Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Det har jeg ikke opplevd siden den grufulle tiden med Win 98. Det skyldes ikke brukerfeil da, dette som forårsaker at XP på mirakuløst vis dør på seg?

6404026[/snapback]

Det er et OS for den vanlige bruker, visstnok, så å legge skylda på brukerfeil blir litt enkelt.

6404393[/snapback]

 

Japp, men det er helt legitimt for meg å skylde på at Norton antivirus satte seg såpass på bakbena under avinstallering at den dro med seg hele registry i toalettet. ext3-driveren jeg installerte for å få ext3-disker til å vises i explorer korrupterte hele filsystemet til Ubuntu i samme slengen, så jeg måtte i tillegg sitte flere timer og gjenopprette det. :)

 

Men helt seriøst, Windows er alt for uforutsigbar til at jeg tør å bruke det lenger. I Ubuntu vet du i hvert fall at du selv er den ansvarlige om ting skulle finne på å gå i dass.

 

EDIT: typo

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes holdningen mange har er helt fantastisk. Om Windows driter seg ut, så er det brukerfeil, om GNU/Linux kræsjer eller ikke virker akkurat som de vil, så er det disse kommunistiske hækkerne som har laget et dårlig og kronglete system.

 

 

Bare for å nevne noe: Kjæresten min kjøpte en Dell-PC med Windows XP og en 3 måneders trial av Norton preinstallert, om man forsøkte å avinstallere Norton så resulterte det i en blåskjerm. Nå, dette kan sikkert være like mye Symantecs feil som Microsofts, men det er helt latterlig at avinstallering av programvare skal forårsake at hele operativsystemet går til helvete.

Lenke til kommentar
Forøvrig trenger jeg ikke skrive 140 kommandoer for å søke opp tv-kanaler - jeg skrev et bittelite program som gjorde det for meg (og et par andre småprogrammer som gjør ting jeg bare kunne drømme om med det gamle bttv-kortet mitt under windows - som forøvrig sluttet å virke når XP kom... Funker i Linux da :) )

6404420[/snapback]

Jeg tenkte på en vanlig satelitt-tuner.

Lenke til kommentar
Åh hvor lekker Novells nye gnome-main-menu er :D

post-51505-1151716178_thumb.png

6416107[/snapback]

 

Skal den erstatte den vanlige gnome-menyen (applications-menyen)?

6444300[/snapback]

I SLED, ja. Veldig usansynlig at den blir standard i GNOME, iallefall med det først. Jeg trur ikke akkurat at den følger GNOME sin HIG (Human interface guidelines)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...