Gå til innhold

Plaget av fylleangst


Bogan

Anbefalte innlegg

I løpet av det siste året har jeg begynnt å få så jævlig fylleangst om morgenen. Uansett om jeg husker allt og har oppført meg eksemplarisk, eller det stikk motsatte... Går over utpå dagen men er alikevel irriterende og plagsomt..

Hva kommer dette av? Noen tips for å unngå det?

 

Edit: brudd på 3 ords regelen

Endret av Bogan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nja så plagsomt er det nå ikke... Bare det ikke blir værre da. Er jo ikke så kjempe stort problem, men dere skjønner sikkert hva jeg mener..

nå aner jeg ikke hvordan det er og ha fylleangst i og med at jeg ikke har drukket noen gang. men om det er til og leve med kan du jobare keve med det ;)

Lenke til kommentar

Blir plaget av enorm fylleangst selv.

 

Dog planlegger jeg å gjøre ingenting dagen derpå.

Passer på at alle regninger er betalt, at jeg har pratet med alle i familien slik at jeg slipper å prate med de dagen derpå.

 

Legger opp til masse film og avslapping. Masse Cola i køleskapet, masse grandis i frysern (enkel mat denne dagen) og alltid et par nye DVD'er jeg vil se.

 

Har samboer og hun må pent finne seg i å bli "bosset" rundt denne dagen.

 

 

Flere venner av meg tar en allergi pille eller to før de drikker, dette fjerner all angst. Husker ikke helt hva denne het, men kan finne det ut om du vil prøve. Selv har jeg avstått denne, da jeg også liker de dagene jeg er fyllesyk for da har jeg unnskyldning for å ligge å feite meg ;)

 

 

PS: Fyllesyken blir værre og værre med aldern + er man ute av form blir den enda værre

Lenke til kommentar
Fylleangst, er det i frykt for hva man har gjort dagen etterpå man har drukket??

Ikke nødvendigvis... Selv om en ikke har gjort noe har en det. Fyllenerver, er rett og slett ubegrunnet/begrunnet angst med en gang en våkner "edru"... Vil tippe det har noe med følelsen en har når en er beruset selvtillitten osv så våkner en og er langt under dette. Dårlig forklaring.. Men uansett det er rett og slett pshykisk ubehag de første morgen timene... Før hadde jeg det kun hvis jeg ike husket noe og hadde gjort dumme ting, men nå er det nesten uansett...

Lenke til kommentar
PS: Fyllesyken blir værre og værre med aldern + er man ute av form blir den enda værre

Den der kan jeg avkrefte med en gang.

Jeg har vært yngre, og jeg har vært i både god og dårlig form.

 

Jeg ble mest fyllesyk når jeg var i god form. Holdt med ett par pils for å bli superdårlig.

 

Dette er noe som varierer fra person til person, har ikke hatt store problemer med fyllesyke i det siste, enda jeg er blitt eldre :p

 

Fyllenerver ? aaaaaldri hatt.....

Lenke til kommentar
er det ikke da heller mer naturlig å være redd for at du kommer til å gjøre noe dumt/bli banka opp eller lignende før du drekker,

og heller være glad du gikk smertefritt fra det dagen etterpå?

hehe hadde jeg vært det hadde jeg hatt enten et problem eller en sinnslidelse... Men blandt min omgangskrets er det mange som får fylleangst relativt ofte... Vel våkner en opp med den nydelige dama ved siden av seg er det jo et unntak :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...