Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Your graphics card is not known to be supported. It might or might not support Xgl, and it might or might not be able to run Xgl at full speed.

 

However, in order to use Xgl, you need to first install a special video driver for your video card. Press the button below to run the Software Updater tool to install this driver.

 

Men da er svaret dette:

 

'x11-video-nvidia' is not available or fully up to date.

 

Noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Prøvde nettopp Compiz/Xgl, og det var artig, nyttig, og en fryd for øyet. Dessverre er den ikke helt klar enda, på min ATI M10 (Mobility 9600)-kort, førte det til at OpenGL-rendringen ikke fungerte etterpå (både GNOME-skjermbeskytteren og VLC OpenGL-overlay førte til at X restartet).

Lenke til kommentar

Da virker Compiz og xgl i hopes her og.(suse 10.1 sled rc3) Måtte ha hjelp av Nvidia-installeren.

Artig nok, men hvor lenge vet jeg ikke . Ligner litt sånn windows.stæsj. Er heller ikke så bevandret uti RPM's, men de er ikke like gode på dependencies som apt i Debian er mitt første inntrykk?

 

Neste problem er at jeg ikke får lyd i et par USB høyttalere. Får lyd fra pluggene på HK.(?)

Lenke til kommentar
Er heller ikke så bevandret uti RPM's, men de er ikke like gode på dependencies som apt i Debian er mitt første inntrykk?

 

 

Det kunne være en fordel å sammenligne pakkebehandlere, og ikke pakkebehandler og pakkesystem.

Newbs som bruker debian tror visst at pakkesystem = pakkebehandler.

Yum, YaST, urpmi og apt(!) løser deps helt fint med rpmfiler.

Sjekk om dpkg fikser deps for deg.

Lenke til kommentar

iPod funker visstnok veldig greit i Linux.

 

Siden du likevel allerede er inne i åpne operativsystemer, kan jeg anbefale deg Rockbox. Dette er en fullstendig åpen firmware, med suveren lydkvalitet, støtte for mange bra filformater (MP3, AAC, OGG/Vorbis, FLAC). Den har også støtte for flere titalls ulike plugins, og mange avanserte innstillinger. I tillegg støtter den mappebasert filbehandling, slik at du slipper å måtte bruke programmer for å laste ned musikk. Kort sagt, den er ett lite operativsystem.

 

Last den ned, prøv den, og bli avhengig :) Den støtter foreløpig ulike Archos-spillere, iRiver H1x0/H3x0, alle iPod (unntatt Shuffle, naturlig nok), iAudio X5...

 

Du kan i tillegg dual-boote mellom den og den originale firmwaren, eller trippelboote med iPod Linux om du absolutt vil :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Gode nyheter!

"The Linux NTFS project has released a beta version of its fully open source userspace (using FUSE) 3G-Linux NTFS support driver. According to the developer, this driver beats hands down other NTFS support solutions performance-wise (including commercial Paragon NTFS driver and also Captive NTFS, which is using windows ntfs.sys driver under WINE)."

That's right, writing to NTFS even works. Soon it'll mean one less recovery disk to keep around, I hope.

http://developers.slashdot.org/article.pl?...6/07/15/1346250

 

Noen som har testet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...