Gå til innhold

Bilde av en selv på CV'n?


Anbefalte innlegg

Heisann :D

 

Nå som tiden er inne for å søke på sommerjobb har jeg en liten forespørsel. Ville det være positivt eller negativt med bilde på CV'n? Er litt usikker på om jeg skal bruke bilde eller ikke. Det kan jo være greit for arbeidstakeren å se bilde av den som søker jobb, men uansett hvor snill vedkommende på bildet ser ut kan jo skinnet bedra. Ikke at dette er tilfellet med meg, men det kan jo være at arbeidstakeren tenker dette og synes at et bilde er en negativ ting og har ingenting på en CV og gjøre!?! :hmm:

 

Hva mener dere om saken, og hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tradisjonelt sett så har det alltid vært fy med bilde på CV, men dette ser ut til å være i forandring.

 

Personlig så synes eg det er feil med bilde på CV fordi det har ikke noe med kunnskapene og evnene dine og gjøre og det at eg vil ikke at noen skal dømme meg etter utsenede.

Lenke til kommentar

Du får vel ta en vurdering på om ditt usteende vil trekke deg i positiv eller negativ retning.

 

Selv om man ikke skal ansette etter utseende, kun egenskaper og kunnskaper, er det vel ingen hemmelighet at dette blir praktisert. Hvor ofte ser man mindre pene folk jobbe i trendy klesbutikker?

 

Om du mener utseende ditt er positivt kommer det vel også ann på hvilken jobb du søker; om det er et serviceyrke så er det jo relevant, hvis ikke risikerer du at arbeidsgiver bare ler av det.

Lenke til kommentar
Tradisjonelt sett så har det alltid vært fy med bilde på CV, men dette ser ut til å være i forandring.

Enig, mye har skjedd siden jeg skrev mine første CVer, nå er det mer om personlighet i tillegg til faglig (der et er relevant). Gamle regler som max 1 side er nå ut, enkelte godtar opp til 7-8 A4-sider, spesielt rekrutteringsbyrå som ønsker å fylle databasen sin med masse detaljer for å få optimale søk.

Personlig så synes eg det er feil med bilde på CV fordi det har ikke noe med kunnskapene og evnene dine og gjøre og det at eg vil ikke at noen skal dømme meg etter utsenede.

Jeg er enig i det faglige, men det er en side til her: når du setter inn en 2-linjers annonse og likevel får 300 søkere, gjelder det å skille seg ut. En litt anderledes CV med bilde kan hjelpe deg fra en rask kassering av søknaden.

Lenke til kommentar

Det har faktisk aldri slått meg å ta bilde med på CV'en. Siden jeg er jente i IT-bransjen, så tror jeg kanskje det ville fremstått som litt wannabe å hive på bilde.. men hvem vet, kanskje det hadde hjulpet? (Eller kanskje ikke? :ermm: ). Jeg tror uansett jeg hadde følt meg litt ukomfortabel hvis noen ansatte meg pga de var noen gamle griser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...