Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Hvor mye? Hva tenker du på? Hvis det er tykkelse, står det ihvertfall under nylon.

 

Edit: Greide å knekke gitarkabelen min nå. Gitaren falt, landet på jack og jacken løsna i kabelen. Gitaren greide seg fint, men kjipt med enda en utgift :p

 

edge: Går det an å abonnere på Fuzz?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjekssmule: To årsaker, enten er det dårlig kontakt i kabelhodet på jacken, eller i kontaktpunktene i jackinput'en på gitaren.

 

Dette er ikke noe hokus pokus og slikt kan fikses lett. Du trenger to ting, en loddepistol og loddetinn. Slikt har kanskje du, far din eller en onkel liggende, evt. får du det billig på typisk biltema.

 

Feilsøk hva som er feil (prøv en annen kabel, så ser du for om det er gitaren eller kabelen). Så åpner du bare det som er feil og lodden den ledningen som ser ut til å sitte løst.

Lenke til kommentar
Herregud. Jeg har sinnsykt lyst på en Hagstrøm-gitar nå. Samtlige Swede-modeller er ultrafete.

 

Har en Super Swede, hatt den i litt over et halvt år, kombinert med en VOX forsterker. Det er, for min del, en fantastisk kombinasjon. Angrer ikke på at jeg kjøpte gitaren, eller forsterkeren.

 

Bare spør hvis det er noe du lurer på om selve SuperSweden, så kanskje jeg kan hjelpe deg med det;-)

Lenke til kommentar

Unektelig nydelig gitar det der... Ikke noe jeg kommer til å kjøpe meg... men det er ikke min skyld :ermm:

Må visstnok prioritere og slik... :roll:

 

Grattis forresten... Hvis alle feller var av slik art, så hadde det kanskje ikke vært så ille å gå i en...

 

 

Men, jeg sitter ikke her klokken 0400 på natta for å skrive gratulasjoner...

Tingen er at jeg sliter litt med sweeping og alternating pickinger... Har som regel gått ganske greit i en del år. Holder plekteret mellom tommel, peke- og langfinger. Så holder jeg slik at de fingrene peker mot brystkassa.

Altså, jeg vrir håndleddet slik at jeg kan se inn i håndflaten og nevnte fingre "peker" mer eller mindre mot venstre "nipple". Kan kanskje høres rart ut, men det har funka i mange år.

 

Etterhvert så har jeg dessverre utviklet noe smerter i håndleddet, så jeg gikk over til å bare benytte fingrene. Siden jeg har 60-70% benyttet meg av fingerspill framfor plekter (Knopfler style) så har det ikke vært noe store problemer med dette.

Men nå ønsker jeg å begynne å spille mer med plekter igjen for å kunne ha litt mer å gå på.

Det at det gjør vondt i håndleddet er historie etter at jeg sluttet med plekter og det går relativt greit å bruke det. Noe rustent, men pytt. Derimot så ønsker å bruke plekteret mer korrekt for å forhindre belastningsskader i håndleddet og i den anledning har jeg noen frågar.

 

Med min opprinnelige plekterteknikk så kunne jeg plukke strenger bare ved å bevege håndleddet. Også når jeg kjørte up-tempo. Armen brukte jeg bare til å plassere hånden innenfor rekkevidde til aktuelle strenger.

Derimot så sliter jeg litt med å få noe hastighet ut av å bare bevege håndleddet med korrekt måte som vist på bilde:

hold_pick_correct02.jpg

Er det slik at en skal bruke armen til hjelp også? Jeg får litt mer "swung" over det når jeg gjør det, men ikke helt sikker på om dette er korrekt å gjøre.

 

Et spørsmål til: Plekter... Når det gjelder sweeping og alternating picking. Foretrekker det tynne, medium eller tykke plektre?

Lenke til kommentar

Hey, jeg skal kjøpe meg en ny el-gitar, men lurer på hvilken jeg skal kjøpe.. har sett en del på Ibanez gitarer men er veldig usikker.. jeg har spillt i over et halvt år nå, spiller for det meste punk rock, litt metal, rocke balader...(guns n roses, Sum 41, Metallica, Bon Jovi, Ac/Dc osv;)) er villig til å betale mellom 5000-8000kr :)

 

Håper noen kan svare meg på dette :D

Endret av goncz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...