Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Er vel tidligere Garbo(tror det er skrevet slik), der :tease:

 

Men kan ikke huske å ha sett at det er såpass lite gitarer der. Kan hende Arne hadde tatt med stasen på gitarseminar eller noe slikt :tease:

Hehe... det kan vel stemme ganske bra... Ringte en god bjelle.

Må ærlig innrømme at jeg ikke husket navnet... :blush:

 

Du er vel en lokal innfødt da antar jeg? :hmm:

 

Men forsto jeg det riktig med at dette nå er ren gitarbutikk... klærne er borte vekke???

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med fare for å starte samtaler som enkelte moderatorer mener er forbeholdt pm...

Er utvandret Baillsunder...

 

Flytta derfra for 7-8 år siden...

 

Men, uansett... du har overbevist meg...

Skal gi Arne ny sjans neste gang jeg er der oppe...

Har litt lyst på USA strat eller Tele... (ikke at jeg tror jeg får lov å kjøpe av madammen any time soon)...

 

Oh... for the record : :tease:

Lenke til kommentar
Arne har minst en dødfet strat inne for tida: http://www.vintagegitar.no/content/view/709/101/

 

På veldig mange områder så går jeg mot strømmen faktisk...

Så jeg liker faktisk bedre denne 50-full.jpg

 

Nå er dette en Mexico strat, men dog...

 

Ikke no fan av å kjøpe slitte eller "slitte" gitarer... Skal gitarer slites, så skal de slites ned av meg... :cool:

Kan gjerne kjøpe brukt, men da må de være velholdt og bære preg av å være velholdt...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Har selv spilt på den CS-straten, og den er intet annet en himmelsk!

 

Men når det kommer til slitte gitarer så er jeg enig men ikke helt. En gitar ser unektelig mye bedre ut med litt bortslipt lakk osv, men samtidig så er det, som du sier, mye fetere når en har slitt det bort selv :p

 

Kjøpt selv en Japan-Tele hos Vintage i fjor. jobber fortsatt med å spille vekk lakken :tease:

Lenke til kommentar

Faen... nå fikk jeg j**** lyst på den strat'en... Fant ut at den hadde tatt seg bra ut blandt de andre gitarene mine...

 

Kjøpte en Japan Strat i 1992 eller 1993... Den begynner å bli litt slitt... Ikke sånn vinkelsliper slitt som ofte selges... men hakk og skrammer her og der... Som Kim sa... Gudd løkk slite ned en halvmeter Poly... Det tar sin tid...

15 år til så skal du se den begynner å bli flott... :cool:

 

Edit: Og da er vi egentlig enig, siden det viktigste er å slite ut gitarene selv... men å kjøpe ferdig nedslipte gitarer blir som å lyge på CV'n... tar seg ikke ut... :dremel:

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Har vel, som med alle gitarer av den typen, mye med hvor den ble laget (og dermed også når). Er slik jeg har forstått det de fra begynnelsen av nittitallet, med "Made in Japan" på halsen, som har en tendens til å være ganske gode, eller tar jeg feil?

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Til dere med Fender Japan strat; stemmer det at de er nesten like bra som de amerikanske, så lenge de har US pickups?

Ettersom jeg har forstått det så gjelder dette gitarer som ble laget første halvdel av 90-tallet (ca)...

Min har i allefall holdt ut mye mishandling og låter fortsatt svært bra. Tror ikke det er US pickups på den, men den låter bra likevel.

 

Har forøvrig tenkt å koste på den en overhaling i nær framtid... Det fortjener den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...