Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Pga min dysleksi har jeg vanskelig for å uttrykke meg lett for at andre kan forstå meg eller at folk lett misforstår meg..Ja jeg er IMOT homofili og jeg flytter meg ikke på....Når jeg har vært på byen..og jeg er innom mange forskjellige drikkesteder og vist en homse prøver seg på meg så er det siste han gjør.som en fikk oppleve hardt på kroppen da vedkommende prøvde seg på meg.....

6318295[/snapback]

 

Nei, hva skal jeg si? :nei: Jeg syns det ligger noe galt i denne debatten om vi må unnskylde oss med: "bare fordi ikke jeg sjølv klarer å si bestemt NEI om noen prøver seg på meg, er jeg imot homofili".

Du har vel forhåpentligvis prøvd å si nei? Istedenfor å drive og banke opp folk (som jeg tror iallfall var meningen med innlegget ditt!) Blir skremt av noe slikt. Homofile burde ikke få betale bare fordi du ikke klarer å si nei til noen som legger an på deg! Homofile er flotte mennesker. Har sjølv vært beskyldt for å være homofil gjennom flere år på barneskolen og ungdomsskolen, jeg kan love deg det var helvete. Ikke bare fordi folk mobba meg for det, men fordi jeg sjølv følte meg skyldig pga at jeg ble beskyldt for noe som ikke burde være mindre akseptert enn heterofili! Jeg våger ikke tenke tanken engang, hvordan det må føles for folk som virkelig er homofile! Når vi lever i et samfunn der så mange homofile har så dårlig selvtillit at det strømmer rundt med selvmordstanker, er det noe som rett og slett trengs store forandringer i folks oppførsel!

 

Se bare på disse artiklene:

 

Skjulte homofile sliter mer med helsa.

Homofile frykter for karrieren.

Høyere forekomst av selvmordsforsøk blant homofile ungdommer?

 

Litt info:

Informasjon om homofili

 

Du skal såklart ha akkurat den meningen du selv vil ha! Jeg syns bare du skal neste gang istedenfor å ty til vold (?), heller ta å si pent "nei"! Homofile går igjennom så forferdelige ting med alle andre og vi kan alle hjelpe til for at de skal få en bedre plass i dagens samfunn. :)

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker det ikke men helt greit bare de ikke sitter å råkliner på gata  :sick:

6374551[/snapback]

I så fall regner med med at du ikke liker hetrofile par som gjør det samme...

 

evt. Så er du fan av dobbelt-moral? :)

6374587[/snapback]

 

Second that. Det er vel de fleste som misliker vill klining på offentlige plasser. Generelt sett.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Liker det ikke men helt greit bare de ikke sitter å råkliner på gata  :sick:

6374551[/snapback]

I så fall regner med med at du ikke liker hetrofile par som gjør det samme...

 

evt. Så er du fan av dobbelt-moral? :)

6374587[/snapback]

 

Second that. Det er vel de fleste som misliker vill klining på offentlige plasser. Generelt sett.

6374673[/snapback]

 

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Liker det ikke men helt greit bare de ikke sitter å råkliner på gata  :sick:

6374551[/snapback]

I så fall regner med med at du ikke liker hetrofile par som gjør det samme...

 

evt. Så er du fan av dobbelt-moral? :)

6374587[/snapback]

 

Homofile som kliner = Ekkelt

Heterofile som kliner = Helt OK

Lesbiske som kliner = Hawt :love:

Lenke til kommentar
Homofile som kliner = Ekkelt

Heterofile som kliner = Helt OK

Lesbiske som kliner = Hawt  :love:

Du bekreftet det jeg tenkte.

 

Du bruker kjønnsorganet ditt som grunnlag for dine meninger og moral.

 

 

Imponerende.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Liker det ikke men helt greit bare de ikke sitter å råkliner på gata  :sick:

6374551[/snapback]

I så fall regner med med at du ikke liker hetrofile par som gjør det samme...

 

evt. Så er du fan av dobbelt-moral? :)

6374587[/snapback]

 

Second that. Det er vel de fleste som misliker vill klining på offentlige plasser. Generelt sett.

6374673[/snapback]

 

Hvorfor det?

6374690[/snapback]

 

 

Fordi det er litt ufint å se på at et par sitter å sluker hverandre når man for eksempel sitter og spiser eller skal føre en seriøst samtale.. Jeg vet ikke jeg. I de fleste situasjoner synes jeg ikke det er så veldig kjekt å se tørrpuling på åpen gate og offentlige plasser. Det er vel vanlig? Å se kjærlighet derimot og kjærester som viser at de er glad i hverandre og forelska, er noe annet. Det er koselig.

 

Men som sagt: forskjell på kyssing og tørrpuling.

Lenke til kommentar

 

Fordi det er litt ufint å se på at et par sitter å sluker hverandre når man for eksempel sitter og spiser eller skal føre en seriøst samtale.. Jeg vet ikke jeg. I de fleste situasjoner synes jeg ikke det er så veldig kjekt å se tørrpuling på åpen gate og offentlige plasser. Det er vel vanlig? Å se kjærlighet derimot og kjærester som viser at de er glad i hverandre og forelska, er noe annet. Det er koselig.

 

Men som sagt: forskjell på kyssing og tørrpuling.

6374832[/snapback]

 

Skal de altså slutte å kysse hverandre, bare fordi du ikke klarer å se en annen vei? Jeg syns det er selvfølgelig fælt om par gjør ting i all offentlighet som helst skal bli holdt privat, men kyssing da? Ærlig talt! :!:

Lenke til kommentar
Homofile som kliner = Ekkelt

Heterofile som kliner = Helt OK

Lesbiske som kliner = Hawt  :love:

Du bekreftet det jeg tenkte.

 

Du bruker kjønnsorganet ditt som grunnlag for dine meninger og moral.

 

 

Imponerende.

6374726[/snapback]

 

Menn er så heldig at vi har to hoder å tenke med. DET er imponerende :tease:

Lenke til kommentar
Homofile som kliner = Ekkelt

Heterofile som kliner = Helt OK

Lesbiske som kliner = Hawt  :love:

Du bekreftet det jeg tenkte.

 

Du bruker kjønnsorganet ditt som grunnlag for dine meninger og moral.

 

 

Imponerende.

6374726[/snapback]

Det som er æsj, bør ikke være lov. Det er vel rimelig klart?

Rosie_Donnell_wideweb__430x426.jpg

Lesbeklining, derimot, er nam!

Lenke til kommentar

En kis fra påskevennene (eller noe) gikk from på TV for noen timer siden og sa at homoparaden som foregår nå er helt forferdelig, siden den hyller homofilien som kristendommen tar avstand til..

 

Bare jeg som synes det er ille med trangsynte religiøse i disse tilfellene?

Lenke til kommentar
En kis fra påskevennene (eller noe) gikk from på TV for noen timer siden og sa at homoparaden som foregår nå er helt forferdelig, siden den hyller homofilien som kristendommen tar avstand til..

 

Bare jeg som synes det er ille med trangsynte religiøse i disse tilfellene?

6375043[/snapback]

I mine øyne er det nesten mer frustrerende med trangsynte som ikke er religiøse. Religiøse har som prinsipp at de blir fortalt hva de skal mene, i dette tilfellet å hate homofile. De som ikke er religiøs, derimot, har bare valgt å hate en gruppe mennesker uten grunn.

 

Ekstremister kan jeg i det minste forstå, men trangsynte ateister/agnostikere er et mysterium.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

SteffyBoy: Det finnes ikke-homofobiske kristne. I massevis.

 

Jeg har bodd både sammen med kristen-strøk og bydestrøk. Begge kjent for mye homofobi, forskjellen er heller liten på dette punktet. Mitt intrykk er at kristne ganske enkelt bruker religionen sin for "rettferdiggjøring" av intoleransen sin. (Gjelder ikke alle kristne dette heller, man har de som er i mot praksisen av legningen uten at de går rundt med hatet...)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke være i stand til å påstå at noen på noen noen som helst måte burde få lov til å gjemme seg bak religionen sin på denne måten. Det å være kristen er da ingen grunn til å ta avstand fra homofili?

 

Jeg har i lange tider vekslet mail med en såkalt "misjonær på nett", og tatt opp ganske mange problemstillinger med ham, inkludert homofili. Jeg er ganske bereist i Bibelen, men ikke fullkomment, det er derimot han, og han påstår at det å hate homofile er ikke et kristent prinsipp, men heller en tolkning av et punkt et sted i bibelen.

 

Likevel er det galt å gjemme seg bak religionen sin for å hate en spesifikk folkegruppe, såfremt de ikke har gjort deg noe som kan begrunne hatet.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke være i stand til å påstå at noen på noen noen som helst måte burde få lov til å gjemme seg bak religionen sin på denne måten. Det å være kristen er da ingen grunn til å ta avstand fra homofili?

6375138[/snapback]

Det er ingen god grunn, men det er i det minste en forklaring.

 

1 Corinthians 6:9-10 (NIV): "Do you not know that the wicked will not inherit the kingdom of God? Do not be deceived: Neither the sexually immoral nor idolaters, nor adulterers nor male prostitutes nor homosexual offenders nor thieves nor the greedy nor drunkards nor slanderers nor swindlers will inherit the kingdom of God."

 

Det skal ikke den løseste tolkningen til.

 

edit: Jeg fant mer!

 

Leviticus 20:13: "If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them."

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...