Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om størrelse er viktig så kan du prøve å få pruta ned denne her.

Synes man skal tenke et stykke i frem i tid når man først kjøper forsterker nr. 2.

Det greie med slike forsterkere er også at du kan selge de uten å tape et eneste øre. Venter du litt kan du til og med tjene på det.

Jeg har tjent grovt på dette, over 7000 kr faktisk (og det er bare forsterkere).

 

Du har jo brukt over 5000 kr på gitar, og jeg vil si forsterker er viktigere enn gitar.

En stund hadde jeg godt over 20 000 kr i forsterkere, som jeg brukte sammen med en gitar fra en nybegynnerpakke. Hadde vel mer med at jeg elsker den gitaren, men allikevel.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Det spørs vel om man er ute etter en spesiell lyd eller ikke.

Hvis man skal ha Marshallvreng så må man nesten regne med å bruke litt penger.

Da er det bedre med Epiphone i Marshall enn Gibson i Peavey, det mener i hvert fall jeg.

 

Fikk meg forresten en Gibson Les Paul Special i dag. =D

Kjøpte den brukt, og den var kraftig modifisert. Prisen var deretter, og modifikasjonene gjorde meg ikke stort.

Var en fin balanse mellom det jeg liker i strat og LP.

Har tidligere ikke klart å bruke Les Pauls da de virker så store og tunge, og lakk på halsen er ekkelt. Denne hadde tynnere kropp, tummy contour, flat topp og en tynn, matt lakk, som hjalp veldig.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Endra oppsettet mitt helt. Gikk over fra å bruke clean forsterker+pedaler, til en forsterker som i seg selv kunne det meste. Fikk en Marshall TSL grisebillig, og det viste seg å være mye mer praktisk å bruke den, istedenfor Bassmanen og alle pedalene.

Kablene trengte jeg ikke når jeg ikke hadde alle pedalene, og George L er for stive til å bruke mellom gitar og forsterker. =p

 

edit: Det forklarer vel kanskje ikke hvorfor chorus og delay skulle gå. Skal kjøpe en G-Sharp slik at jeg slipper en pedal for hver effekt. Dette er selvfølgelig ikke like bra, men det er billigere og mer praktisk.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Hei har fått tilbud om ein 89 japan model Stratocaster med disse pickupene, for 4000kr.

 

Er det en god deal? Er Japan Stratter noe å satse på? Funker miccene til mye variert musikk? Vär gjerne kresne, fordi jeg vill ha en gitar som virkelig duger i lang sikt. Tenker på å kjöpe denne, eller spare en stund og gå for en Eric Johnson signatur Stratt for 17000 elns.

 

Takker for svar :)

 

Mvh Sebastian.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Hvilke låter er et must å kunne på når du sitter ute sene sommerkvelder? Type øyturer med folk og slikt.

 

Postgirobygget - Idyll kommer man vel aldri utenom :)

 

tenker du at du skal spille og synge og stå for underholdningen selv, eller skal du dra i gang allsang?

Lenke til kommentar
Kom over denne forleden:

 

kan være koz å kunne

Lykke til med å dra den på en kassegitar alene :wee:

 

Steintøff film, forresten.

 

Bålsang: Oasis - Wonderwall.

 

edit: eventuelt om du får til noe slikt, så settes det garantert pris på av dine bålvenner:

 

Han karen der var steingod! :dontgetit:

Endret av edge
Lenke til kommentar
Jeg vet at noen "forhandler" med selger om beløpet på tolldeklarasjonen for å få lavere eller ingen mva, men det har selvfølgelig aldri falt meg inn å gjøre dette selv og jeg advarer herved alle mot å bryte loven på denne måten.

 

En annen ulempe med å prøve sånne triks er at innholdet i pakken ikke er forsikret for mer enn oppgitt verdi. Hvis selger skriver verdi 300 kroner på pakken (for å sette det på spissen) får du igjen 300 kroner hvis US Postal klarer å rote bort pakken din (for godt).

 

Men sjansen er liten.

Jeg bestilte en temmelig dyr gitar (rundt 20000,-) fra Ebay, og fikk skrivd på verdi 200 $. UPS leverte pakken til Oslo overseas på 2 døgn, mens posten Norge brukte 7 dager på å få den fra Oslo til meg på Vestlandet. Jeg endte opp med å ikke betale en dritt toll. Jeg hadde kommett opp i 25000,- dersom jeg ikke hadde gjort dette. Var verdt det, spør du meg.

 

Er det ikke noe fra midt på 80-tallet ved navn Marshall JCM800 i ulike varianter som skal være gode greier?

 

Ett annet spørsmål: Jeg har kjøpt en (litt for) billig kassegitar til festivalbruk. Lyden er ganske bedriten, men det får man leve med til prisen og den bruken den er tiltenkt. Problemet er at den har voldsomt høy action, og man må ta i voldsomt for å legge ett brukbart barregrep... noe man kan justere på selv, og i så fall hvordan?

Er ikke det bare til å senke strengehøyden da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...