Gå til innhold

Diskuter Geforce 4 TI serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4200 er vel omtrent like bra som mitt GeForce3 som jeg klarte å kvitte meg med. Og overgangen til GeForce 6600GT var ENORM. GeForce3 kortet hakket i alt som kom ut i 2004, og det i 1024 oppløsning. På 800*600 gikk det greit.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Jeg har et Gainward Geforce 4 TI 4200 skjermkort og det funker sinnsykt bra! Kjører Half-Life 2 på det absolutte høyeste, har selvfølgelig klokket det litt da. Klokket det fra 250/513 til 290/547. Det er det råeste skjermkortet jeg noen gang har hatt! :w00t:

Det er det eneste skjermkortet du har hatt. :p

 

Grafikken på HL2 kjøres i DirectX 8.

 

Source motoren gjør at grafikken stilles ned etter hvilken skjermkort man har. La meg si at jeg hadde hatt et ATI 9800XT og ATI X850XT PE, og kjørt alt på det høyeste, så ville X850XT PE grafikken vært bedre. :(

 

Du kan klokke det litt til pga. Geforce 4 serien er veldig gode klokkere.

 

Angrer på at jeg kjøpte et Geforce FX 5200 i stedet for et Geforce 4 TI4800 for noen år tilbake for da ville det holdt litt lenger. :p

 

@ Malvado: Det er ingen grunn til å være frekk mot han! Han har laget en tråd der man kan diskutere åpent om Geforce 4 serien og så sier han noe positivt om det.

 

EDIT: Det med source motoren har jeg bare hørt, og ikke kritiser meg for at jeg kommer med en teit påstand hvis det viser seg og være feil. :p

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar
Jeg har et Gainward Geforce 4 TI 4200 skjermkort og det funker sinnsykt bra! Kjører Half-Life 2 på det absolutte høyeste, har selvfølgelig klokket det litt da. Klokket det fra 250/513 til 290/547. Det er det råeste skjermkortet jeg noen gang har hatt! :w00t:

Det er det eneste skjermkortet du har hatt. :p

 

Grafikken på HL2 kjøres i DirectX 8.

 

Source motoren gjør at grafikken stilles ned etter hvilken skjermkort man har. La meg si at jeg hadde hatt et ATI 9800XT og ATI X850XT PE, og kjørt alt på det høyeste, så ville X850XT PE grafikken vært bedre. :(

 

Du kan klokke det litt til pga. Geforce 4 serien er veldig gode klokkere.

 

Angrer på at jeg kjøpte et Geforce FX 5200 i stedet for et Geforce 4 TI4800 for noen år tilbake for da ville det holdt litt lenger. :p

 

@ Malvado: Det er ingen grunn til å være frekk mot han! Han har laget en tråd der man kan diskutere åpent om Geforce 4 serien og så sier han noe positivt om det.

 

EDIT: Det med source motoren har jeg bare hørt, og ikke kritiser meg for at jeg kommer med en teit påstand hvis det viser seg og være feil. :p

Takk for den kompis :thumbup: Dette er bare en tråd ja :cool:

Lenke til kommentar

Har selv et GF4 Ti 4800SE fra Gainward. Golden Samlpe og alt det der.. :love:

Har dessverre ikke fått testet mulighetene for klokking noe særlig på dette kortet da kjølingen som ble levert sammen med kortet duger dårlig til dette. I tillegg er kortet så gammelt at jeg ikke gidder å bruke penger på ny kjøling til det, da det skal bytte ut om ikke så alt for lenge uansett.

 

Edit: Leif :blush:

Endret av Explorer
Lenke til kommentar

Rune-F og Nightwolfie : Quoter meg selv

Gratulerer!

Du greier å kjøre Half life 2 på maks i renderpath Dx8.0.

Derimot kan du ikke få alle de ekstra effektene som Dx9.0c har.

 

Ser ikke helt problemet her, mener at innlegget mitt på ingen måte er frekt i det hele tatt, derimot så bekrefter jo det kun at han har helt genial grafik på dx8.0 noe som Geforce 4 ti serien er laget for men ikke kan få alle de nye effektene som shaders + mye mer som gjør HL2 opplevelsen fullbyrdig.

 

La meg omformulere meg litt :

 

Gratulerer med et veldig bra kort som fortsatt greier å kjøre spill relativt bra.

Geforce 4 serien er gode kort men veldig utdaterte i forhold til dagens skjermkort, men de kan jo brukes til å spille nye spill med reduserte detaljer uten noen stor fps hit.

 

Edit : Half life 2 kan bruke følgende render paths :

 

DX7 includes NVIDIA’s GeForce 256, GeForce 2 series, GeForce2/4 MX, and nForce, and the RADEON 7xxx series (with RADEON 9100 IGP and MOBILITY RADEON 9000/9100 defaulting to the DirectX 7 path as well).

 

DX8 GeForce4 Titanium series (including GeForce4 Go), GeForce FX 5200/5600/5700, and GeForce FX Go 5600/5700 series.

 

DX 8.1 RADEON 8500/9100, RADEON 9000/9200, GeForce FX 5800/5900.

 

DX9 GeForce 6800 series, GeForce 6600 series, RADEON 9500/9600, RADEON X300/X600 series, RADEON X800 series, RADEON 9700/9800, MOBILITY RADEON 9600/9700, and MOBILITY RADEON 9800

 

Se denne Linken for mer beskrivelse av hva hver enkelt driverpath gjør.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

hvem bryr seg om directx9 når man kan spille hl2 perfekt med et "gammelt" kort?

min personlige erfaring med hl2 er at ati er noe "%¤!#¤% herk. hakk hakk hakk kræsj tut bang ærsj.. og det er ikke fordi jeg er nvidia fan at jeg sier det.

 

jeg hadde 9800pro.. håpløst på hl2 med high textures

bruttern et gf 4200.. kjører perfekt.

jeg kjøper et x800xl.. fortsatt håpløst med high textures

bruttern kjøper et 6600gt.. kjører PERFEKT.

 

holdt på å klikke totalt, hl2 best på ATI? heh.. tro det den som vil.

og jeg solgte gamle hovedkortet og cpu til bruttern, så det er nok ingen forskjell der nei.. det var verken hovedkort, lydkort, eller andre ting som gjorde (og fortsatt gjør) at jeg ikke får en optimal HL2 opplevelse, men rett og slett ATI.

heldigvis er ati gode på andre spill og aa/af ellers... :mad: hehe

 

hadde sjøl et gf4400 ti.. beste kortet jeg har hatt ja.. no doubt about it

Lenke til kommentar
Jeg blir fremdeles varm om hjerterøttene når jeg tenker på mitt fine Ti 4600 :love:

 

Det var kortet sitt det..

Jepp, ti-serien er jo gull, måtte med tungt hjerte selge min trofaste ti4200 pga overgang til PCI-e. Funket bra nok for meg på alle spill (untatt far cry som gikk veldig dårlig hos meg av en eller annen grunn).

 

AtW

Lenke til kommentar
Source motoren gjør at grafikken stilles ned etter hvilken skjermkort man har. La meg si at jeg hadde hatt et ATI 9800XT og ATI X850XT PE, og kjørt alt på det høyeste, så ville X850XT PE grafikken vært bedre. :(

9800xt og x850pe vil tegne den samme grafikken (dx9), bare x850'en gjør det litt raskere.

 

kan vel heller si at source motoren stiller grafikken ned etter hvilken generasjon skjermkortet ditt er fra.

 

edit: 9800/x8xx er seff ikke samme generasjon men sånn omtrent :)

generasjoner kan vel grovt sett deles etter featureset og dx kompatabilitet

Endret av charlie di meola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...