Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Synes du det ikke er en rettighet å ikke bli diskrimert? Du har ingenting imot hvis feks negere ikke fill lov til å adoptere? FrP-velgere ikke fikk lov til å adoptere?

 

AtW

6473846[/snapback]

 

Jeg synes det slettes ikke er det, når du stiller med andre "spesifikasjoner" enn resten av massen som ønsker å bli vurdert. Finnes det noen reelle alternativer, og som ikke minst er bedre, så mener jeg det slettes ikke er noe i veien for å bli velgt for på grunn av din erfaring med Frp. Hvorfor mener du det derimot er greit å nekte pedofile og nekrofile noe som ligner på en rettighet til å utøve ens legning i samfunnet?

 

Veldig sant, det er ikke en rettighet. Å bli vurdert, derimot, er en rettighet.

6474616[/snapback]

 

Det er slettes ikke en rettighet, å bli adoptert er en rettighet. Å bli vurdert, eller adoptere er et gode. Det er heller ikke ingen rettighet at en alltid skal fordele godene likt, siden det nettopp ikke er en homogen masse en skal fordele for. Det er få som klager på pedofiles manglende rett, samme med nekrofile, diskriminering? Eller bare manglende logisk teft?

 

Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg faktisk at EMD (Europeiske Menneskerettighets Domstol) har uttalt at å nekte homofile å adoptere ikke er i strid med forbudet mot diskriminering. Med forbehold om at hukommelsen svikter.

6474720[/snapback]

 

Det eneste den dommen gjør er å reflektere samfunnets syn på en homofil legning. Intet mer, men heller intet mindre.

 

Mer å si: Folk som ikke synes det er OK med homofil legning er det noe galt med. ;)

6477408[/snapback]

 

Folk som favoriserer en homofil legning fremfor andre legninger er det noe galt med.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi
Mer å si: Folk som ikke synes det er OK med homofil legning er det noe galt med. ;)

Folk som favoriserer en homofil legning fremfor andre legninger er det noe galt med.

Slik kan man jo også si det. Så noen homosjåvinister på TV forleden. Sjåvinisme er noe dritt, uansett form og farge.

Lenke til kommentar
Synes du det ikke er en rettighet å ikke bli diskrimert? Du har ingenting imot hvis feks negere ikke fill lov til å adoptere? FrP-velgere ikke fikk lov til å adoptere?

 

AtW

6473846[/snapback]

 

Jeg synes det slettes ikke er det, når du stiller med andre "spesifikasjoner" enn resten av massen som ønsker å bli vurdert. Finnes det noen reelle alternativer, og som ikke minst er bedre, så mener jeg det slettes ikke er noe i veien for å bli velgt for på grunn av din erfaring med Frp. Hvorfor mener du det derimot er greit å nekte pedofile og nekrofile noe som ligner på en rettighet til å utøve ens legning i samfunnet?

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva du svarer på, hva er det du slettes ikke synes? At det er diskriminering? Jeg skjønte heller ikke FrP-kommentaren din (mulig jeg er treg i dag), så jeg lurte på om du kunne svare på spørmsålene på nytt, ett etter ett?

 

Det er vel en vesentlig forskjell på en handling mellom samtykkende voksne, og andre ting som innbærer en mindre grad av frivillighet, er du ikke enig? (Forøvirg kan jeg ikke huske å ha nevnt noe om hva jeg mener om pedofile og nekrofiles rettigheter)

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Hvorfor det?

6477467[/snapback]

Nei, om man ikke liker mennesker pga. seksuell legning må det jo ringe ei bjelle eller to på psykatrisk avdeling, mener nå jeg.

 

Har til gode å møte noen helt ålreite mennesker som ikke liker homofile. Alle homofobe jeg kjenner er helt skrudde, klarer ikke debattere eller stå for egne synspunkter. Kun løse argumenter og stråbevis å få, henvisninger til hellige skrifter og andre personer. Homofobi er på en måte rasisme, da homofobe "skaper en ny rase" og setter seg selv over denne "rasen". Og mennesker som kan finne på å gjøre slikt helt seriøst, bør ikke få gå rundt i gatene med mindre de har et fast grunnlag å argumentere på.

 

EDIT: Huff, så noen fæle feil. Får se over dette innlegget når jeg kommer hjem fra jobb.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Nei, om man ikke liker mennesker pga. seksuell legning må det jo ringe ei bjelle eller to på psykatrisk avdeling, mener nå jeg.

Jeg spør igjen... hvorfor det? Du sier nettopp at du ikke liker homofobe fordi dem nettopp er homofobe og mener at disse hører hjemme på psykiatrisk avdeling. Så da mener du at rettsvesenet som dømmer pedofile og nekrofile også hører hjemme på psykiatrisk? Dette er også en seksuell legning...

 

Jeg er homofob deluxe, som jeg allerede har nevt tidligere i tråden. Det er ikke rare forskjellen på deg og meg da siden du ikke tolererer at jeg ikke tolererer homofile. Folk kan være homser alt dem orker for min del, jeg liker det ikke, men så oppsøker jeg dem ikke heller, eller på noen annen måte går inn for å gjøre livet surt for dem som er det. Like lite forventer jeg å bli hjemsøkt pga min holdning.

 

Har til gode å møte noen helt ålreite mennesker som ikke liker homofile.

Sorry, men da kan ikke du ha møtt mange mennesker i ditt liv. På meg høres det ut som du er minst like fordomsfull som dem du sitter og rakker ned på.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jeg spør igjen... hvorfor det? Du sier nettopp at du ikke liker homofobe fordi dem nettopp er homofobe og mener at disse hører hjemme på psykiatrisk avdeling. Så da mener du at rettsvesenet som dømmer pedofile og nekrofile også hører hjemme på psykiatrisk? Dette er også en seksuell legning...

Jeg liker ikke homofobi, og meg erfart er alle homofobe folk av typen jeg helst ser bo langt unna meg og omgås andre mennesker enn meg.

 

Pedofili og nekrofili er ikke legninger på samme type som hetero-, homo- og bifili, og det er forresten forbudt ved lov å utføre pedofile overgrep på mindreårige og nekrofili i det hele tatt.

 

Jeg er homofob deluxe, som jeg allerede har nevt tidligere i tråden. Folk kan være homser alt dem orker for min del, jeg liker det ikke, men så oppsøker jeg dem ikke heller, eller på noen annen måte går inn for å gjøre livet surt for dem som er det. Like lite forventer jeg å bli hjemsøkt pga min holdning.

Du har en av de verste holdningene til homofili jeg har sett! Du er overhodet ikke homofob, du er bare en helt vanlig nordmann med en smule fremmedfrykt. Bli kjent med noen homofile, så går det over.

 

Hvorfor det skal være mulig å skryte på seg en "deluxe" etter "homofob" kan jeg ikke fatte, da det ikke gir deg noen fordeler i det hele tatt.

 

Det er ikke rare forskjellen på deg og meg da siden du ikke tolererer at jeg ikke tolererer homofile.

Det er det ikke. Du tolererer ikke en gruppe mennsker pga. legningen de er født med. Jeg tolererer ikke deg pga. holdningen du har valgt å ha til homofile. Du har et valg, og siden din homofobe holdning er like tynn som nanopapir, vil jeg tro at du kommer til å forandre denne så snart du får møtt en grei homo. :)

 

Sorry, men da kan ikke du ha møtt mange mennesker i ditt liv. På meg høres det ut som du er minst like fordomsfull som dem du sitter og rakker ned på.

Jeg har møtt mange mennesker, du. Men jeg håper du innser at jeg prater om homofobe mennesker som regelrett hater homofile og som slenger dritt og juler opp homser eller folk de tror er homser. Jeg har selv mange ganger blitt anklaget for å være homo her jeg bor, og om jeg en dag skulle komme og si til dem at jeg virkelig ér det, vanker det drittslenging og mobbing.

 

Du, derimot, har ikke en fiendtlig holdning. Mange jeg kjenner har den holdningen helt til de treffer noen homofile selv og forstår at de er greie folk.

Lenke til kommentar
Hvorvidt jeg er homo eller ikke, føler jeg ikke for å snakke om i denne tråden.

6482626[/snapback]

 

Men du maa akseptere at noen kanskje ikke synes at homofili er saa greit.

6482768[/snapback]

Nei, det må man forsåvidt ikke. Man må kanskje lære seg å leve med det, men man kan ha et prinsipielt standpunkt om at homofobi er uakseptabelt.

 

Jeg er en sterk tilhenger av menings- og ytringsfrihet, så jeg vil ikke nekte noen hverken å mene eller gi uttrykk at homofili ikke er greit, men det betyr ikke at jeg synes det er greit at de har de holdningene. Og jeg vil etter fattig evne argumentere mot dem, og bidra med mitt til at andre ikke får de samme holdningene.

 

Det er en vesentlig forskjell, den som går mellom ytringsfrihet og relativisme. Jeg aksepterer det ikke, selv om jeg tillater det. Og det samme synes jeg Vegard skulle gjøre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvorvidt jeg er homo eller ikke, føler jeg ikke for å snakke om i denne tråden.

6482626[/snapback]

 

Men du maa akseptere at noen kanskje ikke synes at homofili er saa greit.

6482768[/snapback]

Så lenge ingen oppfordrer til vold mot homofile (ref Buju Banton) så synes jeg det er greit å akseptere det, selv om jeg vil bruke tid på å overbevice dem om noe annet.

Selv om enkelte er umulig å gjøre noe med (ref: Norge I Dag)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Det er en vesentlig forskjell, den som går mellom ytringsfrihet og relativisme. Jeg aksepterer det ikke, selv om jeg tillater det. Og det samme synes jeg Vegard skulle gjøre.

 

Geir :)

6482800[/snapback]

Jeg aksepterer fremmedfrykt; frykt for det nye og ukjente. Folk er meget skeptiske til det de ikke har vært borti før. Noe virker interessant, som digitalkameraer og plasma-TV, mens andre ting er utenkelig og fremmed, som innvandrere og homofile.

 

Homofobi, derimot, aksepterer jeg ikke. Nulltoleranse for alle former for rasisme.

 

Mange her bør omformulere seg. F.eks. Gurglemuffin er ikke "homofob deluxe", han har bare bestemt seg for at homofili er et fremmed tema han ikke ønsker å bry seg med, han hater ikke homofile, han tolerer deres eksistens og ser sikkert ingen argumenter mot at homofile lever sammen. Alt han gjør er å være skikkelig trangsynt og ikke åpne for forskjellige typer kjærlighet enn den han er vant til.

 

Homofobi handler om å ikke respektere homofile, gjerne diskriminere dem og slenge dritt, kanskje jule opp noen i ny og ne.

Lenke til kommentar
Hvorvidt jeg er homo eller ikke, føler jeg ikke for å snakke om i denne tråden.

6482626[/snapback]

 

Men du maa akseptere at noen kanskje ikke synes at homofili er saa greit.

6482768[/snapback]

Nei, det må man forsåvidt ikke. Man må kanskje lære seg å leve med det, men man kan ha et prinsipielt standpunkt om at homofobi er uakseptabelt.

 

Jeg er en sterk tilhenger av menings- og ytringsfrihet, så jeg vil ikke nekte noen hverken å mene eller gi uttrykk at homofili ikke er greit, men det betyr ikke at jeg synes det er greit at de har de holdningene. Og jeg vil etter fattig evne argumentere mot dem, og bidra med mitt til at andre ikke får de samme holdningene.

 

Det er en vesentlig forskjell, den som går mellom ytringsfrihet og relativisme. Jeg aksepterer det ikke, selv om jeg tillater det. Og det samme synes jeg Vegard skulle gjøre.

 

Geir :)

6482800[/snapback]

 

Hvorfor skal alle tvinges til aa like homofili?

 

Jeg har ingenting imot homofile eller homofili, det skal nevnes, kjenner opptil flere homofile. Poenget er at om noen ikke synes noe saerlig om det, hva saa? Saa lenge personen ikke utoever vold mot dem eller diskriminierer de synes jeg ikke det er et problem.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Hvorfor skal alle tvinges til aa like homofili?

 

Jeg har ingenting imot homofile eller homofili, det skal nevnes, kjenner opptil flere homofile. Poenget er at om noen ikke synes noe saerlig om det, hva saa? Saa lenge personen ikke utoever vold mot dem eller diskriminierer de synes jeg ikke det er et problem.

6482930[/snapback]

Forstår ikek poenget ditt med det innlegget.

 

Jeg har ikke sagt at alle skal tvinges til å respektere homofile, jeg har sagt at jeg ikke respekterer de som ikke respekterer homofile.

 

Og folk som ikke utøver vold mot eller diskriminerer homofile, regnes ikke som homofobe. At folk er skeptiske til homofili er helt vanlig og det må vi bare leve med.

 

Jeg har heller ikke sagt at det er et problem at folk er skeptiske til homofili.

Lenke til kommentar
I motsetning til FpU, er jeg for homofile og homofili, og for at de skal få leve normale liv, i fred, uten å bli mobbet, utestengt, diskriminert eller lignende. Jeg har ingenting imot dem , og mener at de fleste ikke er noe spesielt annerleders enn vanlige folk. Bare at de tenner på samme kjønn, som jo ikke er så uvanlig lenger, heller. La homofile få leve sine liv på en fin og respektabel måte :)

6469370[/snapback]

En av de tingene jeg husker godt fra mine år på ungdomskolen:

(Dette miljøet var EKSTREMT homofobisk. Å forsvare homofiles rettigheter var omtrent sosialt selvmord og å be om å bli mobbet.) Den ENESTE som i det hele tatt turte å forsvare dem i diskusjoner var jo... nettopp en FRPU'er. ;)

 

har ikke noe imot lesber men syns homoer er litt ekle

6473686[/snapback]

Hærlig dobbeltmoral du har.

 

Regner med at du bruker kjønnsorganet ditt til å vurdere hva som er rett og galt?

 

GO YOU!

 

Hvorfor mener du det derimot er greit å nekte pedofile og nekrofile noe som ligner på en rettighet til å utøve ens legning i samfunnet?

Pedofili er stort sett overgrep, det vil si: voldtekt. Og barn er uansett alt for små til å vite konsekvensene av handlingene sine. Pedofile handlinger gagner sjeldent eller antagligvis aldri barnet. Det fører til noe negativt. Det skader barnet.

 

Nekrofili er respektbabelt og er en handling som gjørs med noen som ikke kan motsette seg det. Mao. igjen: voldtekt. Dessutens så vil nok ikke de pårørende like de og ville føle seg svært støtt. Igjen: dette skader noen.

 

Derfor er det greit å diskriminere disse på noen punkter.

 

Det er kanskje ingen rett å adoptere, som skrevet: en rett og bli adoptert. Da burde man også har rett til å få flest mulig foreldre å velge mellom slik at en får best foreldre. (En har krav på best mulig foreldre.) Å stenge ute grupper uten å ha god nok grunn på dette er dermed i strid med dette. Derfor er det i strid med retten til å bli adoptert av best mulig forelder å stenge ute homofile fra dette.

 

Mer å si: Folk som ikke synes det er OK med homofil legning er det noe galt med. ;)

6477408[/snapback]

Folk som favoriserer en homofil legning fremfor andre legninger er det noe galt med.

Folk som bruker "folk som [sett inn noe her] er det noe galt med" som argument er det noe galt med. :wee:

 

Har til gode å møte noen helt ålreite mennesker som ikke liker homofile. Alle homofobe jeg kjenner er helt skrudde, klarer ikke debattere eller stå for egne synspunkter. Kun løse argumenter og stråbevis å få, henvisninger til hellige skrifter og andre personer. Homofobi er på en måte rasisme, da homofobe "skaper en ny rase" og setter seg selv over denne "rasen". Og mennesker som kan finne på å gjøre slikt helt seriøst, bør ikke få gå rundt i gatene med mindre de har et fast grunnlag å argumentere på.

Selv om en del av en person er voldsomt negativ så kan personen var grei/ok/snill ellers.

 

Jeg kjenner flere homofobe som ellers er greie. (Selv om de som du sier, sjeldent er flinke til å begrunne meningene sine og at de antagligvis ikke er noe særlig mer enn hat for det ukjente.)

 

Jeg har til og med kjent folk med rasistiske tendenser som likevel er greie ellers.

 

 

(Ganske ironisk at du forhåndsdømmer hele personligheter til folk på grunn av fordommene deres. :green:)

 

Trenger ikke svare Vegard_ men er du homo?

6482528[/snapback]

Har du tenkt å spørre meg om jeg er svart siden jeg er i mot rasisme?

Har du tenkt å spørre meg om jeg egentlig er kvinne siden jeg er i mot kvinneundertrykking?

 

:roll:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Folk som bruker "folk som [sett inn noe her] er det noe galt med" som argument er det noe galt med.  :wee:

Hehe, joa, skal spise i meg den. :p

 

Selv om en del av en person er voldsomt negativ så kan personen var grei/ok/snill ellers.

 

Jeg kjenner flere homofobe som ellers er greie. (Selv om de som du sier, sjeldent er flinke til å begrunne meningene sine og at de antagligvis ikke er noe særlig mer enn hat for det ukjente.)

 

Jeg har til og med kjent folk med rasistiske tendenser som likevel er greie ellers.

 

 

(Ganske ironisk at du forhåndsdømmer hele personligheter til folk å grunn av fordommene deres. )

Som jeg har lagt vekt på i alle innleggene mine: Jeg har til gode å møte homofobe mennesker som ellers er greie. Jeg unngår altså å angripe en hel flokk med mennesker generelt, jeg legger bare egen erfaring fram.

Dessverre blir dette stadig misforstått....

Lenke til kommentar
Hvorfor skal alle tvinges til aa like homofili?

 

Jeg har ingenting imot homofile eller homofili, det skal nevnes, kjenner opptil flere homofile. Poenget er at om noen ikke synes noe saerlig om det, hva saa? Saa lenge personen ikke utoever vold mot dem eller diskriminierer de synes jeg ikke det er et problem.

6482930[/snapback]

Forstår ikek poenget ditt med det innlegget.

 

Jeg har ikke sagt at alle skal tvinges til å respektere homofile, jeg har sagt at jeg ikke respekterer de som ikke respekterer homofile.

 

Og folk som ikke utøver vold mot eller diskriminerer homofile, regnes ikke som homofobe. At folk er skeptiske til homofili er helt vanlig og det må vi bare leve med.

 

Jeg har heller ikke sagt at det er et problem at folk er skeptiske til homofili.

6482999[/snapback]

 

Jeg fikk inntrykk av at du var paa heksejakt etter alle som ikke likte homofili.

 

 

Om man er homofob i sterk grad, dvs ikke toer aa snakke med en homofil eller lignende, da er man bare redd for det ukjente. Veldig vanlig blant mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...