Gå til innhold

Den store Sketchup tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg lurte på åssen får man lagt de tingene man lager inn i ett spill?

Sketchup er et skisse program :p Bruke modeller fra dette programet i spill tror jeg funker dårlig :p

Det finnes plugins til Sketchup som lar deg eksportere filene til directX-filer, slik at de kan brukes i spill. Spillgeneratoren 3DRad støtter også Sketchup

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Driver litt med en hurtigbåt i SketchUP for tiden. Slenger ut et par bilder av den. :) Har også laget et kaiområde som jeg da kan "legge båten til kai" ved.

 

Båten har fått fargene til selskapet Tide Sjø, men er ikke en reell båt.

 

Tidevingen1.png

 

Tidevingen2.png

 

Tidevingen3.png

 

Tidevingen4.png

 

Tidevingen5.png

 

Tidevingen6.png

 

Hva synes dere? :wee:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

 

Dette er vel kanskje litt mye å håpe på. Meen, jeg prøver! :)

 

Jeg har en liten tanke i bakhodet om å gjøre om loftet på leiligheten jeg bor i nå til hems, mer om det kan leses her

 

Til syvende og sist må jeg trolig betale i dyre dommer for en tømrer/snekker/byggherre og kanskje en designer for å faktisk få dette til det stadiet før det faktisk gjennomføres. Men nå som det kun er i leke-med-tanken-fasen, prøver jeg å få litt hjelp fra fagfolk og håper på et "ja, det burde gå" svar fra noen fagfolk.

 

Det jeg trenger hjelp til her er noen sketchup-flinke mennesker som kan gjøre min sketchup tegning noe som ligner på en leilighet. Som dere kan se i tråden jeg linket til, så har jeg laget en enkel skisse om hvordan jeg ser for meg at det skal se ut. Men håpet at noen kunne fixe denne litt opp for meg.

 

Det er snakk om;

 

Sette inn en trapp

Gjøre bjelker og halv vegg tykkere

Fjerne streker o.l som er på gulv..

 

 

Ja, det er vel det i første omgang.

 

Jeg skal ordne det litt opp selv, legge inn bla. vinduer, men de punktene over er tungvint når man ikke er noe kjent med programmet.

 

 

EDIT:

 

Ta kontakt på PM evt msn ([email protected]) Betaling kan diskuteres, men som nevnt. Dette er lavbudsjetts planlegging.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har god peiling på animering?

 

Mester noen av basis funksjonene som å rotere, bevege, endre farge med "onClick" blant annet.

Men det som er, er at jeg har "designet" ett kjøkken, og der har jeg lyst til å kunne benytte meg av bryteren på veggen til å kontrollere lyset via "onClick".

 

Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...