Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Ok, usikker på nøyaktig hva han gjorde, men var fort gjort synes jeg.

Han forklarte litt mer om hvorfor det var dyrt også.

Etter hva jeg forstod på han så var det fordi dekket var vanskelig å få til å sitte ordentlig, fordi det skulle poppe ordentlig på plass og det var vanskelig å få til vistnok.

 

 

MEN: over til noe annet; energi-barer osv., hva kan anbefales? hva virker og hva virker IKKE?

 

Jeg tenker på:

energi-barer før, under og etter turen

energi-drikke? evt. pulver i vann eller noe lignende?

 

 

og hva slags mat bør man spise før/etter trening egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg er på langtur så har jeg dette i sekken:

3L vann (camelbak)

Solid matpakke med grovbrød

Plate med sjokolade, gjerne fruktnøtt, eller en pakke med kjeks.

 

Når jeg kommer hjem så heller jeg i meg et par glass med kakao og spiser 2-3 bananer. Funker bra for meg ^^

 

Keep it simple..

Lenke til kommentar

Ok, usikker på nøyaktig hva han gjorde, men var fort gjort synes jeg.

 

Han brukte vel noe slikt som dette: truingstandlg.jpg

 

Hjul holdes runde og rette av spennet i eikene. I et normalt hjul er eikespenningen satt av niplene som er mutre med en flens satt i fra innsiden av felgen. Disse kan man skru på for å spenne opp eikene. Hvis en eike blir slakkere av en eller annen grunn så blir hjulet skjevt siden det er mindre strekk mot den navflensen hvor den eiken sitter.

 

En rettestall som vist over brukes for å måle hvor hjulet er skjevt slik at man kan se hvilke eiker som må strammes.

Lenke til kommentar

Hva er langtur i dine øyne Hotel Papa?

 

Lengde\antall timer.

 

Tjæ, jeg sier nå alltid at jeg sykler for å ha det gøy og hygge meg, så en langtur kan vel ligge på alt fra 30-60km. Altså en tur som tar noe lengre tid enn de vanlige rundene jeg pleier å sykle, som ligger på et sted mellom 15-20km.

Gjerne hvor man drar et sted man ikke har syklet før, prøver nye stier og hovedsakelig har det gøy.

 

En slik tur kan vel ta alt fra 2-5t, avhengig av hvor mye man må knote og lete etter stier. En god søndagstur :)

 

Det er jo ikke langt sett fra en grusbanker eller en asfaltpumpers ståsted, har vel litt med hva man legger i det.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Jeg vet jo jeg har feil sykkel for asfaltsykling(scott aspect 30), med no rock shoxcs demper elns.

 

men når jeg sykler i bakker synes jeg dempern gir etter så mye og føler da jeg mister litt?

 

vil jeg tjene noe på å få meg en mer stiv demper eller ingen demper at all?

 

det er lock-out på den men synes ikke den forandrer seg noe, nå kan ikke jeg alle disse tinga, men på andre dempestanga står det pre-load, kan ikke en dritt jeg men får den ikke no spesielt hardere

Lenke til kommentar

Om ikke lock-out'en forandrer på noe så er det noe du ikke gjør rett, eg har det samme og med den "på" så er det så godt som ingen demping (det er alltid litt siden, det må det være) Skal også være mulig å stille demperen, hos meg er det en rimelig stor skrusak under gaffelen.

 

EDIT: Forøvrig synes eg du skal sjekke ut manualen som garantert kom sammen med sykkelen. Ang dempere og andre ting. Hvordan du skal pumpe i demperen, hvordan lock'out'en fungerer og andre slike småting

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Jeg vet jo jeg har feil sykkel for asfaltsykling(scott aspect 30), med no rock shoxcs demper elns.

 

men når jeg sykler i bakker synes jeg dempern gir etter så mye og føler da jeg mister litt?

 

vil jeg tjene noe på å få meg en mer stiv demper eller ingen demper at all?

 

det er lock-out på den men synes ikke den forandrer seg noe, nå kan ikke jeg alle disse tinga, men på andre dempestanga står det pre-load, kan ikke en dritt jeg men får den ikke no spesielt hardere

 

Hvis lockout ikke fungerer kan det hende at blowoff ventilen er ødelagt. (Den åpner demperen ved harde slag selv når den er låst for å hindre at demperen blir skadd). Stiv gaffel vil hjelpe under klatring, ja.

Sjekk om lufttrykket er riktig (om du har luftfjær)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...