Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo det rulle er til.

 

Et tips som du sikkert "aldri" har tenkt på. Se på tråkket til gutta (Edvald f.eks) når de sitter og maler oppover fjellene. Hvordan overkroppen sitter, og hvor jevnt tråkket deres er.

Tenk på at hvert tråkk de tar er smooth med power i.

Cancellara og Wiggins på tempo har man også mye å lære av. Synes ikke T.Martin er noe prakteksempel, da han hovedsakelig går på styrke, og ikke så mye teknikk som de andre.

 

 

Kan jo si det som Dag Erik Pedersen under ol at når Wiggins ligger foran og trekker feltet, ser han ut som en svane som bare flyter framover.

 

Tok med en av etappene Edvald vant i touren i fjor hvor du ser mye god teknikk i klatring, utfor og tempo. Det er få som er så teknisk komplette som Edvald er.

 

Selv om Paasche og Kaggestad er hysteriske under denne etappen, la jeg til med de svenske. "Oi, stringkalsongar"

http://www.youtube.com/watch?v=2l6xAIpk_gE

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nettopp ferdig med Lørdagens rulleøkt og tenkte eg skulle legge den ut her så kan jo andre få litt idé'er ang økter og slikt :)

 

15 min oppvarming

 

2 min høyrefot rundtråkk (venstrefot AV pedal)

2 min venstrefot rundtråkk (høyrefot AV pedal)

2 min pause

 

2 min høyrefot rundtråkk (venstrefot AV pedal)

2 min venstrefot rundtråkk (høyrefot AV pedal)

2 min pause

 

2 min høyrefot rundtråkk (venstrefot AV pedal)

2 min venstrefot rundtråkk (høyrefot AV pedal)

4 min pause

 

20 sek FULL spurt

2.40 min pause

20 sek FULL spurt

2.40 min pause

 

Tempo 2 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her)

Pause 2 min

 

Tempo 4 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her)

Pause 2 min

 

Tempo 6 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her)

Pause 2 min

 

Tempo 8 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her)

Pause 2 min

 

Tempo 6 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her)

Pause 2 min

 

Tempo 4 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her)

Pause 2 min

 

Tempo 2 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her)

 

 

15 min nedsykling.

 

Varierer på hvilket program eg kjører. Sykler på rulle hver Onsdag og Lørdag og har ikke holdt på i mer enn halvannen mnd, men merker allerede at eg er i bedre sykkelform og er blitt litt bedre teknisk ( som det å være kjapp inn og ut av pedalene ved rundtråkk treningene)

Lenke til kommentar

Hvorfor skulderstropper? Nei, hvorfor det tru?

 

 

Eneste ulempen med stropper er som untouch4ble sier. Om du må drite. Men, du klarer å komme deg et sted og drite med mindre du skal ta trondheim - oslo på 13 timer. Jeg har aldri hatt noe annet enn bib ute på landeveien. Funker med vanlig den halvtimen jeg er på rulla, men foretrekker det allikevel ikke.

 

Nei, bib shorts forever.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har akkurat bestilt meg ei rulle for å få trent litt sykling fram til det blir meir gunstig å halde på utendørs og lurer då på om det er nødvendig å kjøpe med spesiadekk til det, eller om eg vil klare meg med dekka som står på landevegssykkelen pr i dag? Om forskjellen vil vere støy, så ser eg ikkje på det som eit problem, men om det kan oppstå noko meir alvorleg så er det greit å vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...