Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sto og spilte i dag, da reima plutselig falt av på bunnen av gitaren. Jeg hadde venstrehånda på gitarhalsen, og da gitaren falt nedover fikk jeg headstocken rett i trynet. Det gjorde veldig vondt. Så i morgen drar jeg til tre45' og kjøper straplocks!

 

Jadda.

5670293[/snapback]

 

hvordan er det en sånn straplock funker egentlig?

kan man ta den av å på?

Lenke til kommentar

Ja, en straplock består av to deler, en du skrur fast på gitaren som en vanlig stroppeskrue, og en du skrur fast på reima. Sisnevnte klipses inn på førstnevnte, og sitter fast helt til du løsner den. Det er litt forskjellige patenter, her er en typisk en som har knotter som kan brukes med vanlige gitarreimer uten låsen. Knotten øverst på låsen er fjærbelastet, og presses ned i toppen på stroppeskruen. For å løsne den trekker du knotten ut og drar låsen av.

 

SL3C_sm_.jpg

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Ja, en straplock består av to deler, en du skrur fast på gitaren som en vanlig stroppeskrue, og en du skrur fast på reima. Sisnevnte klipses inn på førstnevnte, og sitter fast helt til du løsner den. Det er litt forskjellige patenter, her er en typisk en som har knotter som kan brukes med vanlige gitarreimer uten låsen. Knotten øverst på låsen er fjærbelastet, og presses ned i toppen på stroppeskruen. For å løsne den trekker du knotten ut og drar låsen av.

 

[bilde]

 

Geir :)

5699469[/snapback]

 

må du skru av de som er på gitaren fra før, for så åsette på sånne greier, eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Ja, en straplock består av to deler, en du skrur fast på gitaren som en vanlig stroppeskrue, og en du skrur fast på reima. Sisnevnte klipses inn på førstnevnte, og sitter fast helt til du løsner den. Det er litt forskjellige patenter, her er en typisk en som har knotter som kan brukes med vanlige gitarreimer uten låsen. Knotten øverst på låsen er fjærbelastet, og presses ned i toppen på stroppeskruen. For å løsne den trekker du knotten ut og drar låsen av.

 

[bilde]

 

Geir :)

5699469[/snapback]

 

må du skru av de som er på gitaren fra før, for så åsette på sånne greier, eller har jeg misforstått?

5699782[/snapback]

 

Tror du får kjøpt straplocks der de vanlige "knottene" funker

Lenke til kommentar

okey, takk for svar!

 

legger ut et til kjapt spørsmål:

Hvilken av disse multieffektboksene burde jeg kjøpe?

 

- Zoom G7 2690,-

- Korg AX3000G 2895,-

 

Hvilken av de gir best lyd, og hvilken av de er enklest til og bruke i live, med tanke på lydskifting?

Lenke til kommentar
okey, takk for svar!

 

legger ut et til kjapt spørsmål:

Hvilken av disse multieffektboksene burde jeg kjøpe?

 

- Zoom G7  2690,-

- Korg AX3000G  2895,-

 

Hvilken av de gir best lyd, og hvilken av de er enklest til og bruke i live, med tanke på lydskifting?

5706766[/snapback]

Du har allerede to tråder om det greine der har du ikke??

Lenke til kommentar

Nå skal jeg snart kjøpe hals til bassen. Vanskelig å bestemme seg. De har mye pent hos Warmoth, blant annet har de nå to halser i cocobolo/ibenholt:

 

BN828A.jpg

BN828B.jpg

 

Cocobolo er utrolig vakkert. Men de er styggelig dyre da. Lurer fortsatt på om jeg skal ta en hals i Maccassar ibenholt, da sparer jeg 100 dollar:

 

BN740A.jpg

 

Eller zircote, da sparer jeg ennå et par hundre:

bn667A.jpg

 

Eller...

 

Så mye å velge mellom. Og så kan jeg jo få dem til å lage en hals etter egen spec. Lurer også på hvor mange bånd jeg skal ha. Ser for meg at et forlenget gripebrett kunne være stilig, men det blir vel kanskje ikke til at man spiller så mye på de lyseste båndene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...