Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Gagaga, når skal folk skjønne det? Prøv, prøv, prøv! Ingen andre kan fortelle deg kva du tykkjer er bra.

5711745[/snapback]

 

Jo, for dere sier jo at bc. rich warlock er en dårlig gitar :cry: og da vet dere bedre enn det jeg gjør, for jeg trodde den var god :p

Dere kan jallfall gi tips på hva jeg ikke bør kjøpe, å på hva som anbefales...

5711787[/snapback]

 

Prøv en morgan LP-40 og bli overraska! den er digg :) billig er den og, jeg har ett eksemplar, og alle som har testa den sier "svartemegirassen for en digg gitar!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ibanez er flotte gitarer, og de er gode, jeg liker den litt tynne gitarhalsen og den spisse og fine formen, eneste er at viss du sitter og har gitaren på fanget kan den være litt spiss :!:

 

Vet ikke eksakt modell om den jeg prater om, men det er en lyseblå, og svart gitar

Lenke til kommentar

Ikke at noen sikkert bryr seg.. Men, siden jeg kjeder meg litt, så sier jeg det uansett..

 

Har egentlig aldri helt brydd meg om hvilket treverk, hvilke pickup'er, osv, osv.. Nå har jeg tilsammen 4 gitarer, av totalt 5 i hele min karriere.. Min aller første gitar kjøpte jeg av konfirmasjonspengene mine fordi jeg hadde noen penger til overs, og gitarspilling virket litt kult! Kjøpte en Squire - Stratocaster -kopi, eller hvadetnåheter.. Spilte jævla mye, og siden favorittgruppa har hele min tid vært Guns N' Roses, så var jo Slash en selvfølgelig helt og forbilde (som det jo fortsatt er, music-vise..).. Jeg gikk da et år senere til innkjøp av en Gibson Les Paul Standard; Av den ene grunn at Slash spilte på en slik! :) Det liksom aldri noen tvil; Den så sexy og kul ut, Slash spilte på den, og det var den jeg skulle ha, dårlig treverk, eller ikke.. Den gitaren har vært med meg i "tykt og tynt", og det er liksom "dama", på en måte.. I de siste årene har jeg også fått veldig sansen for Steve Vai, og derfor gikk jeg til innkjøp av en Ibanez Jem (ettellerannetsomjegikkehusker, kanskje 7BK, eller noe sånn).. Nå står det litt stilt her.. Er noen bilder av den et stykke bakover her i tråden.. Men, uansett..

 

To gitarer til har jeg; En nylon -gitar, og en stålstrengegitar Yamaha Jumbo CJ-12, tror jeg den heter.. Nylon gitaren er en "billig" sak til en 1000-1300, eller noe, mens Yamaha'n ligger rundt 5k-6k (husker ikke helt).. Disse kjøpte jeg ved å gå inn i en musikkbutikk og bare prøve meg frem.. Visste hva slags budsjett jeg lå på, og se hvem jeg "falt for", hvem som hørtes pent ut, og ja.. generelt hvem jeg likte, uten å tenke på så mye annet.. Gibson og Ibanez'en kjøpte jeg fordi jeg *ville ha* dem.. uansett!

 

Poenget, tror jeg, med det jeg prøver å komme frem til er; Gå inn i en musikkbutikk.. Prøv deg frem! Det eneste "kravet" du kanskje bør ha er hvor mange penger du kan ut med! Mener nå jeg, i hvert fall.. Går du ut med en gitar DU er fornøyd med, ja hvem bryr seg da om treverket på en annen gitar er bedre! Du er fornøyd, og det er det som det handler om, mener jeg..

 

Har personlig aldri orket å sette meg inn i alt mulig av tekniske spesifikasjoner på gitarer, enda jeg snart nærmer meg 14 år med spilling.. Jeg er en "plug it inn and play" -fyr! Spill og ha det gøy! Rock! Play on! Osv, osv.. Det er spillegleden det står og faller på uansett! Om du ikke blir den neste Carlos Santana, Slash, Brian May, eller who-the-fuck, så har du det gøy! Spill det du liker!! Shred! Spill blues! Jazz! Rock! Klassisk..

 

Ta gitaren du liker! Du trenger ikke å høre på alle andre for å finne ut hva som er best for deg! Det blir som å finne seg en kjæreste.. Man tar den man liker, uansett bygning, og uansett hva dine kamerater synes..

 

Dette er jo selvfølgelig bare min egen mening, og andre har sikkert sine egne de også.. Det er jo selvfølgelig greit med tips, men jeg prøver å få frem et poeng her, så ikke ta ALT 100% bokstavelig, selv om jeg mener det jeg sier i det store og hele... :)

Lenke til kommentar

Aktive mikker påvirker jo ikke designet og byggekvaliteten, men kan i en del tilfeller gi bedre lyd, ja. Aller største fordelen er at aktive mikker støyer mindre, og er mer kompatible med forsterkere og effektbokser. Begge deler kommer som grunn av at aktive mikker har en innebygget forsterker, og dermed er "bufret". Det er typisk metalgitarister og andre som kjører veldig høy gain som merker fordelene i en aktiv mikk best.

 

Må vel følge litt med på denne tråden, har muligens et veldig spennende gitar-prosjekt på gang. Er fortsatt på utformingsstadiet, men jeg føler det kan bli bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...