Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan forklare meg forskjellen på wide/fat-halser og wide/thin-halser? Er det så enkelt som at det er fete og tynne halser som beskrives?

 

Ser litt på PRS Custom-gitarer. Er det noe jeg bør vite om de i forhold til kjøp?

 

 

 

Et annet spørsmål:

 

Blir dette regnestykket riktig ved utregning av totalpris ved kjøp av gitar fra USA?

 

<pris> + <frakt> * <moms 25%> = <total pris>

Endret av razh0r
Lenke til kommentar
bøyer meg i støvet for deg nok en gang TWFA... :)

hvor får du all den kunskapen fra?

9179013[/snapback]

Tja, Wikipedia kanskje... ;)

 

Jeg er en gammel mann (50 faktisk) og har rett og slett opplevd mye av dette. Bråket i Music Man skjedde på den tiden jeg selv var aktiv i band og leste utenlanske musikkaviser som Melody Maker og New Musical Express, samt ulike andre. (Fantes ikke noe internett den gangen.) Så er jeg glad i kildegranskning. Google er min venn. :cool:

 

To andre menn faktisk... ..Geir :)

9178397[/snapback]

Wow, visste ikke det var så mange forviklinger! :) Produseres Charvel gitarer lenger, eller gikk navnet tapt når Jackson/Charvel ble kjøpt opp av Fender?

9180080[/snapback]

Tja, jeg har ikke hørt at de har sluttet å produserer gitarer under Charvel-navnet. Men når du går inn på http://www.charvel.com/ nå så sier den "Temporarily closed for remodelling".

 

Tom waits

 

Hvor mye gitar spiller du hver dag?

Du kan så mye!

9180123[/snapback]

Tja, jeg kunne sikkert spilt mer om jeg hadde skrevet mindre her på forumet. Kunnskap om gitarer er ikke det samme som å kunne spille.

 

Og jeg spiller bare for moro skyld nå. Jeg er en glad amatør, det er mange som spiller bedre enn meg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til de som vet.. Jeg har lenge hatt lyst på en Fender American Stratocaster. Pga prisene i Norge er monsterdyre, har jeg lenge fundert på å kjøpe i statene. Kan noen gi meg noen tips? Jeg er litt redd for å bruke ebay, det er liksom ikke så greit å få en gitarkasse med hundedrit. Men vi har noen bekjente i USA kanskje de kunne hjelpe?? Kan noen gi noen tips..

Lenke til kommentar

Hei lurer bare på en liten ting..

 

har lyst å kjøpe ny gitar og har ESP KH-602 i kikkerten.

Jeg har prøvd KH-2(den dyreste) i en butikk og den var en drøm å spille på :dribble:

Uansett så vet jeg ikke om jeg gidder å kjøpe 202'en siden den ikke har EMG "81" pickuper, bare LH300 :hmm: Gitarene er nesten like bortsett ifra tresorter, pickuper og ren kvalitetsforskjell. Etter å ha undersøkt litt så ligger:

 

LTD KH-202: 7-10.000

LTD KH-602: 13-15-000

ESP KH-2: over 20.000 :dontgetit:

 

er den noen som vil anbefale en av dem i forhold til pris, eller av erfaring i forhold av hva man får for pengene? Eller noen andre tips? Spiller for det meste Metallica, Pantera og annen metall da.

Har forresten en Roland Cube 30, og er rimelig fornøyd med den, og den funker greit til metal dist. lyd, selv om jeg skal kjøpe større greier senere :p

 

EDIT: forresten har jeg ikke så stort budsjett at jeg kan strekke meg lengre enn til 602'en :!:

Endret av Patrick1991
Lenke til kommentar

Er det i det heile nødvendig med dokumentasjon? Det er jo heilt opplagt. Samme fabrikant lagar som regel minst ein gitar som er likt specca for fleire tusen kroner mindre. Andre gitarar av andre merker i samme klasse er òg mykje billegare. Dessutan kan du vere 100% sikker på at det ikkje er heilt lik den gitaren som den aktuelle artisten spelar på heller. Waste of money. Sjølvsagt er det (som regel) gode gitarar, men på langt nær verdt pengane.

Lenke til kommentar
Er det i det heile nødvendig med dokumentasjon? Det er jo heilt opplagt. Samme fabrikant lagar som regel minst ein gitar som er likt specca for fleire tusen kroner mindre. Andre gitarar av andre merker i samme klasse er òg mykje billegare. Dessutan kan du vere 100% sikker på at det ikkje er heilt lik den gitaren som den aktuelle artisten spelar på heller. Waste of money. Sjølvsagt er det (som regel) gode gitarar, men på langt nær verdt pengane.

9189813[/snapback]

ok, bare lurte.

Lenke til kommentar
Er det i det heile nødvendig med dokumentasjon? Det er jo heilt opplagt. Samme fabrikant lagar som regel minst ein gitar som er likt specca for fleire tusen kroner mindre. Andre gitarar av andre merker i samme klasse er òg mykje billegare. Dessutan kan du vere 100% sikker på at det ikkje er heilt lik den gitaren som den aktuelle artisten spelar på heller. Waste of money. Sjølvsagt er det (som regel) gode gitarar, men på langt nær verdt pengane.

9189813[/snapback]

 

25% er nå en smule overdrivelse, men klart at signaturmodeller ligger noe høyere i pris. Artistene spiller i mange tilfeller ikke gitarene selv, de godkjenner dem bare som sin signaturmodell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...