Gå til innhold

Den store Sketchup tråden


Anbefalte innlegg

Takker. :) Ja, er klar over at litt tykkere redningsbøye hadde gjort seg. Men gidder ikke å gjøre noe mer på den modellen, da det er så mye som må gjøres for at jeg skal bli noe særlig fornøyd i forhold til de kravene jeg har for meg selv kontra kravene jeg hadde for et år siden. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dæben, da har jeg lest gjenom hele tråden!

 

Da var det klart for litt sketchuppe litt. Ser at mange av dere som lager hus, altså noen for det til og virke helt realistisk, mens andre helt greit. Hvordan får man mest mulig realistisk ?

 

Tenkte og lage huse vårt. Hvilken måte er best og lage et hus på ?

Hvordan skal jeg begynne ? Lage et og et rom, eller starte med hele grunnen først eller hva ? Huse vårt har veldig mye rare former, så blir veldig vanskelig :/

Lenke til kommentar

har tegnet litt idag.

 

bilde av huset bakfra (kontoret nærmest og stuen der de store vindune er)

 

11vqyhx.png

 

foran huset

 

8z21kj.png

 

Andre etasje (tre rom, et bad og wc(mangler gjerde i gangen)

 

168y621.png

 

Første etasje (nederst i høyre gjørne er kontoret og kjøkenet og stuen er resten)

 

348m13q.png

 

huset er ikke ferdig. mangler møbler, flere vindur og mer som jeg kommer til å endre på fordi jeg ikke er så fornøyd.

hva syntes dere?

Lenke til kommentar

Jeg er glad jeg ikke har strømregninga til DO2. Huset har veldig mye yttervegg i forhold til inneareal og veldig mye vindu i forhold til yttervegg. At kontorseksjonen har fri luft under hjelper ikke akkurat på.

 

Flatt tak er også dristig med tanke på fare for vannlekkasjer og snørike vintere + bæreevne.

Lenke til kommentar

Jeg er glad jeg ikke har strømregninga til DO2. Huset har veldig mye yttervegg i forhold til inneareal og veldig mye vindu i forhold til yttervegg. At kontorseksjonen har fri luft under hjelper ikke akkurat på.

 

Flatt tak er også dristig med tanke på fare for vannlekkasjer og snørike vintere + bæreevne.

HAHA :p er ikke arkitekt og vet ikke hva som vil funke eller ikke funke, men bare tegner. har du link så jeg kan få lit mere infor om hvordan et hus bør være? :)

 

edit: ikke ment for norge ;P

Endret av D02
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Hvordan lager man myke kanter ? Tenker på når jeg skal lege dårhåndtak osv. Spesielt myke kanter rundt møbler.

 

Takk! :)

hvis du trykker på "E"(eraser knappen) og holder inne ctrl og "visker bort kantene som ikke skal synes. da blir kanten mykere. eller du kan trykke på "window" så "soften edges", men da må du markere det du skal gjøre mykere. håper du fårstår :)

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Hvordan lager man myke kanter ? Tenker på når jeg skal lege dårhåndtak osv. Spesielt myke kanter rundt møbler.

 

Takk! :)

hvis du trykker på "E"(eraser knappen) og holder inne ctrl og "visker bort kantene som ikke skal synes. da blir kanten mykere. eller du kan trykke på "window" så "soften edges", men da må du markere det du skal gjøre mykere. håper du fårstår :)

 

Takk for så raskt svar! :)

 

Den Eraser greia funka toppers! Men fikk ikke til soften edges ?

Jeg markerte den linja jeg skulle myke ut men ingen ting skjedde ? ^^

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Hvordan lager man myke kanter ? Tenker på når jeg skal lege dårhåndtak osv. Spesielt myke kanter rundt møbler.

 

Takk! :)

hvis du trykker på "E"(eraser knappen) og holder inne ctrl og "visker bort kantene som ikke skal synes. da blir kanten mykere. eller du kan trykke på "window" så "soften edges", men da må du markere det du skal gjøre mykere. håper du fårstår :)

 

 

 

Takk for så raskt svar! :)

 

Den Eraser greia funka toppers! Men fikk ikke til soften edges ?

Jeg markerte den linja jeg skulle myke ut men ingen ting skjedde ? ^^

du må ta den ta den boksen(eller hva jeg skal kalle den) helt til høyre så pleier jeg å huke av på begge de boksene som er der. husker ikke hva de heter. tror du må ha mere enn en strek. bruker den bare til store ting som puter foreksempel.

Endret av D02
Lenke til kommentar

En ting til!

 

Tenkte og lage møbler osv. Kun møbler bare. Hvordan lagrer jeg dem da ?

Sånn som når man importerer møbler fra nettet. Vil på en måte ha en slik vil. Siden jeg skal først lage møblene. Så skal jeg lage huset. Så da vil jeg gjerne bare importere over møblene til huset, som jeg laget.

 

Vist du skjønner? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...