Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muligens litt for off topic, men her er en vits for alle dere i gitartråden :)

 

---

 

Dear Abby

 

I think my girlfriend is cheating on me and I need some advice.

 

About a week ago I loaned my buddy my guitar amp so he could play some gigs.

At the show he happened to see someone that looked alot like my

girlfriend with some other guy. They came a couple nights and and really enjoyed

the band and danced and hung all over each other, but he also said since he had

only met her once in passing, he wasn't sure.

 

I know it's not a good thing to do but I came up with a plan to spy on her.

I decided to go to his last gig and I'd hide behind the amp since it's a big Marshall stack.

 

While behind the amp I noticed one tube glowing brighter than the others.

Do you think I should take it to a tech?

 

 

:!:

Lenke til kommentar
Muligens litt for off topic, men her er en vits for alle dere i gitartråden :)

 

---

 

Dear Abby

 

I think my girlfriend is cheating on me and I need some advice.

 

About a week ago I loaned my buddy my guitar amp so he could play some gigs.

At the show he happened to see someone that looked alot like my

girlfriend with some other guy. They came a couple nights and and really enjoyed

the band and danced and hung all over each other, but he also said since he had

only met her once in passing, he wasn't sure.

 

I know it's not a good thing to do but I came up with a plan to spy on her.

I decided to go to his last gig and I'd hide behind the amp since it's a big Marshall stack.

 

While behind the amp I noticed one tube glowing brighter than the others.

Do you think I should take it to a tech?

 

 

:!:

Hahahahah! Jeg flirte godt! :D

Lenke til kommentar

Heisann! Jeg med piano-til-gitar-tabbinga igjen. :)

 

Greit. Det var litt vanskelig. All ære til herr Tab som skriver slike magiske tablaturer så ofte.

 

Jeg sitter fortsatt og pusler litt med melodien jeg linket tidligere her, men er litt lei av samme greia nå.

 

Tør påstå jeg er middels dårlig. Noen som har forslag til morsomme, med middels vanskelighetsgrad å spille? Enten navnet på sangen, eller en artist eller band jeg bør sjekke ut, forholdsvis enkle soloer.. Mmh ja.. ososv! :)

 

Takketakk, hvis man har noe på hjertet.

Lenke til kommentar
Heisann! Jeg med piano-til-gitar-tabbinga igjen. :)

 

Greit. Det var litt vanskelig. All ære til herr Tab som skriver slike magiske tablaturer så ofte.

 

Jeg sitter fortsatt og pusler litt med melodien jeg linket tidligere her, men er litt lei av samme greia nå.

 

Tør påstå jeg er middels dårlig. Noen som har forslag til morsomme, med middels vanskelighetsgrad å spille? Enten navnet på sangen, eller en artist eller band jeg bør sjekke ut, forholdsvis enkle soloer.. Mmh ja.. ososv! :)

 

Takketakk, hvis man har noe på hjertet.

 

Er det ikke lettere å gå i gitar tråden for nybegynnere? De har jo tips til sanger der.

Lenke til kommentar
Hallo!

 

Jeg har tenkt å mikke opp forsterkeren for å spille inn noen låter (elgitar) til pcen, og lurer på hva jeg trenger av utstyr. Har ikke noe kunnskap om dette, så tips om mikrofoner og denslags tas imot med stor takk.

 

Øystein :)

For å få best mulig lyd så vil vel en Røde-mic(+/- 400 dollar på ebay) med tilhørende forsterker inn i et godt lydkort(Roland UA-25 f.eks) gi en svært god gjengivelse.

 

Har selv kun prøvd dette en gang i et studio, og der funket det svært bra. Pass bare på å ha forsterkeren og mikrofonen isolert fra lydkilder(PC, gitaren selv osv) ;)

 

Ellers kan det hjelpe å prate med en studiotekniker eller noen andre med kunnskap om innspilling av gitar om saken.

Lenke til kommentar
For å få best mulig lyd så vil vel en Røde-mic(+/- 400 dollar på ebay) med tilhørende forsterker inn i et godt lydkort(Roland UA-25 f.eks) gi en svært god gjengivelse.

 

Har selv kun prøvd dette en gang i et studio, og der funket det svært bra. Pass bare på å ha forsterkeren og mikrofonen isolert fra lydkilder(PC, gitaren selv osv) ;)

 

Ellers kan det hjelpe å prate med en studiotekniker eller noen andre med kunnskap om innspilling av gitar om saken.

Takker for flott svar. :)

Skal se om jeg får snakket med noen på tre45 i dag, høre hva de har å si.

Jeg kommer sikkert tilbake med et par spørsmål til.

Lenke til kommentar

Jeg vil abonnere på et gitarblad! Stiller spørsmålet på nytt selv om jeg stilte det samme spørsmålet i starten av oktober :p

 

Noen som har noen å anbefale? Skriver opp de jeg vet om foreløpig. Bør være et bra blad (ikke Tunes :!:), mye nyttig stoff, anmeldelser osv. Gjør ingenting om det er engelsk.

 

Guitar Player

Total Guitar

Guitarist

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting til. Kopierer spørsmålet fra et annet forum:

 

Spørsmålet er altså: Hvor kan man kjøpe 12-pakning eller 72-pakning med plekter billigst i Norge?

Leter hovedsaklig etter Dunlop Tortex. Vet at strenger.no har 72pk til 208kr. Noen som vet om noen billigere, eventuelt et sted som selger 12pk?

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Jeg vil abonnere på et gitarblad! Stiller spørsmålet på nytt selv om jeg stilte det samme spørsmålet i starten av oktober :p

 

Noen som har noen å anbefale? Skriver opp de jeg vet om foreløpig. Bør være et bra blad (ikke Tunes :!:), mye nyttig stoff, anmeldelser osv. Gjør ingenting om det er engelsk.

 

Guitar Player

Total Guitar

Guitarist

Beste gitarbladet er et Fuzz. Svensk blad med mange gode anmeldelser. Et annet godt blad er Musikkpraksis(MP) som går mye på samplere og VST :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting til. Kopierer spørsmålet fra et annet forum:

 

Spørsmålet er altså: Hvor kan man kjøpe 12-pakning eller 72-pakning med plekter billigst i Norge?

Leter hovedsaklig etter Dunlop Tortex. Vet at strenger.no har 72pk til 208kr. Noen som vet om noen billigere, eventuelt et sted som selger 12pk?

 

Takker for svar :D

 

Men da stiller jeg deg ett spørsmål, siden du linket til den siden ; Fra 1 til 10, hvor mye er Nylon standard, og eller Dunlop Gels?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...