Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Du kan dumpe ut listen over alle pakker slik:

dpkg --get-selections >minepakker

så kan du ta vare på filen minepakker, og rulle tilbake igjen alle på 9.10 med

sudo dpkg --set-selections <minepakker
sudo apt-get dselect-upgrade

 

Vil ikke noe kræsje da? At jeg innstallerer noen gamle pakker over de nye f.eks? Eller vil jeg få beskjed om det kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
installerte Ubuntu 9.10 RC her om dagen, og Spotify nekter å gi lyd fra seg gjennom Wine. Fant den her og lurte på om jeg skulle teste det. Noen andre som har prøvd, eller har noen andre løsninger?

 

Hadde også samme problem som deg. Spurte på Ubuntu Forums, og fikk tips om å installere wine1.2, som visstnok støtter Spotify bedre. Funker fjell hos meg :)

 

Ah takk, det gjorde susen her også. Installerte 1.2 fra Wine-teamet sitt PPA, og da funker Spotify med ALSA. Clicky

 

Najs, skal testes når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

MS frigir spesifikasjonene til .pst formatet.

 

This will allow developers to read, create, and interoperate with the data in .pst files in server and client scenarios using the programming language and platform of their choice.

 

The documentation will be released under the Open Specification Promise, meaning that anyone can implement the .pst format in any away, on any platform, using any tool, free from any fears of patents. You do not need to contact Microsoft in any way.

 

Gode nyheter, men det var på tide!

 

(kilde)

Lenke til kommentar
MS frigir spesifikasjonene til .pst formatet.

 

This will allow developers to read, create, and interoperate with the data in .pst files in server and client scenarios using the programming language and platform of their choice.

 

The documentation will be released under the Open Specification Promise, meaning that anyone can implement the .pst format in any away, on any platform, using any tool, free from any fears of patents. You do not need to contact Microsoft in any way.

 

Gode nyheter, men det var på tide!

 

(kilde)

Det der var faktisk en MEGET god nyhet, en av de beste nyhetene jeg har sett på lenge. Da blir det enklere å kunne portere fra Outlook og kanskje over på en annen løsning.

 

Edit: egentlig litt rart at de gjør det, når man ser på den posisjonen Outlook har i bedriftsmarkedet. Det er en av de applikasjonene som er vanskeligst å skifte fra, mye på grunn av .pst formatet. Nå skal det sies at jeg enda ikke har funnet et verdig alternativ til Outlook. Andre programmer er selvfølgelig bedre enn Outlook, men på hvert sitt felt. Samlet sett er det veldig få programmer i Windows som kan erstatte all den funksjonaliteten man får med Outlook. Evolution er det programmet som er nærmest. Stabilt i GNU/Linux, men ikke holdbart i Windows.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9

Hei

 

Bruker ubuntu 8.10. Når jeg prøver å bruke Add/Remove kommer feilen:

 

Failed to check for installed and available applications

 

This is a major failure of your software management system. Please check for broken packages with synaptic, check the file permissions and correctness of the file '/etc/apt/sources.list' and reload the software information with: 'sudo apt-get update' and 'sudo apt-get install -f'.

 

Om jeg starter pakkebehandleren kommer feilen:

E: The package sun-java6-jre needs to be reinstalled, but I can't find an archive for it.

E: Internal error opening cache (1). Please report.

 

Noen som kan hjelpe?

Endret av Slettet-yJ8TyiQ9
Lenke til kommentar
fra toppen av hodet mitt:

 

ffmpeg -sameq -i fil.mp4 -vcodec flv -acodec mp3 brille.flv

 

Men alt av nyere flashspillere støtter MP4/H264/AAC

 

ffmpeg -sameq -u fil.mp4 -vcodec h264 -acodec aac brille.mp4

 

biberg@gremlin:~/public_html/Media/sunde$ ffmpeg -sameq -i piratebay_peter_sunde.mp4 -vcodec flv -acodec mp3 sunde2.flv
FFmpeg version SVN-rUNKNOWN, Copyright (c) 2000-2004 Fabrice Bellard
 configuration:  --enable-gpl --enable-pp --enable-pthreads --enable-vorbis --enable-libogg --enable-a52 --enable-dts --enable-libgsm --enable-dc1394 --disable-debug --enable-shared --prefix=/usr 
 libavutil version: 0d.49.0.0
 libavcodec version: 0d.51.11.0
 libavformat version: 0d.50.5.0
 built on Apr 26 2009 11:34:57, gcc: 4.1.2 20061115 (prerelease) (Debian 4.1.1-21)

Seems that stream 0 comes from film source: 1000.00 (1000/1) -> 14.67 (44/3)
Input #0, mov,mp4,m4a,3gp,3g2,mj2, from 'piratebay_peter_sunde.mp4':
 Duration: 01:03:20.1, start: 0.000000, bitrate: 392 kb/s
 Stream #0.0(jpn): Video: mpeg4, yuv420p, 320x240, 14.67 fps(r)
 Stream #0.1(jpn): Audio: mp4a / 0x6134706D, 16000 Hz, stereo
Output #0, flv, to 'sunde2.flv':
 Stream #0.0: Video: flv, yuv420p, 320x240, q=2-31, 200 kb/s, 14.67 fps(c)
 Stream #0.1: Audio: 0x0000, 16000 Hz, stereo, 64 kb/s
Stream mapping:
 Stream #0.0 -> #0.0
 Stream #0.1 -> #0.1
Unsupported codec for output stream #0.1
biberg@gremlin:~/public_html/Media/sunde$

 

biberg@gremlin:~/public_html/Media/sunde$ ffmpeg -sameq -i piratebay_peter_sunde.mp4 -vcodec h264 -acodec aac sunde2.flv
FFmpeg version SVN-rUNKNOWN, Copyright (c) 2000-2004 Fabrice Bellard
 configuration:  --enable-gpl --enable-pp --enable-pthreads --enable-vorbis --enable-libogg --enable-a52 --enable-dts --enable-libgsm --enable-dc1394 --disable-debug --enable-shared --prefix=/usr 
 libavutil version: 0d.49.0.0
 libavcodec version: 0d.51.11.0
 libavformat version: 0d.50.5.0
 built on Apr 26 2009 11:34:57, gcc: 4.1.2 20061115 (prerelease) (Debian 4.1.1-21)

Seems that stream 0 comes from film source: 1000.00 (1000/1) -> 14.67 (44/3)
Input #0, mov,mp4,m4a,3gp,3g2,mj2, from 'piratebay_peter_sunde.mp4':
 Duration: 01:03:20.1, start: 0.000000, bitrate: 392 kb/s
 Stream #0.0(jpn): Video: mpeg4, yuv420p, 320x240, 14.67 fps(r)
 Stream #0.1(jpn): Audio: mp4a / 0x6134706D, 16000 Hz, stereo
Unknown codec 'aac'

 

Virker som verken aac eller mp3 støttes. Får bare la råfila ligge ute da.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...