Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg lurer på å kjøpe meg en brukt gitar på ebay. Er litt skeptisk til frakt og lignende.

 

Er det noen her som har handlet seg gitar via ebay? Hvordan gikk det? Oppstod det noen problemer?

 

Har sett litt på denne, noen som kan komme med innspill? Har utrolig lyst på en PRS Custom. Liker å spille på dem, samt utseendet.

9154331[/snapback]

*snap*

 

Tusen hjertelig takk for et utrolig informerende svar! Skal definitivt ha dette i bakhodet når jeg ser på gitarer.

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter el-gitar, ser for meg to splittbare humbuckere og en lettspilt gitar. Selvfølgelig mest mulig gitar for pengene som gjelder her, siden jeg ikke har så altfor god råd. Har sett litt på Hagström gitarer, noen synspunkter på dem? Budsjett på 2-4000, noe over 4k kan være mulig, men gå hardt ut over økonomien ellers.

Lenke til kommentar

Ville absolutt gått for en Hagstrøm. Veldig gode gitarer etter min mening. prøvde en supersweede. Den har coiltap og jeg fikk veldig store lydvariasjoner alt fra feit jazz lyd til crispy clean med "tap"et coil på bridge pickupen. Siklet etter en sann en stund :dribble: bare pengene som er problemet :hrm:

Endret av Erelend
Lenke til kommentar

Nuvel, coiltap er jo stilig, men det kan man egentlig få på alle buckere i våre dager. Et potmeter til en par hundringser, (begge pu, diMarzio..)en loddebolt og et koblingsskjema. Jeg har en GS med dobbelt coiltap, Blir nesten for fleksibelt. Det krever at pickupen har støtte for det, hvis man ikke vil ikke i pickupen og lodde inn doble utganger der selv, men det er faktisk også ganske enkelt, men det er vel kanskje det første loddeprosjektet man gir seg i kast med.. :D

 

Nåja. Uansett en god ide, og en veldig bra oppdatering på hvilken som helst humbuckergitar. Vitsen med innelgget er at man trenger ikke være rakettforsker for å få det til selv. Mangler drømmegitaren coiltap, er de bare å sette den inn. Tar under to timer uanset..

 

For min del blir det doble coiltaps op en Ibanez 470 som vinterprosjekt, Samt sorte lockin Spertzel locking tuners. Pent blridet ikke, men det blir metal.

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg har nå planer om å skaffe meg en elgitar, og dette er vel det rette stedet å spørre? Tenkte meg en liten nygebynnerpakke i prisklassen rundt 3000.-

 

har sett litt rundt, og lurte på om dette https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...visprodukt=1021

eller dette

https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=624

 

er noe for en nybegynner? :)

 

Av de 2 så blir det vel kanskje Les Paul'en.. Flying v'en er kulere, men er vel litt lettere å _sitte_ å spille på Les Paul'en.. :p

 

Noen forslag på andre gitarer, kanskje? :hmm:

 

Edit : var en leif

Endret av Karlsen91
Lenke til kommentar
John Petrucci Er sinnsykt god til å spille på gitar, men han kan søren ikke designe dem! Men jeg ser at det er samme form han spiller med.

 

Scroll ned på venstre siden så er det en snarevei der til John Petrucci Musicman.

http://www.sound1.no/

 

Noen som har erfaring med Musicman merke? Aldri hørt om det før nå.

9173260[/snapback]

To gitarister som spiller MusicMan og som kan når de vil:

 

-

 

Albert Lee

 

Edit: Har hatt gleden av å overvære gitar-klinikker med begge på Hagstrøm. Trivelige fyrer uten stjernenykker.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...