Gå til innhold

Diskuter Geforce 4 TI serien


Anbefalte innlegg

Javel? Har Geforce 4-serien den beste TV-ut som finnes? (Enten så har jeg misforstått deg eller så har du misforstått hva god kvalitet på TV-ut er ;) )

Hadde du hatt det minste peiling på hva du snakket om her, så ville du ikke tatt den tonen...

 

JA! GForce4 er meget bra på dette.

 

Kan ta et lite cut fra en artikel (gidder ikke oversete selv her).

 

-------------

For a long time external TV chips from manufacturers like Conexant or Chrontel were used. Terms like BT869, CH7003 or SAA7108 became familiar to many users for sure. Some of these chips were able to output a _very high quality signal_, especially the CX25871 is known for that.

 

 

Since the introduction of the GeForce4-MX nVidia uses an integrated TV chip called 'MV' instead. This chip, which is probably quite inexpensive, can´t compete with the quality of a CX25871 for example. There were still some cards with ext. TV chips after the GF4-MX came out, but these disappeared from the market almost completely. On the GeForce-6 ext. TV chips are probably not used at all. But the limited picture quality of the MV chip is only one reason, something other adds to this.

 

This is a pity, because there were a chance to establish nVidia cards as the ultimate choice for TV out applications.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir fremdeles varm om hjerterøttene når jeg tenker på mitt fine Ti 4600  :love:

 

Det var kortet sitt det..

Jepp, ti-serien er jo gull, måtte med tungt hjerte selge min trofaste ti4200 pga overgang til PCI-e. Funket bra nok for meg på alle spill (untatt far cry som gikk veldig dårlig hos meg av en eller annen grunn).

 

AtW

Farcry funker dårlig hos meg med GF 4800 også, det er skikkelig trist.

Lenke til kommentar

Jeg er mektig imponert over GF4Ti kortene. Jeg kjøpte mitt for over 2 år siden nå og kan fortsatt kjøre de fleste spill mer eller mindre smertefritt.

Jeg var en av dem som kjøpte POV GF Ti4200 XP, det kunne klokkes helt opp til 320/640 da det var nytt, som sammen med en P4 2,0GHz klokket til 2,8GHz på den tiden gav topp prestanda, men etter hvert har det blitt mer og mer ustabilt i overklokket modus. Nå kjører jeg det bare på 290/610.

Veldig fornøyd med at hardwaren har holdt så godt i over 2 år, men etter sommeren er det på tide å kjøpe seg nytt for min del.

Lenke til kommentar

Eg sitter med eit 2 år gammalt radeon9700, alle spel går enda smooth i 1024x med allt på fullt. (Utenom Riddick som er det einaste spelet som benytter seg av PS2.0++ shader). Og med dagen rivandes utvikling i spel industrien så rekner eg med at eg ikkje må oppgradera før om 2 år til. Eg får ijallefall 1 år til med alt på High Quality i 1024x

Lenke til kommentar
Kjører Half-Life 2 på det absolutte høyeste

nei. det gjør ikke det. uansett hvor høyt du klokker det kortet er det ikke nok til å kjøre hl2 på full grafikk.

Jo, det kan kjøre Half-Life 2 i høyeste oppløsning og fulle detaljer, men dog i DirectX 8 (og uten AA / AF hvis det skal være spillbart).

 

Det du mener er at uansett hvor mye kortet overklokkes, vil det aldri kunne kjøre DirectX 9.

Lenke til kommentar
Når vi først er inne på det. Hvor finne jeg overcloakingsprogram til GF4?

 

For øvrig et GF 4 TI4600 fra Asus. Noen som har hatt noen erfaringer med hvor høyt et 4600 kan cloakes opp ?

Du kan bruke Coolbits v.2 som endrer en verdi i registeret,og du får overklokkings muligheter inne i driverene.

Eller du kan installere Omega driverene,som også gir deg muligheten til å klokke.

 

Hadde Asus 8460 TD-Ultra,GF4 TI4600 selv og kjørte på 332/725.

Hadde maze4 GPU blokk og kunne kjøre kjernen opp til 345,men i følge 3dm.01 så fikk jeg høyere score med kjernen på 332Mhz.

44.03 drivere gir høyeste score i 3Dmark01.

 

Edit:Personlig så synes jeg Matrox har den beste tv-out'n.Har hatt TI4200,TI4800SE og TI4600,men Matrox G400DH var bedre.

Endret av shorin
Lenke til kommentar
Jeg er mektig imponert over GF4Ti kortene. Jeg kjøpte mitt for over 2 år siden nå og kan fortsatt kjøre de fleste spill mer eller mindre smertefritt.

Jeg var en av dem som kjøpte POV GF Ti4200 XP, det kunne klokkes helt opp til 320/640 da det var nytt, som sammen med en P4 2,0GHz klokket til 2,8GHz på den tiden gav topp prestanda, men etter hvert har det blitt mer og mer ustabilt i overklokket modus. Nå kjører jeg det bare på 290/610.

Veldig fornøyd med at hardwaren har holdt så godt i over 2 år, men etter sommeren er det på tide å kjøpe seg nytt for min del.

:yes::yes::yes:

 

Har selv pov ti4200xp...

Ikke hørt om noe stock ti4200 som klokker så bra som det, var en som kjørte det kortet opp i 350/790 mener jeg... (stock)

Jeg kunne til å begynne med klokke det ca 330/710.. Nå ligger det stabilt på 310/680 ca.

 

Jeg byttet tilbake til dette etter å ha testet 9800pro noen måneder for 1 år siden.. Synes ikke jeg fikk det enorme ytelseshoppet som jeg hadde håpet på..

Eneste kan være i farcry, der var bildekvaliteten endel bedre med 9800pro..

Men hvem spiller vel det nå.. :whistle:

 

Trur kortet er nærmere 3 år gammelt og mener så absolutt at det er det beste kjøpet jeg noensinne har gjort angående pc-deler..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Jepp.. Når jeg kjøpte Ti4200 kostet det 1750 kr mens Ti4600 kostet 2500 kr. En ting som er litt morsomt er at da fikk man også kjøpt Radeon 8500 - til rundt 2000 kr. (Noe som er helt absurd med tanke på at Ti4200 yter bedre)

 

Akk, gode gamle Ti4200 har nå hoppet over i famile-PCn nå og gjør en god jobb med Sims 2 der.

Lenke til kommentar
Rune-F og Nightwolfie : Quoter meg selv
Gratulerer!

Du greier å kjøre Half life 2 på maks i renderpath Dx8.0.

Derimot kan du ikke få alle de ekstra effektene som Dx9.0c har.

 

 

 

DX8 GeForce4 Titanium series (including GeForce4 Go), GeForce FX 5200/5600/5700, and GeForce FX Go 5600/5700 series.

 

DX 8.1 RADEON 8500/9100, RADEON 9000/9200, GeForce FX 5800/5900.

 

DX9 GeForce 6800 series, GeForce 6600 series, RADEON 9500/9600, RADEON X300/X600 series, RADEON X800 series, RADEON 9700/9800, MOBILITY RADEON 9600/9700, and MOBILITY RADEON 9800

 

Se denne Linken for mer beskrivelse av hva hver enkelt driverpath gjør.

Dette med at GeForce FX-serien ikke støtte DX9.0 er bare tull... se for eksempel Skjermkorttabell 3.2, der ser du at FX-serien har directx 9.0 støtte.. selv syns jeg disse kortene var en nedtur (sitter selv med GeForce FX5600XT) ...

Lenke til kommentar

_lefze_pwns_all : Er snakk om hvilken renderpath HL2 bruker, ikke kompatibliteten til FX kortene. I HL2 er det renderpathene i mitt forrige innlegg som brukes.

 

Når det gjelder at Geforce 4 kortene greier å kjører HL2 så utrolig bra så er det jo heller mer snakk om hvor utrolig genialt spillmotoren er kodet og hvor bra den greier å tilpasse detaljenivået til hvert enkelt skjermkort.

 

Noen spill du bare kan glemme å spille med gode gamle geforce 4 :

 

Deus Ex : 1280*1024 Høyt detaljenivå og med skygger.

Far Cry : 1280*1024 Med 2xAA og 4xAF, Haøy detaljenivå.

Doom 3 : Alle oppløsninger over 800*600 med medium detaljenivå og skygger.

Thief 3 Deadly shadows : Etter anmodig fra zythius.

 

Når jeg mener flyt så bør det være en jevn Fps på minst 30 i snitt.

 

Ps : Snakker ut av erfaring da jeg hadde et POV 4200 som greide 340 På core og 500Mhz-550 (250-275) på minnet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Rune-F og Nightwolfie : Quoter meg selv 
Gratulerer!

Du greier å kjøre Half life 2 på maks i renderpath Dx8.0.

Derimot kan du ikke få alle de ekstra effektene som Dx9.0c har.

 

 

 

DX8 GeForce4 Titanium series (including GeForce4 Go), GeForce FX 5200/5600/5700, and GeForce FX Go 5600/5700 series.

 

DX 8.1 RADEON 8500/9100, RADEON 9000/9200, GeForce FX 5800/5900.

 

DX9 GeForce 6800 series, GeForce 6600 series, RADEON 9500/9600, RADEON X300/X600 series, RADEON X800 series, RADEON 9700/9800, MOBILITY RADEON 9600/9700, and MOBILITY RADEON 9800

 

Se denne Linken for mer beskrivelse av hva hver enkelt driverpath gjør.

Dette med at GeForce FX-serien ikke støtte DX9.0 er bare tull... se for eksempel Skjermkorttabell 3.2, der ser du at FX-serien har directx 9.0 støtte.. selv syns jeg disse kortene var en nedtur (sitter selv med GeForce FX5600XT) ...

*Slettet*

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...