Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

I morgen skal jeg sykle en distanse på 15 mil for første gang i mitt liv. Hva skal jeg ha med meg på denne turen av mat og drikke? Regner med å sykle ca. 2 mil pr. time.

Noen som har noen gode tips å gi ? :)

Ta med noe som gir raske karbohydrater. Det høres ut som en rolig tur, så brødskive med nugatti er min favoritt, gjerne ta med litt frukt også.

 

Jeg har vært med på 2 ritt hitill i år. Først landegrensen, der ble det en ganske enkel seier (kom inn 10 minutter før hovedfeltet) og i dag Lillehammer - Oslo, grunnet litt tull med kjede mista jeg gruppa jeg lå med 2 mil før mål og kom inn på tiden 5.09 i øs pøs regnvær. Jeg vant ihvertfall over de i samme pulje som jeg starta i. ;)

 

Jeg tenkte for meg selv istad: "Her ligger jeg i 60 kilometter i timen, i regnvær og mitt i et felt - lurer nesten på om jeg skal legge opp før jeg skader meg".

Har flere her tenkt slik? Det er en utrolig farlig sport vi driver med!

Lenke til kommentar

Jeg tenkte for meg selv istad: "Her ligger jeg i 60 kilometter i timen, i regnvær og mitt i et felt - lurer nesten på om jeg skal legge opp før jeg skader meg".

Har flere her tenkt slik? Det er en utrolig farlig sport vi driver med!

 

Ja har tenkt tanken mange ganger, og det blir jo ikke mindre farlig med idoti som dette: http://www.dagbladet.no/2012/06/23/sport/sykkel/den_store_styrkeproven/22259991/

Lenke til kommentar

Jeg sykler ikke styrkeprøven selv, men jeg har en gruppe kolleger som har syklet fra Trondheim. Han på skiltet er den eneste av dem som ikke deltok frivillig. Han deltok som straff for å havnet sist i en konkurranse om å gå ned mest i vekt, derav teksten "Fatzone Trondheim - Oslo 2012". Han var også den eneste som brøt...

 

All respekt til dem som faktisk fullfører 540 km på sykkelsetet i én smell. Spesielt når været ikke er av det hyggelige slaget.

 

fatzone.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt ærlig nei, har hatt den i nesten to år nå og blitt brukt til det aller meste. Gode dempere, gode dekk, gode bremser og helt greit girsystem.

 

Eneste som er skiftet er pedalene, fra standard til klikk. Rimelig drøyt i starten å henge fast når en homper rundt ute i skauen, men det er bare en vanesak. Du lærer fort å klikke deg ut når du faller "kontrollert" til venstre/høyre/fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...