Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tenkte jeg skulle pynte opp tråden litt med ett bilde av "my precious":

post-78758-1205683113_thumb.jpg

 

2006 Epiphone Les Paul Standard, Cherry Sunburst

 

kjøpt for 2,5 måneder siden, men har ikke hatt kamera og dermed ikke fått tatt noe skikkelig bilde av den før nå. Blitt skikkelig glad i den på denne tiden, en fryd å spille på :) (er forholdsvis fersk i gitar-gamet selv, så kan i hvertfall skrive under på at det er en perfekt nybegynnergitar...)

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Takker :)

 

kjøpt på eBay, endte på 2800,- når alt var betalt (frakt, moms og gebyr, gigbag og reim var inkludert i prisen). Ble solgt som brukt, men hadde ikke ett eneste slitasjemerke, og beskyttelsesplasten på plekterbrettet var fortsatt på da jeg fikk den...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Fine saker, personlig liker jeg ikke fargekomboen... Liker enkle og mørke gitarer. Har lest mye bra om denne gitaren, men er utrolig fersk, har svært lite erfaring med gitar og veit ikke om budsjettet strekker til ;) (Det strekker nok alltids til, spørs bare om 15åringen i huset som ikke kan spille gitar får bruke 7000 på utstyr...) :p

 

KsG

Lenke til kommentar

Ser at Ebay har mer guttelommebokvennlige priser ^^ Er veldig for å kjøpe brukt,

 

Spørsmålet er bare, hvordan finne en god en, personlig har jeg ingen kvalifikasjoner for å avgjøre et godt elelr dårlig kjøp... Eneste jeg kan se er evt. skader synlig på bildet.

 

KsG

Lenke til kommentar

Husk å gå inn via global.ebay.com når du søker. Mange av de du finner på den vanlige siden, som altså er den amerikanske ebay-siden, vil ikke sende utenlands. på global.ebay.com får du resultater fra alle ebay-sidene, inkludert usa, canada, storbritannia, tyskland, spania, australia og flere andre, og du får kun se de som vil sende til utlandet (hvis du er registrert og innlogget får du i tillegg filtrert slik at de som ikke vil sende til Norge ikke vises).

Lenke til kommentar

Blir ikke voldsomt mye å spare da, fremfor å kjøpe norsk. En vanlig LP standard på vanlig auksjon bruker å gå for ca $400, så kommer frakt ($100-$130) og moms i tillegg. Legg til $100 for de som selges med hardcase. Ebay tar ca 5,30 kroner per dollar om dagen, og med postens fortollingsgebyr ender du da på ca 3400 for de billigste.

Lenke til kommentar

Skal du ha Les Paul er nok gamle japanske kopier veien å gå. Disse tar ofte utgangspunkt i de gode gamle Les Paulene, og har stort sett samme spesifikasjoner som historic-modellene til Gibson, som er "top of the line". Er stor enighet rundtom "på internett" om at disse slår de vanlige gitarene Gibson lager i dag i de fleste tilfeller, og i alle fall Epiphone-kopiene. Hiver du i Gibson-pickups senere har du en fullverdig Les Paul. Å si at Epiphone sine er mer "ekte" fordi de er eid av Gibson blir bare tull, headstocken stemmer ikke (som den gjør på så god som alle de japanske), og de er bygd i Kina...

 

Se etter merker som Orville (disse er eid av Gibson, på lik linje med Epiphone), Greco, Burny, Aria Pro II og Tokai, det er vel de vanligste.

 

 

Når det gjelder forsterker, så ville jeg ikke satset på en modeleringsforsterker som Roland Cube eller de fra Line 6. De har riktignok "mange lyder", men de er gørr kjedelige. Ville satset på en fullrørs klasse A forsterker fra Epiphone, Valve Junior eller Valve Special. Får ikke bedre til den prisen. Hiver du en pedal foran der får du skikkelig vreng også. Du skal klare å få alt dette til under 7k, og jeg kan love deg at du ender med langt bedre utstyr enn om du kjøper en billig kinesisk kopi og en nitrist modeleringsforsterker (er selvfølgelig subjektivt, men vil tro de fleste som synes noe annet gjør det av helt feil grunner).

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Her er fredagens nye ervervelse: Tanglewood TSE 505

 

 

post-82050-1205696027_thumb.jpg

 

 

Har ikke gjort annet enn å spille på den siden jeg fikk den i hus. Plutselig så har vennene lyst til å høre på! Ny vox-forsterker gjorde vel sitt også.:)

 

 

Et spm mens jeg er i gang: Hvor handler dere strenger? Noen merker å anbefale? Tenkte på str. 011

Lenke til kommentar

Heisann alle sammen.

 

Gratulerer med ny, fin gitar og vox kjære glx-rider.

 

Noen av dere har sikkert sett Corpse Bride. Victor`s Piano Solo er det vakreste musikkstykket utenom Edward Scissorhands-stykket som finnes. (Ja, jeg elsker Tim Burton..)

 

Jeg har tilogmed funnet link.

 

Det er altså dette jeg sitter og pusler med om dagen. Jeg har ikke kommet så langt. In fact, har aldri tabbet en sang før. (Jeg skriver det ikke ned eller noe, har ikke planer om å publishe det, men skulle jeg finne det ut vil jeg jo selvfølgelig dele det med mine gitarvenner...)

 

Dere folk, da?

 

EDIT: Okei, nå lager jeg det i powertab. Men vet ikke hvordan det funker, så bra, så... :)

 

EDIT 2: Okei, det klarte jeg ikke, nå lager jeg det i notepad.... :)

Endret av Binko
Lenke til kommentar
Et spm mens jeg er i gang: Hvor handler dere strenger? Noen merker å anbefale? Tenkte på str. 011
Jeg kjøper vanligvis store kvanta fra eBay, koster så godt som ingenting. Av merker vil jeg anbefale Ernie Ball. Har hatt forskjellige merker, bl.a Elixir, som er svindyre, og ingen kan måle seg med Ernie Ball. Ta et søk på "ernie ball power slinky" på global.ebay.com, så finner du sikkert det du vil ha.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...