Gå til innhold

Den store Sketchup tråden


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg bør vell også legg ut noen av mine tegninger her. :)

 

Har ikke de aller første tegningen jeg tegnet fordi jeg glemt å ta kopi av dem når jeg formterte pc`en :p

 

Her er en liten film av det første jeg tegnet:

 

Noen som vet av fine tutorials om hvordan man bruker secner osv?

Tenker da på for eksempel at en bil kjører bortover på en vei eller at man ser gjennom øynene til en person som går omkrinng i hus.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

hei! jeg driver å ekspremiter litt i google skech up med å tegne hus, men jeg sliter litt. jeg kan de aller fleste funksjonene, men jeg vet ikke hvor bre en vegg skal være, hva som er normal høyde og bredde på en dør, hvor tykt take må være(fra første til andre etasje), hvor høyt det skal være fra gulv til tak osv. noen som vet om en side hvor det står eller kan si meg noen mål på forskjellige ting? (vet det varierer, men sån ca)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En innevegg i et hus er ca. 10 cm tykk (ytterkant til ytterkant).

Det er 60 cm i mellom stenderene. Lysbrytere er normalt sett 110 cm over gulvet (senter høyde), takhøyden er rundt 240 cm (dette varierer en del i gammle hus, men nyere hus er sjeldent lavere enn dette). Dørene mine er 70 cm på det smaleste, mens ytterdøra er ca. 90 cm på det smaleste. Dørene er 210 cm høye (fra gulv til innersiden i dørkarmen). Også knakk meterstokken min, så vinduene og ytterveggen må du nesten måle selv, eller få noen andre til å svare på.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

En innevegg i et hus er ca. 10 cm tykk (ytterkant til ytterkant).

Det er 60 cm i mellom stenderene. Lysbrytere er normalt sett 110 cm over gulvet (senter høyde), takhøyden er rundt 240 cm (dette varierer en del i gammle hus, men nyere hus er sjeldent lavere enn dette). Dørene mine er 70 cm på det smaleste, mens ytterdøra er ca. 90 cm på det smaleste. Dørene er 210 cm høye (fra gulv til innersiden i dørkarmen). Også knakk meterstokken min, så vinduene og ytterveggen må du nesten måle selv, eller få noen andre til å svare på.

tusen tak :D

Lenke til kommentar

Kan jeg vel gjøre. :) Lagde jo noe for deg tidligere så. Men gi meg noen mål og bilder så kanskje jeg begynner i morgen om jeg har ork.

 

Ja, det må være frivillig, for du har gjort nok for meg allerede, men om du kjeder deg kunne det jo vært spennende å se hvordan resultatet blir ;)

 

Bildet på fremsiden av kabinettet er bare et eksempel-bilde, så det kan du enten drite i eller skape noe eget.

 

De ytre målene er:

 

Bredde: 25 cm

Høyde: 55 cm

Dybde: 50 cm

 

Jeg er litt usikker men jeg tror det vannrette skillet starter 3 cm over PSU-en, og ZyXEL-switchen ligger oppå det vannrette skillet.

 

Ellers er jo den forrige modellen du lagde ganske bra, men som du ser er det noen små endringer her og der.

 

Det er 3 cm mellomrom mellom innsiden av høyre sidedør (sett forfra) og det vertikale skillet.

 

Om du vil ha bilder av kassa sånn den har blitt til nå kan du jo bare stikke innom arbeidsloggen, som vet hvor du finner ;)

 

Igjen, dette er ikke noe du på noen måte trenger å gjøre med mindre du får veldig lyst :p

 

Jeg vil heller at du prioriterer ditt eget prosjekt fram for alt annet! thumbup.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Kommer til å prøve meg. :) Må friske opp SketchUp-skillza i ny og ne. Selvfølgelig, et kabinett er jo ikke det mest avanserte jeg kan lage, men det er jo noe. Lurer på om jeg skal starte på et større skip også (skip og båter er min spesialitet innenfor Skp).

 

Kommer ikke til å nedprioritere prosjektet mitt noe, er jo et langtidsprosjekt som blir prioritert etter tallet kontoen min kan vise. :p

 

Og for å sørge for at tråden ikke blir helt uten bilder, så slenger jeg med et prosjekt fra sommeren '09. En hurtigbåt jeg er relativt fornøyd med, selv om jeg vet det er mange detaljer jeg kunne gjort bedre. Slik som f. eks realistisk tykkelse på skrogplatene etc.

post-103196-1272395783,8871_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...