Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakket litt med Vintage Gitar idag. Han tipset meg om Headstrong Lil' King. Det er en Princeton reverb klone som får strålende omtale omkring. Fåes med 10, 12 eller 15" Webere.

 

Koster bare halvparten av en Mesa Lonestar Special også, fra 11 - 13 tusen. Ikke like allround, selvsagt, men til den prisen kunne jeg beholde min Mesa Nomad og ha alt jeg ønsker i en forsterker (eller rettere sakt to.)

 

Men da må jeg selge unna en gitar til, tror jeg...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Var å henta marshall forsterkeren (dsl100) i dag. Har den her hjemme nå, men kabinettet står på bandrommet. Vet at jeg ikke må starte den opp uten å ha noen motstand (høyttaler) koblet til. Men hvor mye motstand trenger den? kan jeg f.eks koble den til en av høytalerne på stereo anlegget mitt?

 

legger ved bilde av skjønnheten..

post-28501-1141333402_thumb.jpg

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Var å henta marshall forsterkeren (dsl100) i dag. Har den her hjemme nå, men kabinettet står på bandrommet. Vet at jeg ikke må starte den opp uten å ha noen motstand (høyttaler) koblet til. Men hvor mye motstand trenger den? kan jeg f.eks koble den til en av høytalerne på stereo anlegget mitt?

 

legger ved bilde av skjønnheten..

5690665[/snapback]

 

Diggbart :dribble:

Lenke til kommentar
Var å henta marshall forsterkeren (dsl100) i dag. Har den her hjemme nå, men kabinettet står på bandrommet. Vet at jeg ikke må starte den opp uten å ha noen motstand (høyttaler) koblet til. Men hvor mye motstand trenger den? kan jeg f.eks koble den til en av høytalerne på stereo anlegget mitt?

5690665[/snapback]

Jeg ville ikke gjort det. Du kan vel i teorien, forutsatt at høyttaleren har riktig (eller høyere) motstand enn utgangen på forsterkeren. (Det laveste en DSL godtar er vel 4 ohm dersom impedance switch'en er satt til dette.) Dog risikerer du fortsatt å ta rotta på høyttaleren selv om forsterkeren overlever.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjøvik.

 

Tror jeg er litt for spesiell for et så lite samfunn...

5672211[/snapback]

 

Det er da et godt musikkmiljø i Gjøvik-området, er det ikke?

5692732[/snapback]

 

Enten må man være hardbarka metaller, eller kvisete tenåring som ville pult Kirk Hammet om han ga deg en femtilapp.

 

Jeg er for sær. Alt handler om å være flink her, ikke om å spille pen musikk... :(

Lenke til kommentar
Enten må man være hardbarka metaller, eller kvisete tenåring som ville pult Kirk Hammet om han ga deg en femtilapp.

 

Jeg er for sær. Alt handler om å være flink her, ikke om å spille pen musikk... :(

5695031[/snapback]

Jeg er sikker på at om du skriver et innlegg i lokalavisa (Oppland Arbeiderblad?) så vil det vise seg at blant de nesten 30 000 som bor på Gjøvik er det flere som sitter alene på kammerset med sin gitar og tenker akkurat som deg...

 

Og det er mange kvisete tenåringer som er åpne for noen annet enn herr Hammet om de bare får sjansen til å spille med noen andre. Og kanskje du kan være åpen for litt forskjellig musikk også, av samme grunn...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...