Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En halv tone ned gjør nesten ingen praktisk forskjell på samme strengetykkelse. Bruk den du pleier (om den ikke er veldig tynn), så blir gitaren litt mer lettspilt og du får noen sabla gode bends...

 

Edit: Om det mot formodning skulle skurre på den type E-strengen, kan du jo gå opp et hakk på den og beholde de andre som de er.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg har en gitar som jeg kan spille noen grep på. Dermed kan jeg poste i denne tråden og føle meg velkommen. :)

9212745[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=656750 :D Piss off :tease:

Sorry OT.

 

Men er det noen som har noen mening om hva som er best av Seymour Duncan og DiMarzio? :)

9213293[/snapback]

 

jeg har lagt merke til at seymour duncan er litt dyrere enn dimarzio, vet ikke om det har noe å si.. beste er vel å høre selv :)

Lenke til kommentar

I dag har jeg fartet rundt i Zürich og sett rundt i musikkforretninger, og jeg må si, Gibson Les Paul er faen meg det beste jeg har sett, ever. Dean ML var rimelig røsk den også, men kjørte den gjennom en litt bedre forsterker.

 

Omfg, lommeboka vil åpnes i nær framtid.

 

Beste dagen i mitt liv, hands down.

 

Sjappa hadde ALT! Rekker av Gibsoner (Les Pauler, Flying V, Firebird, SG), Fender (Telecaster, Stratocaster, og et par vintage modeller til opp i mot 70 000 stål, de var lekre de!), Gretch (White Falcon er NYDELIG! Var en Chet Atkins custom også, så rimelig dyr ut.)

 

Jeg er frelst.

 

Om noen noensinne er i Zürich heter stedet Gitarren Total.

 

http://www.gitarrentotal.ch/en/start.html

 

Oh, og en CHF er nesten nøyaktig 5 kroner.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter en '62 reissue strat (olympic white / rw ), og lurer i den samenheng på hva som er rimelig pris for en som er rundt 10-15 år. Den må vere i grei stand, men skraper og bumps gjør ingenting.

 

Hvor kan jeg skaffe en slik gitar? Nettsteder, butikker?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...