Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar jeg mye feil hvis jeg tror at en Pod XT kan brukes med et 9-volts batteri uten strømadapter, kan ikke finne noe på nett som bekrefter det. Her sitter jeg og fikk 7000 som jeg hadde glemt at jeg skulle ha og er såå nær på å enten kjøpe en Pod XT eller en Vox Tonelab og klarer ikke å bestemme meg...

Lenke til kommentar

Hei, jeg vil lære meg å spille gitar, har funnet frem den gamle 'BigSound' gitaren jeg fikk for ... *telle*.. 12 år siden... har kjøpt strenger og ordnet så den er 'hel' igjen.

 

Det beste jeg har funnet hittil er http://fuv.hivolda.no/prosjekt/hunstmo/ på nett for å lære meg 'the basics'. er det andre gode sider der ute?

 

Etterhvert er det jo elektrisk som er spennende, men det får vente til lommeboka tillater innkjøp, og evnene blir bedre..

 

På den siden jeg ser på er det nokså oversiktlig, men jeg har problemer med å se hvilke bånd som benyttes til de forskjellige akkordene.. fx står det hvilke strenger som skal holdes nede, men ikke hvor på halsen til gitaren.. noen som har en oversikt over dette?

 

Erti

Lenke til kommentar

tjaa... Jeg ville nok tatt meg frihet til å få en Gitar Lærer, eller spørre en venn som spiller Gitar, Mye lettere å lære av en annen en over internett!

 

men kan ramse opp Hvilke bånd noen er i:

 

 

Vanligvis så står det 3 fr (3rd, Fret tror jeg det står for) eller noe hvis det er i 3 bånd men nesten alle(untatt Barè grep) er starter i de 2 første bånd, og er innen for de 3 første båndene.

 

på Em, så er der de to dottene i 2. bånd

 

:) håper det var til litt hjelp

Lenke til kommentar

Har et lite skala.relatert problem her:

 

Hvis dere ser på denne siden:

http://www.theorylessons.com/pentpos.html

 

 

Der er det er bilde av 5 bokser, som hver inneholder en del av av pentaton-skalaen. Greit nok. Men, hvorfor er det 12 noter i hver inndeling, når det skal være en 5-toners skala?

 

 

Eller er det jeg som ikke tar skjemaene på den siden helt? Skal alle boksene spilles fra mørk E-streng til lys E-streng, eller skal jeg begynne med rotnotene?

 

Forsåt ingenting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...