Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som tilfeldigvis har prøvd Matt Heafy sin signaturEpi?

Nei, Men min erfaring er at en riktig oppsatt Epiphone er en kjempegod gitar. Jeg har en Epiphone Joe Bonamassa signatur. Det er riktignok ikke i nærheten av samme stil som Matt Heafy, men det er nå Epi begge deler.

Fikk Geir Falck i Trondheim til å sette den opp skikkelig med båndsliping, intonering og justering av action. Det skal sies at før jeg leverte den til Falck var den egentlig ganske dårlig åspille på.

 

Etter 'operasjonen' er gitaren mye bedre å spille på enn alle Gibson gitarene som henger på 4sound i Trondehim. De gitarene er sikkert ikke satt opp skikkelig, men det sier nå litt uansett.

 

Eneste jeg kan komme på som er i nærheten av negativt er at Epiphone Les Paul har stygg headstock.

Lenke til kommentar

Nei, Men min erfaring er at en riktig oppsatt Epiphone er en kjempegod gitar. Jeg har en Epiphone Joe Bonamassa signatur. Det er riktignok ikke i nærheten av samme stil som Matt Heafy, men det er nå Epi begge deler.

Fikk Geir Falck i Trondheim til å sette den opp skikkelig med båndsliping, intonering og justering av action. Det skal sies at før jeg leverte den til Falck var den egentlig ganske dårlig åspille på.

 

Etter 'operasjonen' er gitaren mye bedre å spille på enn alle Gibson gitarene som henger på 4sound i Trondehim. De gitarene er sikkert ikke satt opp skikkelig, men det sier nå litt uansett.

 

Eneste jeg kan komme på som er i nærheten av negativt er at Epiphone Les Paul har stygg headstock.

Høres bra ut! Er jo heller ikke negativt at han bruker den selv på flere konserter, men når det er kun 1000 eks som blir laget, så spørs det om jeg får tak i en. For sende en mail til luthman og høre :)

 

Og ja, enig i at headstocken ser dritt ut :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Begynner endelig å få kontroll på bottlenecken som jeg har hatt stående i skapet i 5 år. Samt fått inn rytme i spillinga etter mye øving. Ellers har jeg noen flere riff med bottlenecken som passer til sangen som jeg kom etterpå jeg spilla inn det der i kveld -.-

Ellers som kan nevnes er at jeg hører på trommer i bakgrunnen gjennom Sequel som ikke er med grunnet jeg ikke har orket å redigere inn trommene.

Husker jeg fikk noe tilbakemelding om at riffene mine var kjedelige og uforutsigbare siden jeg spilte det samme om og om igjen. Tror jeg har begynt å få avvendt meg skalaene nå omsider :)

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...