Gå til innhold

Har du sløyfet floppyen?


Har du FDD i maskinen din?  

362 stemmer

  1. 1. Har du FDD i maskinen din?

    • Ja
      180
    • Nei
      182


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er _en_ ting Apple har gjort riktig, fjerna floppy'en. Og til dere som sier at dere fortsatt trenger den: det er ikke den ting som en floppy kan gjøre som ikke en cd-rom kan gjøre bedre eller fortere. :thumbup:

Enig.. men syns microsoft skulle fått ut fingern å gjort det lettere å bare brenne CD som tilsvarer helt vanelig oppstartsdiskett.. da ville jeg oxo droppa floppyn med en gang

det er fryktelig enkelt å gjøre hvis du har nero.. har fjernet disketten for godt..

Lenke til kommentar
Det er _en_ ting Apple har gjort riktig, fjerna floppy'en. Og til dere som sier at dere fortsatt trenger den: det er ikke den ting som en floppy kan gjøre som ikke en cd-rom kan gjøre bedre eller fortere. :thumbup:

Enig.. men syns microsoft skulle fått ut fingern å gjort det lettere å bare brenne CD som tilsvarer helt vanelig oppstartsdiskett.. da ville jeg oxo droppa floppyn med en gang

Det er vel det eneste positive Apple har gjort noengang.

Lenke til kommentar
Du MÅ ha en diskettstasjon, hvis du verken har internett, CD-brenner, USB-HD, eller USB-minne, og skal overføre filer eller programmer til eller fra en annen PC.

Eller nettkabel, eller minneleser.

 

AtW

Men hva slags pc har du da???????????? Herregud så teit forslag da!!!!

Ingen som kan leve uten NOEN av de tingene da!!! :mad:

Lenke til kommentar

Hvis du skal være sinna, så skal jeg også være det... :mad:

 

Noen poster før mitt innlegg, så spurte phax: "gi meg et eksempel på når man MÅ ha floppy?", og jeg svarte (med litt hjelp fra AtW). Var det noe mer du lurte på? Hjemme så har jeg forøvrig en DVD-brenner i PC´en, og mp3-spiller med 128MB minne, og på jobben så har jeg en Mac med internett, LAN, og CD-brenner, så jeg beskrev ikke akkurat min egen situasjon. :p

Lenke til kommentar

Jeg har floppy på 1 av 3 stasjonære pc'er. Eneste grunnen til at den siste har floppy er at jeg TRENGTE den der, og at det ikke hadde så mye å si om den sto i eller ikke.

 

Men når det gjelder floppy, så har jeg reagert litt på DUMME XP... Sku installere XP på en S-ATA disk (kontroller integrert i hovedkortet). Ja, så spør den etter driver... greit nok... problemet er bare at driveren som følger med ligger på cd. Og DET likte ikke XP... må være på diskett! Og når jeg da heller ikke hadde diskettstasjon på maskina, så måtte jeg fram med det også.

 

Tror senere hovedkort har lyst det problemet nå.. Trengte hvertfall ikke driver sist jeg installerte på et ASUS P4 hovedkort i det minste.

 

Diskettstasjoner bør bort... disketter er noe herk, de er treige, kan ikke lagre en dritt på dem, og de dør som fluer...

 

Edit: Skal også sies at jeg ikke hadde noen andre pc'er i nærheten... så ville uansett ikke fått kopiert driverene fra cd'n og til en diskett. Endte med at jeg installerte XP på en IDE disk jeg tilfeldigvis hadde med meg.

Endret av BlackH
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt floppy på 3 år nå, har aldri savna det egentlig.

Lager mine egne Windows-CD'er/DVD'er med alt av slipstreama SP'er, drivere (SATA, lyd, bilde o.l.), DirectX, FireFox, Office XP og alt, slik at alt er ferdig installert etter at jeg har satt i plata i spilleren og reboota.

 

På den måten slipper jeg FDD-problematikken. Veldig enkelt og veldig greit.

For de av dere som absolutt måtte finne på å kverulere; JA, jeg har alle Windows-produkter lisensiert, så jeg kan brenne og herje som jeg vil med de til eget bruk. Problemet er bare at jeg har brukt WinXP-plata mi så ofte at jeg må ringe inn til MS hver bidige gang jeg skal aktivere på nytt... Blah! Tar jo 10 minutter å jabbe seg igjennom nummer-registreringa... *sukk*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...