Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Holder på og selge forsterkeren min nå..

 

Du tjener ikke noe nevneverdig på og selge den, så man kan omtrent like gjerne beholde den. (Ville jeg gjort) Hvis ikke du er sånn at du trenger alle penga du kan få da :)

 

Men spør deg selv om det er verdt og selge en for 600 kroner (Ville hvertfall ikke gitt mer), eller om du like gjerne vil beholde den.

 

Hva ville andre folk gitt maksimalt for denne forsterkeren?

 

edit:

 

Kan se gearet mitt da :)

 

mirror1.jpg

 

 

Neida, her er det egentlige gearet :D

 

 

DSC00131.JPG

 

DSC00132.JPG

 

 

 

Forsterker er av noname billig-greier..

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

Ikke veldig mye anderledes enn å bestille fra Norge i utgangspunktet. Bestill varen du skal ha og betal den pluss frakt med en av de betalingsformer de godtar. Normalt med kredittkort eller ved forhåndsbetaling.

 

Forskjellen kommer når varen ankommer Norge. Musicstore legger ikke tysk moms på varen, men når den kommer til Norge blir den tollbehandlet og da legges det 25% norsk moms på varens verdi inklusive frakten. Dette må du normalt betale når du henter/får utlevert varen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Ikke veldig mye anderledes enn å bestille fra Norge i utgangspunktet. Bestill varen du skal ha og betal den pluss frakt med en av de betalingsformer de godtar. Normalt med kredittkort eller ved forhåndsbetaling.

 

Forskjellen kommer når varen ankommer Norge. Musicstore legger ikke tysk moms på varen, men når den kommer til Norge blir den tollbehandlet og da legges det 25% norsk moms på varens verdi inklusive frakten. Dette må du normalt betale når du henter/får utlevert varen.

 

Geir :)

 

Off.. da blir det jo nesten 1000 kr dyrere... :thumbdown:

Endret av Nordfonn
Lenke til kommentar

Hvorfor høres det så horribelt galt ut at man skal regne momsen utifra prisen på produktet og frakt sammenlagt? Er da slik ved kjøp av andre ting, som DVD-er, så lenge prisen på DVD-en er under 200 kr, slipper du å bry deg om du må betale moms eller ikke. Hvorfor er det ikke slik på gitarer og forsterkere (og evt. en haug med andre ting)?

Lenke til kommentar

Skal du bestille fra utland er ebay tingen. Kjøper du fra nettbutikker sparer du så og si ingenting, og du går glipp av de flotte kjøpslovene vi har i Norge. =)

 

Kjøper du fra eBay får du bedre priser enn nettbutikkene, og du kan som oftest få dem til å merke med lavere verdi og/eller sende som gave. Da slipper du kanskje å betale moms, men noe mange utelater er at du ofte (jeg måtte) må betale en referansesum for typen produkt. På gitar blir det ca 400 (ikke store greiene).

Måten eBay er lagt opp på gjør det svært sikkert, og kjøper du fra brukere med tittelen "power seller" e.l er det så godt som bombesikkert.

 

edit: Sammenligner med å kjøpe fra utenlandske nettbutikker, ikke norske butikker. Da dukker det opp en del ulemper, som f.eks at retur blir dyrt osv.

Skal du kjøpe forsterker er det beste å bruke global.ebay.com, og finne en europeisk selger, slik at du slipper å tulle med transformere (i de fleste tilfeller må du i hvert fall det).

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Hvorfor høres det så horribelt galt ut at man skal regne momsen utifra prisen på produktet og frakt sammenlagt? Er da slik ved kjøp av andre ting, som DVD-er, så lenge prisen på DVD-en er under 200 kr, slipper du å bry deg om du må betale moms eller ikke. Hvorfor er det ikke slik på gitarer og forsterkere (og evt. en haug med andre ting)?

Frakt er en tjeneste, og det er moms på tjenester i Norge. Det betyr at norske speditører er momspliktige, og da ville det være konkurransevridende om det ikke var moms på frakt fra utlandet også. At de har laget en minimumsgrense er bare en fornuftsvurdering, siden tollbehandlingen ikke ville være regningssvarende for små beløp. Men kjøper du en DVD i en norsk butikk så betaler du moms, så strengt tatt er det urettferdig at du slipper om du kjøper den fra utlandet...

 

Jeg synes personlig ikke det er så galt når vi en gang har det avgiftssystemet vi har. Så kan man selvsagt diskutere om vi burde ha moms i det hele tatt, men den diskusjonen hører hjemme i en annen kategori, så det skal jeg ikke si min mening om her.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Elsker mitt gear:

 

ESP LTD EX-400 Explorer Hvit og Roland Cube 30x

http://img135.imageshack.us/my.php?image=img0001ea2.jpg

 

Deilig gitar å spille på:

http://img228.imageshack.us/my.php?image=img0004xz5.jpg

Stilig explorer.. Må si ltd \ esp har fått til utseende på de, mye mer spiss ved kantene enn epiphone \ gibson..

 

Det er hva jeg HATER ved de.. :p Alle har hver sin mening selvfølgelig, men jeg klarer ikke disse "mer metal" og mer pointy utgavene av gode gamle fasonger :)

 

Esp fikk fint til Explorern, helt til Gibson saksøkte dem. Nå får de det fremdeles fint til, men bare i Japan ^^ (tror jeg)

Lenke til kommentar
Var på den lokale sjappa igår og prøvde ut forsterkere. Jeg endte visst opp en med Peavey Valveking 112 :w00t:.

Fy flate for en herlig clean-lyd! Vrengen er også ganske digg, kunne ønsket meg noe litt mer metal, men fikset det ganske greit med DS-1! Endelig en skikkelig amp i hus.

 

Pics, or didn't happen. :wee:

Lenke til kommentar

Det stemmer. 112 har 1x12 og 212 har 2x12, navnet sier det meste :p

 

212 har også Presence og Resonance, noe 112 ikke har. Samtidig har 112 en bryter (bakpå) som 212 ikke har, husker ikke helt hva den heter for no.

 

Men jeg lurer på en liten ting... Jeg kommer nok til å gå inn til innkjøp av en delaypedal (Boss DD-3?) og muligens en Electroharmonix Metal Muff.

Da vil jeg ha følgende effekter: Boss DS1, Crybaby GCB-95, Metal Muff, og Boss DD-3. Hva er egentlig den billigste måten å få alle disse til å gå på adapter? Blir så mye styr med så mange batterier... Går det an å kjøpe en strømforsyning som kan levere strøm til alle disse forskjellge pedalene, som ikke koster skjorta? (Helst et par hundre kroner)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...