser ikke forskjell på XP med noir theme og Vista, og hun er fornøyd med at det fungerer bra på hennes 3 år gamle bærbare. Jeg vil anbefale flere av dere å bruke dette gratis themet til å pynte opp windowsen til tolk som absolutt vil ha det, fremfor å kjøpe Vista og tilhørende nødvendig maskinvare.

9401497[/snapback]

 

Zune Theme :love:

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Noen som har erfaringer med Battlefield 2142 i Cedega, FPS iforhold til XP?

Er helt avhengig av Adobe Photoshop CS3, noen som har fått det til å fungerer bra i Ubuntu? Jeg vet om GIMP, men det kan rett og slett ikke erstatte Photoshop helt.

9401302[/snapback]

Cedega "støtter" både Battlefield 2 og 2142 så lenge du ikke bruker Nvidia-grafikkort. Punkbuster er ikke støttet, og Transgaming tar ikke ansvar hvis du blir sparket på hodet og ræva ut av serveren pga. "juks".

 

Når det gjelder framerate, så kan jeg ikke vise til noen annen erfaring enn et vagt minne av å ha kjørt Battlefield 2 i Cedega med et Geforce 6600 GT (på en Athlon XP "2500+"). Frameraten merkbart lavere enn i Windows.

Lenke til kommentar

Smak og behag. Jeg liker både glossy og høykontrast-farger.

 

Transparente "aero" synes jeg bare virker visuelt rotete.

 

Den blå-grønne designen er jeg møkk lei av for flere år siden. "Sølv" og "oliven" fungerte en stud, men så gikk jeg lei av det også.

 

Jepp, Zune theme synes jeg ser like bra ut som Noir. Jeg ser forsåvidt ingen andre forskjeller enn at startknappen har blitt orange.

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen har postet dette før, men Norge stemmer "nei med kommentarer og forslag til endringer" til OOXML som ISO-standard.

http://www.standard.no/imaker.exe?id=17235

(.exe i en lenke? O.o)

9398718[/snapback]

 

Bare husk at "nei med kommentarer" betyr "ja, hvis dere fikser dette". I praksis vil en standard på ISOs fast-track ikke kunne stemmes nei på, men bare foreslås endringer. Håpet er at en vil kunne tvinge MS til å implementere endringer som f.eks. full bakoverkompabilitet til gamle .doc-formater. Da vil enten MS gi opp OOXML, eller (forhåpentligvis) frigi nok informasjon om .doc til at .doc-støtte f.eks. vil kunne implementeres i OO.org. :)

Lenke til kommentar
Cedega "støtter" både Battlefield 2 og 2142 så lenge du ikke bruker Nvidia-grafikkort. Frameraten merkbart lavere enn i Windows.

9401799[/snapback]

What? Dette må være feil... :roll:

 

Spiller Battlefield 2 perfekt med NVidia-kort jeg, står tilogmed at den krever NVidia i Cedegas beskrivelse. :whistle:

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Vet ikke om noen har postet dette før, men Norge stemmer "nei med kommentarer og forslag til endringer" til OOXML som ISO-standard.

http://www.standard.no/imaker.exe?id=17235

(.exe i en lenke? O.o)

9398718[/snapback]

 

Bare husk at "nei med kommentarer" betyr "ja, hvis dere fikser dette". I praksis vil en standard på ISOs fast-track ikke kunne stemmes nei på, men bare foreslås endringer. Håpet er at en vil kunne tvinge MS til å implementere endringer som f.eks. full bakoverkompabilitet til gamle .doc-formater. Da vil enten MS gi opp OOXML, eller (forhåpentligvis) frigi nok informasjon om .doc til at .doc-støtte f.eks. vil kunne implementeres i OO.org. :)

9401976[/snapback]

 

Vel, om de retter mye av feilene som de peker ut, så nærmer de seg jo et åpent format. Bare de hadde droppet patentene og lisensiert det for alle. Var det ikke noen vanskeligheter med å putte det i programmer som er under GPL?

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med Battlefield 2142 i Cedega, FPS iforhold til XP?

Er helt avhengig av Adobe Photoshop CS3, noen som har fått det til å fungerer bra i Ubuntu? Jeg vet om GIMP, men det kan rett og slett ikke erstatte Photoshop helt.

9401302[/snapback]

 

Siste versjon av Photoshop som fungerer i Wine er versjon 7, så hvis du er fornøyd med å bruke en tidligere versjon kan du bruke Photoshop i Linux. CS3 virker ikke Wine. Det kommer vel en gang, men da har det sikkert kommet flere nye versjoner av Photoshop i mellomtiden. ;)

 

Edit: La til linker

Endret av miceagol
Lenke til kommentar
Vet ikke om noen har postet dette før, men Norge stemmer "nei med kommentarer og forslag til endringer" til OOXML som ISO-standard.

http://www.standard.no/imaker.exe?id=17235

(.exe i en lenke? O.o)

9398718[/snapback]

 

Bare husk at "nei med kommentarer" betyr "ja, hvis dere fikser dette". I praksis vil en standard på ISOs fast-track ikke kunne stemmes nei på, men bare foreslås endringer. Håpet er at en vil kunne tvinge MS til å implementere endringer som f.eks. full bakoverkompabilitet til gamle .doc-formater. Da vil enten MS gi opp OOXML, eller (forhåpentligvis) frigi nok informasjon om .doc til at .doc-støtte f.eks. vil kunne implementeres i OO.org. :)

9401976[/snapback]

 

Vel, om de retter mye av feilene som de peker ut, så nærmer de seg jo et åpent format. Bare de hadde droppet patentene og lisensiert det for alle. Var det ikke noen vanskeligheter med å putte det i programmer som er under GPL?

9402636[/snapback]

 

Problemet er jo det at selv om standarden strengt tatt er åpen, vil den fremdeles kunne være beskyttet av MS' patenter. MP3 er et greit eksempel på en åpen standard som ikke kan implementeres grunnet patenter o.l. Sånt sett er det greiest at OOXML droppes, og MS heller utvider ODF i samarbeid med Sun, og heller lager .doc->ODF konvertere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...