Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

egenkomponet, bandets sanger. Og jamme litt blues, prøve å finne på noen fete riff.

 

btw. har spilt med forsterkeren et par dager nå, Marshall DSL100, og lovet å skrive noen ord. Det første som overrasket meg var at det var noe vanskeligere enn jeg hadde trodd å stille den inn for å få "riktig" lyd. Spiller bare med vrengen som på forsterkeren (ikke noen effekter) og det låter igrunnen ganske fett, når jeg gnur opp volumet (og det gjør jeg, spiller på 3/5 av fult volum ca.). Merker at et par aktive humbricks hadde hjulpet en del, lyden blir fort slapp hvis jeg skrur ned på volumet på gitaren. Det er heller ikek snakk om ulyder, bortsett fra feedback hvis jeg står for nærme. Alt i alt, en ganske kraftig oppgradering fra min forrige Peavey bandit 112. (noen som vil gi en prisantydning på den?).

 

- Andreas

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Har i det siste begynt å trappe opp gitarspillingen min, og har lekt litt med Cubase og tatt opp en coverlåt; "Of Darkness and Light" av Norther. Etter å ha drevet litt på med det har jeg kommet frem til et par ting:

* Jeg er ikke flink til å mikse (eller spille gitar :p)

* Jeg sliter med alternate-picking når jeg skal gå over fra en streng til en annen

* Lillefingeren min er ubrukelig (veik og treg) :cry:

 

Noen tips til hvordan få bedre alternate-pickingteknikk og bedre lillefinger ? (Øving, selvfølgelig, men noen spesielle øvelser etc. ?)

 

Og hvad tycks om coveren ?

 

http://rapidshare.de/files/15190385/darknesslight.mp3.html

Har dessverre ikke noe bra webhost tilgjengelig for øyeblikket, så jeg la den ut på rapidshare - bare scroll ned og trykk på "Free"-knappen for download.

Lenke til kommentar

Synes det var kult jeg! :thumbup:

 

..men, har en powertab til stykket?

 

EDIT: Fant selv..

 

Hvor lenge har du spilt forresten, og hvor gammel er du?

 

(Jepp, det stemmer.. Du kan ikke bare legge ut og legge ut, uten å bli satt i søkelyset først! :p )

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Ser det ligger en på http://www.911tabs.com/link/?2277465, men den er uten trommer..

 

Har "spilt" i noen år (begynte med klassisk gitar og greier da jeg var 10, men var jævlig lite motivert, så gitaren har ligget på hylla noen år, inntil jeg skrapte sammen litt gryn i fjor sommer og kjøpte meg en Jackson SLSMG). Begynner stygt å nærme meg 25.. Hadde jeg bare spilt like mye som jeg gjør nå alle de 15 årene... :(

Endret av Paull
Lenke til kommentar
Jess! Bursdagen min i morgen, og jeg fikk meg ny gitar (*glise*). Denne

5737598[/snapback]

Noen som vet om noen sanger jeg kan spille med den? Selv har jeg prøvd meg på Sarcophagi av The Mars Volta (Del V av "Cassandra Geminni" og Del I av "Cygnus... Vismund Cygnus"). Så vakkert.

 

Vil vel se på meg selv som en viderekommen (el-gitar i to år).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...