Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå sitter jeg her fortsatt og venter på gitare min og i dag dukker det opp brev fra posten i postkassen.

 

"Melding om ufortollet sending"

Hva i alle dager skal det bety? De vil ha meg til å sende inn Fødselsnr og Underskrift tilbake sånn jeg forstår det. Er det ikke nok å sende de en E-post med fødselsnr? :cry:

 

Edit: Det holdt heldigvis med å sende en e-post. :grin:

Endret av -Alex-
Lenke til kommentar
(...) så jeg tenker nå på å kvitte meg med den og kjøpe noe mindre. Trenger som sagt ikke noen stor med masse justeringsmuligheter osv. da det er kun til hjemmebruk. Det viktigeste er god lyd, og ikke minst at det går an å spille på lave lydnivåer (Randallen var ubrukelig å spille lavt med).

Husker tilbake i tiden så var Cube forsterkerene mye anbefalt. Spiller for det meste rock, metal, så jeg legger mest vekt på vrengen.

Jeg er litt i samme situasjon. Jeg har en Cube 30X, men synes det er litt trøtt lyd i den. Jeg vil ha en ny forsterker der bra lyd kommer i første rekke (og da er vel rør veien å gå?). Jeg trenger ikke all verdens effekter og dilldall, men forsterkeren må låte bra på lavt lydnivå. Kun til hjemme-/hobbybruk, har ikke behov for muligheter til å spille høyt. Jeg spiller mest på den akustiske gitaren, men når jeg spiller el er det mest Metallica osv det går i. Det gjør selvsagt ikke noe om forsterkeren er litt allsidig (blues osv). Jeg vet ikke helt hvilket prisnivå jeg skal legge meg på da jeg ikke vet helt hvilke forsterkere som er aktuelle, Men la oss si maks 5000 til å begynne med.

Lenke til kommentar
Jeg skal da til Roma i Italia til sommerferien, og lurer på om det er noe forskjell på gitarpriser (spesielt kassegitarer (stålstrengs)) i Roma enn det er i Norge...?

Så... Er det no forskjell?

 

Håper på bra svar :)

 

Ingen som har sett på gitar i Roma før?

Lenke til kommentar
Heisann igjen ;)

Lurte på om erfaringer med kjøp av gitar fra USA?

Det er jo mye billigere, men med toll og sånn, kan man tjene noe? og er det trykt?

Jeg har utrolig lyst på en eastwood airline. (White stripes gitaren om du vil)

Og jeg tror ikke den selges så mange steder i norge, er vel et sted i Oslo eller noe.

Easwoodguitars.com Det er den øvest til venstre.

 

Jeg får min gitar fra USA om ett par dager, jeg tjente ihvertfall veldig mye på å kjøpe den der om alt er som det skal være. ;)

Du slipper å betale toll på gitarer, men du må betale 25% moms av varens verdi inkludert frakt.

Lenke til kommentar

Etter å ha postet et svar i tråden om "Pink Floyd-soundet" kom jeg på at jeg ikke har hatt en Delay-pedal på mange år. Så nå har jeg en Boss DD-7 her som jeg skal teste ut i kveld. Noen som har den eller har prøvet den? Interessert i hva dere synes om den. Det finnes sikkert dyrere saker som er bra, men akkurat nå er budsjettet stramt. (Sparer til lydkort må vite, og ingen vil kjøpe min Albert Collins Telecaster som jeg skulle selge for å finansiere det.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått Dean gitaren min fra USA. Den er rå og spille på, eneste jeg la merke til når jeg fikk den var at klistermerke som skal være på den var borte, og manglet ett bilde som skulle være med av Dimebag.

:whistle:

Om klistremerket er borte på min vil jeg se på det som en fordel. Blir en renere finish uten det jævla merket bak Floyd-en.

Lenke til kommentar
Sjekk ut RE-20, dei har den på Hagstrøm. Dæææævn for ein boks.

DD7 er heilt ålreit. Du høyrer vel om den duger eller ikkje. =)

RE'en er sikkert cool, men dobbelt så dyr. Det har jeg ikke råd til akkurat nå. DD'en høres bra ut den, i mine ører, tenkte mer på om noen som hadde brukt den en stund hadde synspunkter på den. Det er av og til ting man ikke merker før man brukt ting en stund. Men Boss pleier jo å være kurante greier, sjelden noe rart med dem...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...