Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi
Jeg liker gays jeg, kjenner bare en som ikke gjør det, og det er den eneste gutten jeg kjenner som er jomfru.  :hmm:

 

En annen ting jeg ler av er den standard "Homser er ok, så lenge de ikke prøver seg på meg" Cmon liksom, ta det som ett kompliment! Er de redde for å forelske seg eller? Nei, homser er kule folk, uansett om de er den frika typen eller om de er av det mer maskuline slaget.  :thumbup:

6470499[/snapback]

"Jeg har ingenting imot homofile, ass. Helt greit. Folk kan da gjøre som de vil... PS: Jeg er heterofil" *Knis* :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I motsetning til FpU, er jeg for homofile og homofili

I motsetning til FpU? Hvor har du det fra at FpU er motstandere av homofile? Hvordan kan de være både motstandere hav homofile og samtidig for homofilt ekteskap?

6473145[/snapback]

 

Man trenger ikke å være for noe helt og fullt, selv om man støtter det delvis (sier ikke at dette nødvendigvis gjelder FpU, men det er ikke nødvendigvis slik at man støtter homofile rettigheter totalt, selv om man støtter homofilt ekteskap). , hva sier de til adaopsjon blant homofile feks?

 

AtW

Lenke til kommentar
Adopsjon er ikke en rettighet, det er et gode. Å bli adoptert derimot.

6473272[/snapback]

 

Jeg synes å ha muligheten til å bli vurdert, og ikke bli automaitsk forkastet pga seksuell legning er en rettighet.

 

AtW

6473604[/snapback]

 

Det heller ingen rettighet, men et gode. Det du derimot kan påstå er at det er en rettighet å få fordelt godene likt. Men du sloss ikke for pedofile, ei heller nekrofile, så jeg regner med at det er noe annet som ligger bak.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Adopsjon er ikke en rettighet, det er et gode. Å bli adoptert derimot.

6473272[/snapback]

 

Jeg synes å ha muligheten til å bli vurdert, og ikke bli automaitsk forkastet pga seksuell legning er en rettighet.

 

AtW

6473604[/snapback]

 

Det heller ingen rettighet, men et gode. Det du derimot kan påstå er at det er en rettighet å få fordelt godene likt. Men du sloss ikke for pedofile, ei heller nekrofile, så jeg regner med at det er noe annet som ligger bak.

6473701[/snapback]

 

Synes du det ikke er en rettighet å ikke bli diskrimert? Du har ingenting imot hvis feks negere ikke fill lov til å adoptere? FrP-velgere ikke fikk lov til å adoptere?

 

AtW

Lenke til kommentar
har ikke noe imot lesber men syns homoer er litt ekle

6473686[/snapback]

Haha, klassiker :p

 

Har forresten ei venninne som nettop har blitt lesbisk/bi (blir feil å si hun har kommet ut fra skapet da jeg aldri tror hun var innom). Syns det er helt greit jeg, kan ikke se noe problem med det :)

Synd at mora er såpass gammeldags at hun ikke har turt å innrømme det overfor henne enda...

Lenke til kommentar
Adopsjon er ikke en rettighet, det er et gode. Å bli adoptert derimot.

6473272[/snapback]

Veldig sant, det er ikke en rettighet. Å bli vurdert, derimot, er en rettighet. Jeg kan ikke forlange å adoptere en 15-år gammel jente (gudene vet at jeg har prøvd), men jeg fortjener å bli vurdert, akkurat som alle andre. En annen rettighet er å ikke bli diskriminert pga noe som ikke vil påvirke barnet negativt (f eks om jeg var homofil).

Lenke til kommentar
Adopsjon er ikke en rettighet, det er et gode. Å bli adoptert derimot.

6473272[/snapback]

Veldig sant, det er ikke en rettighet. Å bli vurdert, derimot, er en rettighet. Jeg kan ikke forlange å adoptere en 15-år gammel jente (gudene vet at jeg har prøvd), men jeg fortjener å bli vurdert, akkurat som alle andre. En annen rettighet er å ikke bli diskriminert pga noe som ikke vil påvirke barnet negativt (f eks om jeg var homofil).

6474616[/snapback]

 

Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg faktisk at EMD (Europeiske Menneskerettighets Domstol) har uttalt at å nekte homofile å adoptere ikke er i strid med forbudet mot diskriminering. Med forbehold om at hukommelsen svikter.

Lenke til kommentar
Adopsjon er ikke en rettighet, det er et gode. Å bli adoptert derimot.

6473272[/snapback]

Veldig sant, det er ikke en rettighet. Å bli vurdert, derimot, er en rettighet. Jeg kan ikke forlange å adoptere en 15-år gammel jente (gudene vet at jeg har prøvd), men jeg fortjener å bli vurdert, akkurat som alle andre. En annen rettighet er å ikke bli diskriminert pga noe som ikke vil påvirke barnet negativt (f eks om jeg var homofil).

6474616[/snapback]

 

Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg faktisk at EMD (Europeiske Menneskerettighets Domstol) har uttalt at å nekte homofile å adoptere ikke er i strid med forbudet mot diskriminering. Med forbehold om at hukommelsen svikter.

6474720[/snapback]

 

Hva er motivasjonen bak denne uttalelsen? All (svs det finnes helt sikekrt en forskningsrapport et sted i verden som ikke er enig, som alltid, men det er svært sterke indikasjoner på at dette er tilfelle) forskning viser jo at å behandle mennesker dårligere gjør at vi er mer nagativt innstilt til den gitte gruppen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jeg syntes det er helt OK at folk har homofil legning.

 

Det er ikke mer å si. :dontgetit:

6474731[/snapback]

Mer å si: Folk som ikke synes det er OK med homofil legning er det noe galt med. ;)

Lenke til kommentar

Dommen er verd å lese, hvis noen orker. Merk at den ble avsagt under dissens, med 4 mot 3 stemmer. En del av begrunnelsen var at det ikke finnes noen tidligere og entydig praksis, og at de enkelte land (i dette tilfelle Frankrike) dermed må tillates et betydelig slingringsmonn i vurderingen av slike saker.

 

De påpeker også det selvsagte i at:

 

Adoption means “providing a child with a family, not a family with a child”

 

Retten påpeker at selv om søknaden om rett til adopsjon er generell, er det allikevel en legitim interessekonflikt for myndighetene:

 

As the Government submitted, at issue here are the competing interests of the applicant and children who are eligible for adoption. The mere fact that no specific child is identified when the application for authorisation is made does not necessarily imply that there is no competing interest.

 

Retten har altså slik jeg leser det ikke tatt stilling til diskriminering av homofile i forhold til adopsjon prinsipielt, bare slått fast at myndighetene i hver enkelt sak må ha anledning til å gjøre en vurdering der dette inngår som element...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...