Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken fglrx versjon er det som kommer med ubuntu 9.10 om dagen? Lasta ned 9.9 og lagde pakker men jeg får beskjed om at det finnes en nyere versjon. Klarer ikke å tro på dette da jeg har fått tearing i video igjen, noe jeg ikke har hatt på lenge i arch. Og performance er generelt sloppy. Og som man gleder seg til den frie driveren får litt fart på 3D'en.

Lenke til kommentar

Finnes det noen bedre alternativer til Adobe Flash? sliter med dårlig ytelse og hakking når jeg ser f.eks youtube filmer eller andre filmer.

 

Har testet både firefox og nyeste Opera, begge hakker.

Ubuntu 9.04.

 

Specs på maskinen:

AMD X2 6000+ 3ghz, 3gb ram, nvidia 8800GT.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Finnes det noen bedre alternativer til Adobe Flash? sliter med dårlig ytelse og hakking når jeg ser f.eks youtube filmer eller andre filmer.

 

Har testet både firefox og nyeste Opera, begge hakker.

Ubuntu 9.04.

 

Specs på maskinen:

AMD X2 6000+ 3ghz, 3gb ram, nvidia 8800GT.

 

<video>? :) Flash er crappy under Linux takket være at Adobe ikke gidder å pusse på koden.. Du kan jo prøve Gnash da..

Lenke til kommentar
Fikk spørsmål på hver en feil ved manuell fsck, selv om jeg prøvde alle muligheter med autorepair og greier.
Er de av typen der man trygt kan svare ja til alle på, eller kan et av spørsmålene foreslå og formatere disken til ntfs med 400 overskrivinger, og avfyre atomraketter mot moksva?

Aldri vært borti manuell fsck før.

 

JEG ga ihvertfall faen i fsck etter det 10ende spørsmålet om jeg "ville prøve å reparere" den skadede sectoren. Virka som ok saker men hadde som sagt ikke tolmodigghet til å sitte åsvare ja på alle feila. Skrella disken, ga plata inni som leke til unga og magneten i disken henger nå på kjøleskapet.

 

Men bare kjør fsck, det er ikke skummelt, det var ikke så hjelpsomt etter det jeg erfarte dog. Prøv man fsck også for mer informasjon om fsck.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...