Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter 40 år så får de fleste kvinner litt skjegg og. :p

(Dessuten så kan man ha løsskjegg, Kleopatra gjorde jo det!)

 

I forhold til fks. noen asiatiske land så ligger vi tilbake når det gjelder toleranse for fks. "ladyboys", i forhold til midtøsten ligger vi langt langt langt fremme når det gjelder mye forskjellig som går på toleranse...

 

Alt er relativt så det kommer ann på hvem man sammenligner med. I forhold til hele verden så står det ikke så værst til Norge, selv om det kunne vært bedre. :)

 

 

Men sånn ellers så er jeg enig i PureJoy. Folk burde få være som de vil. (Så lenge det ikke går utover noen naturligvis.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg syns egentlig at det er skremmende at vi i det hele tatt tar opp emner som dette. "Hva syns du om homofili?" Det har seg slik at noen er født homofile, og det kan de ingentingfor, det er akkurat som om noen er født heterofile. Ingen forskjell! La homofile få være homofile, og heterofile få være heterofile.

 

Denne diskusjonen burde egentlig ikke funnet sted. Vi burde kommet mye lenger enn som så. Dessverre er det noen som ikke har forstått at homofili ikke kan helbredes, og som det ble sagt tidligere i diskusjonen, heterofile har en tendens til alltid å måtte understreke at han/hun er heterofil. Merkelig, det der..

 

:roll:

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er synd at det forsatt er et tema men slik politisk korrekt "Dette kan vi ikke diskutere en gang" er teit. Alt kan diskuteres. Det kan diskuteres hvorvidt kvinner er underlegne menn, det kan diskuteres hvorvidt kanskje nazisme er bra, en skal kunne diskutere om Stalin var en snill mann, osv...

 

(Mulig jeg mistolket deg, men fikk intrykk at du var PK-politi. :p)

 

Dessverre er det noen som ikke har forstått at homofili ikke kan helbredes.

Hvis jeg ikke tar feil så viser faktisk forskning at noen kan helbredes. Uansett så har ingen av oss kilder for det vi kommer med.... så jeg antar uttalelsene våres er like gyldige(eller ugyldige blir det vel nesten, sidven vi begge er så late og/eller ignorante at vi ikke kommer med kilder.) :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det er synd at det forsatt er et tema men slik politisk korrekt "Dette kan vi ikke diskutere en gang" er teit. Alt kan diskuteres. Det kan diskuteres hvorvidt kvinner er underlegne menn, det kan diskuteres hvorvidt kanskje nazisme er bra, en skal kunne diskutere om Stalin var en snill mann, osv...

 

(Mulig jeg mistolket deg, men fikk intrykk at du var PK-politi. :p)

 

Dessverre er det noen som ikke har forstått at homofili ikke kan helbredes.

Hvis jeg ikke tar feil så viser faktisk forskning at noen kan helbredes. Uansett så har ingen av oss kilder for det vi kommer med.... så jeg antar uttalelsene våres er like gyldige(eller ugyldige blir det vel nesten, sidven vi begge er så late og/eller ignorante at vi ikke kommer med kilder.) :p

6401097[/snapback]

 

Jeg vet ikke helt om jeg liker ordet "helbrede" brukt om homofili, ellers er det ikke overraskende at man kan få folk til å gå "imot" sin seksuelle legning, i hellas var det jo allment akseptert å ha en ung gutt som elsker om man var en mann feks, og solk for segjo til å tortuere og drepe om omstendighetene er de rette, at folk kan "omvendes" er således ingen overraskelse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Homofili kan jo som kjent forandres ved hypnose. Ellers går det sikkert an å gi noen "Hetero-pills! They work!" og få dem til å tro at de blir heterofile av det. Trick of the mind. ^^

Lenke til kommentar

Selv liker jeg ikke den "fjolle-stilen" ganske mange homser (og endel heterofile) legger seg på, men det har forsåvidt ikke noe med legningen eller toleransen for legningen å gjøre, mer med at jeg syns det er plagsomt når folk oppfører seg som fjortiser. For all del, de må få lov til å gjøre det though.

 

Om homser kan omvendes eller ikke er vel ikke poenget egentlig, heller om de bør prøve eller ikke. Selv synes jeg det blir totalt på trynet å trøkke et sånt opplegg ned over hodet på noen, men de som har lyst til det selv må vel få lov? ;)

Endret av anners
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Om noen har et sterkt ønske om å forandre seksuell legning av en eller annen grunn, kan de jo kanskje få lov til det? Det har jeg aldri tenkt over, egentlig... Blir vel nesten som å ta en operasjon som forandrer kroppen?

 

Mente ikke å si at homofile bør gå til "seksuell reorientering", skulle bare si at det faktisk er mulig, men ganske teit. Får litt Kvarme-vibber nå...

Lenke til kommentar
Eh, kjønnskromosomene?

Vel, forhåpentligvis merket du at jeg skrev "kvinne" og "mann"? Jeg skriver det fordi det er sånn kjønnskromosomene har gjort oss. Derimot er det virkelig så galt å være mer mannlig, selvom du er kvinne og være mer kvinnlig hvis du er mann?

 

Hvilke steder da?

Har ikke akkurat vært Norge rundt. Der jeg iallfall merker at forskjellene i toleranse blant folk kommer ut forskjellig er gjerne på bygda. Alt som er annerledes eller som virker litt utenfor det normale på bygda blir gjerne glodd ekstremt mye på. Hvis det var sånn i Bergen eller Oslo f.eks. Da ville det vært nokså likegyldig for der er man vant til å se ALT forskjellig. Fra tiggere til menn som kler seg ut som damer, prostituerte etc.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Dessverre er det noen som ikke har forstått at homofili ikke kan helbredes.

Hvis jeg ikke tar feil så viser faktisk forskning at noen kan helbredes. Uansett så har ingen av oss kilder for det vi kommer med.... så jeg antar uttalelsene våres er like gyldige(eller ugyldige blir det vel nesten, sidven vi begge er så late og/eller ignorante at vi ikke kommer med kilder.) :p

6401097[/snapback]

 

Kilder skal bli, om enn "bare" Wikipedia: Ex Gay. Der er det masse linker videre for de som vil lære mer.

 

Even though most homosexuals live successful, happy lives, some homosexual or bisexual people may seek to change their sexual orientation through therapy, sometimes pressured by the influence of family members or religious groups to try and do so. The reality is that homosexuality is not an illness. It does not require treatment and is not changeable.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Har ikke akkurat vært Norge rundt. Der jeg iallfall merker at forskjellene i toleranse blant folk kommer ut forskjellig er gjerne på bygda. Alt som er annerledes eller som virker litt utenfor det normale på bygda blir gjerne glodd ekstremt mye på. Hvis det var sånn i Bergen eller Oslo f.eks. Da ville det vært nokså likegyldig for der er man vant til å se ALT forskjellig. Fra tiggere til menn som kler seg ut som damer, prostituerte etc.

6402065[/snapback]

 

Det slår begge veier også, når man først er akseptert i et lokalsamfunn er det fler som bryr seg om deg, og det er jo gjort utallige forsøk som viser at folk i lokalsamfunnet er mye bedre til å hjelpe folk som ligger på gata, eller la være å stjele verdifulle ting som de finner liggende osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har ikke akkurat vært Norge rundt. Der jeg iallfall merker at forskjellene i toleranse blant folk kommer ut forskjellig er gjerne på bygda. Alt som er annerledes eller som virker litt utenfor det normale på bygda blir gjerne glodd ekstremt mye på. Hvis det var sånn i Bergen eller Oslo f.eks. Da ville det vært nokså likegyldig for der er man vant til å se ALT forskjellig. Fra tiggere til menn som kler seg ut som damer, prostituerte etc.

6402065[/snapback]

 

Det slår begge veier også, når man først er akseptert i et lokalsamfunn er det fler som bryr seg om deg, og det er jo gjort utallige forsøk som viser at folk i lokalsamfunnet er mye bedre til å hjelpe folk som ligger på gata, eller la være å stjele verdifulle ting som de finner liggende osv.

 

AtW

6404104[/snapback]

Der er akkurat det som er forskjellen, at de bryr seg mer om andre. Bryr seg om at andre skal være normale bla. ;)

 

Men ja, det slår begge veier. Lurer på hvordan det er i steder rett utenfor byer? En genial blanding av å bry seg og toleranse?

 

Jaja, en kan jo håpe. :p

Lenke til kommentar
jeg blir så forbannet på de som skal spille så sinnsykt på det som feks homsepatruljen og de på mess tv... Jeg mener de er helt vanlige mennesker og kan oppføre seg deretter.

... Og hvorfor skal de ikke få være seg selv?

 

En siste ting jeg er verken homo eller bifil er vel de av dere som ville trodd jeg var det og..

 

Jeg lurer veldig, veeeldig på hvorfor folk føler at det er nødvendig å understreke at de er heterofile hver gang homofilidebatten dukker opp.

3869171[/snapback]

 

Engig der, jeg synes MessTV er et tulleprogram som faktisk er satt opp for den diskusjonen enda de ikke sier det.

Lenke til kommentar
Hvilke steder da?

Har ikke akkurat vært Norge rundt. Der jeg iallfall merker at forskjellene i toleranse blant folk kommer ut forskjellig er gjerne på bygda. Alt som er annerledes eller som virker litt utenfor det normale på bygda blir gjerne glodd ekstremt mye på. Hvis det var sånn i Bergen eller Oslo f.eks. Da ville det vært nokså likegyldig for der er man vant til å se ALT forskjellig. Fra tiggere til menn som kler seg ut som damer, prostituerte etc.

6402065[/snapback]

 

 

Av en eller anna grunn, har man fått flere reaksjoner, flere stygge blikk i Oslo, enn i hjembygda :dontgetit:

En kom bort te meg og søta mi på t-bana og begynte kjefte på oss og sa at vi ikke kunne drive med sånt griseri foran barna.

Må ha respekt for barna!

(Jeg nussa jo bare litt på a :roll: )

 

 

Jeg ser ikkeno gærnt med homofili overhodet. For meg er det noe av det mest naturlige i verden; mange homofile/bifile venner, bifil sjøl. Stefetter er btw ganske homsepatruljehomo, og jeg syns det er übersøtt.

Og jeg har faktisk lenge hatt en teori om at alle er født bifile, og at det er samfunnet som former oss ene eller andre veien. (Og ja, den kom jeg opp med flere år før jeg fant ut at jeg var bi :p )

Lenke til kommentar
Av en eller anna grunn, har man fått flere reaksjoner, flere stygge blikk i Oslo, enn i hjembygda  :dontgetit:

En kom bort te meg og søta mi på t-bana og begynte kjefte på oss og sa at vi ikke kunne drive med sånt griseri foran barna.

 

Vi har sikkert bare ulike erfaringer. Jeg mener nå at byen er mye koseligere pga at forskjellene blant folk er høyere og folk har en tendens til å kunne uttrykke forståelse eller hvis man ikke klarer lar de deg bare være ifred.

Sikkert mange kjære på bygda også, tviler ikke på det. Men som nevnt, da er du en del av bygdemiljøet, og de som er det er gjerne de som ikke skiller seg ut. På bygda, etter min erfaring, er plutselig veldig stort at noe annerledes skjer og det må ALLE få med seg. Kan lett bli trøtt av et sånt miljø :p

Lenke til kommentar

Joda, det var nok relativt stort. Noe folk måtte få med seg, og gjerne spørre meg for å få det bekrefta.

Litt oppstyr blei det jo blant oss unge, da tre stk plutselig kom ut av skapet - to bi og ei helskeiv :p

 

Men så er vi kjent som ei særingbygd fra laangt tilbake da, så kan ha noe med deg å gjørra? :)

(Folk på andre sia av landet "har hørt at det er mange særinger der" jo O_o )

Lenke til kommentar
Joda, det var nok relativt stort. Noe folk måtte få med seg, og gjerne spørre meg for å få det bekrefta.

Litt oppstyr blei det jo blant oss unge, da tre stk plutselig kom ut av skapet - to bi og ei helskeiv :p

6442513[/snapback]

Statistisk så skal det jo visstnok være 2-3 stk i hver klasse i Norge da...(20%) så vi har funnet 3 stk i min 9.ende klasse (skole i spania, mye utskiftninger hvert år)

Lenke til kommentar
Av en eller anna grunn, har man fått flere reaksjoner, flere stygge blikk i Oslo, enn i hjembygda  :dontgetit: 

6436671[/snapback]

Det er fordi det er flere folk i byen. Selv om vi tar utgangspunkt i at toleransen er høyere i byen, så er det allikevel tettere mellom de negative personene.

Lenke til kommentar
Dessverre er det noen som ikke har forstått at homofili ikke kan helbredes.

Hvis jeg ikke tar feil så viser faktisk forskning at noen kan helbredes. Uansett så har ingen av oss kilder for det vi kommer med.... så jeg antar uttalelsene våres er like gyldige(eller ugyldige blir det vel nesten, sidven vi begge er så late og/eller ignorante at vi ikke kommer med kilder.) :p

6401097[/snapback]

 

Kilder skal bli, om enn "bare" Wikipedia: Ex Gay. Der er det masse linker videre for de som vil lære mer.

 

 

Geir :)

6402932[/snapback]

 

Noen som har testet å "helbrede" hetrofile da? Er litt snakk om at homofile har blitt hypnotisert og blitt normale, eller "kurert" ved hjalp av religion og alt mulig, men jeg vil tro at slikt ville funket begge veier uansett :p

 

Vil også tro at de som er homofile og ikke ønsker det, vil gjerne prøve å fortrenge det og leve "normale" liv. Se bare på Brokeback Mountain ;) Poenget er at de kanskje oppfører seg som "helbredet" fordi de vil bli akseptert, selv om de kanskje lever ulykkelige liv.

 

 

Ser ikke helt sammenhengen med det å være femi, og det å være homo. Flertallet homser er ikke femi, og de fleste femi gutter er ikke homo. Beklager hvis jeg tråkker på selvtilliten til noen her, men ser du deg selv i speilet, er du sannsynligvis ikke ordbokseksempelet på alfa-mannen du heller. Alle har både maskuline og feminine sider.

 

Så for å svare på spørsmålet til trådstarter, jeg syns rosa klær generelt ser femi ut på gutter (IKKE homofilt!), men det har mye å si hvordan kroppsspråket ditt er ellers også.

6418610[/snapback]

 

Veldig bra sagt :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...