Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Jeg har ingen problemer med å kjøre GoogleEarth på laptoppen min.

Grafikk: i915GMS, bruker standard i810 X-Window driver.

Dog må jeg gjemme og ta frem igjen "sidebar" for å se hele kloden med sidebar fremme. En merkelig bug(?).

 

og, helt irrelevant til googleearth, så er videoavspilling som regel altfor lys... ikke sikker på hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke mulig å sortere kontaktene i Gaim etter avlogget/pålogget? Savner funksjonen.

6388755[/snapback]

 

Kontaktvindu > Buddies > Sort Buddies > By status

 

EDiT: Sortere avlogga og pålogga i 2 hovedgrupper trur jeg faktisk ikke går an, men du kan skjule de som er avlogga. :hrm:

Endret av Flexo
Lenke til kommentar

Jeg har installert Audacious på Ubuntu 6.06, Spilleliste og display ser ut til å fungere, men får ikke lyd fra den.

 

Systemlyder og Rhytmbox funker bra. Noen som har tips?

 

Edit:

Saken løste seg!

Jeg kjørte med OSS som output plugin - nå ALSA. (Oi)

Endret av Tinker
Lenke til kommentar

*poff*, så forsvant Windows fra laptopen min, til fordel for Ubuntu. Alt funker flott; wlan, nedklokking av CPU, PCMCIA, eksternt lydkort... fantastisk release :)

 

Edit: til og med webkameraet mitt, ett 149 kr på prix-kamera, fungerte uten å installere noe som helst... :D

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
*poff*, så forsvant Windows fra laptopen min, til fordel for Ubuntu. Alt funker flott; wlan, nedklokking av CPU, PCMCIA, eksternt lydkort... fantastisk release :)

 

Edit: til og med webkameraet mitt, ett 149 kr på prix-kamera, fungerte uten å installere noe som helst... :D

6397682[/snapback]

 

Gratulerer :) Er primært Gentoo bruker, men kjører Ubuntu på laptopen selv. En fantastisk distro.

Lenke til kommentar
*poff*, så forsvant Windows fra laptopen min, til fordel for Ubuntu. Alt funker flott; wlan, nedklokking av CPU, PCMCIA, eksternt lydkort... fantastisk release :)

 

Edit: til og med webkameraet mitt, ett 149 kr på prix-kamera, fungerte uten å installere noe som helst... :D

6397682[/snapback]

 

Gratulerer :) Er primært Gentoo bruker, men kjører Ubuntu på laptopen selv. En fantastisk distro.

6398293[/snapback]

Takk :) Vurderer faktisk å kjøre gentoo på den stasjonære, siden jeg der har større kontroll over hvilken maskinvare den faktisk inneholder, men vi får se hva det blir til, forløpig fual-booter jeg windows og fc5 på den.

Lenke til kommentar

paroa: "versjon av linux"? Linux i seg sjøl er bare kjernen i operativsystemet. Det finnes flere såkalte distroer som pakker sammen kjernen og andre verktøy til et helt operativsystem.

 

Mange av de kan kjøres fra en såkalt live-cd som ikke krever installasjon til harddisk

 

Her har du to:

Ubuntu (det er sansynligvis desktop cd for intel du skal ha)

 

knoppix

 

A LiveCD is an operating system (usually containing other software as well) stored on a bootable CD-ROM that can be executed from it, without installation on a hard drive. The system returns to its previous OS when the LiveCD is ejected and the computer is rebooted. It does this by placing the files which typically would be stored on a hard drive, onto a ram disk. This however does cut down on the RAM available to applications, reducing performance somewhat.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med å kjøre GoogleEarth på laptoppen min.

Grafikk: i915GMS, bruker standard i810 X-Window driver.

Dog må jeg gjemme og ta frem igjen "sidebar" for å se hele kloden med sidebar fremme. En merkelig bug(?).

 

og, helt irrelevant til googleearth, så er videoavspilling som regel altfor lys... ikke sikker på hvorfor.

6378725[/snapback]

Ikke jeg heller. Jeg kjører den i Windows XP, og slipper dermed å knote med slike ting som dere gjør. At dere gidder. Når skal folk innse at Windows er bedre for sluttbrukere, mens Linux er for de som vil "mekke" og "skru". Tenk om du måtte skrive 140 kommandolinjer for å søke opp TV-kanaler på en tuner... Nei takker meg til det som virker og som er kompatibelt med det meste her i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...