Gå til innhold

Hva er din Favoritt Hardware Produsent?


Anbefalte innlegg

Jeg er litt nysjerrig på hva folks favoritt produsent er og hvilken produsent folk missliker!

 

Å vite hvilke produsenter som er bra eller dårlig kan være avgjørende for hvordan en ny pc blir til og hvor stabil eller politelig den blir!

 

Jeg vet om en person som skal ha alt i Asus komponenter!

Er det så lurt? Husker han betalte 5000 for et GeForce 2 GTS den gangen

når han kunne få den for 4200 av andre produsenter.

Tross alt sitter han fortsatt med det kortet og er fornøyd.

Mulig han er en stabukk og ikke vil innrømme at det er avlegs bare for å forsvare det at han ga mye penger for det. Så overrasker han med å kjøre nye spill helt glatt.

 

Noen som sier seg uening eller er det verdt å gi ekstra for en spesiel produsent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort akkurat samme ting som kameraten din. Kjøpte Asus gf2 ti. Dette var dyrere enn fra andre produsenter. Men liker du en ting liker du den. Jeg er meget svak for Agbit i hk. Og kjøper og bruker dettte uansett hva andre sier :p Mitt Abit kv8-max3 ble akkurat ødelagt. men jeg ser på det som det beste hk til Abit til socket 754, så jeg gjør alt jeg kan for og skaffe et helt likt kort. Så har du gode erfaringer med en produsent, blir det ofte til at du favoriserer denne produsenten :)

 

MVh JonJon

Lenke til kommentar

skal jeg velge noe favorittmerke må det være amd, det er det eneste merke jeg har holdt meg stabil til de siste årene. Likte abit hk før men de er ikke noe bra lengre:(

Jeg betalte også ca 5000 for et asus gt2 gts en gang i tiden :whistle: men det var et rått kort den gangen og min nåværende grafikkløsning koster "bare" 7500,-

Endret av sub1343
Lenke til kommentar
Likte abit hk før men de er ikke noe bra lengre:(

Det er altid tørkeperider vettu :) Etter dårlig vær er det altid sol :) Vi får håpe på å se noe nytt og bra fra Abit ettervert vel :)

 

Jeg har på følelsen at de fleste kjøpte Asus grafikkkort i den perioden der. Det var vel de som var den ledene produsenten :) Gode gamle "v" serien :)

Lenke til kommentar

Kunne sagt AMD, men det blir litt kjedelig. Samsung liker jeg godt pga. av de trege, men kjølige harddiskene. 3Com for nettverksproduktene sine, de fungerer alltid hos meg. GeiL pga. av stabile minnebrikker til en grei pris, velger gjerne GeiL igjen!

 

Misliker MSI fordi mange hovedkort har skuffet meg og de har hatt litt uflaks med skjermkort i det siste.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Hovedkort: Asus

Skjermkort: Nivida/Gainward

CPU: AMD eller Intel den som er billgst i forhold til yttelse når jeg skal kjøpe CPU eller om jeg har hovedkort jeg skal fortsette å bruke hvilken dette støtter.

Harddisk: WD men ikke så veldig viktig

Skjerm: Eizo, vel hvis de ikke er for dyre da i forhold til størrelsen

Nettverk: 3Com, men nettverkskort er det lite vits i å kjøpe lenger siden HK stort for det meste idag har dette.

Lenke til kommentar

Jeg har nermest blitt trofast til AMD jeg har AMD Athlon XP 2600

og sliter veldig med varmen. Eller på en annen side jeg har ikke problem med varmen men da bråker det.

Uansett er AMD 64 neste, den er kjøligere.

 

Jeg er trofast kjøper av Ati kort siden de har raskere 2D og bedre bilde kvalitet og fargegjengivelse.

 

Hva er best av Via og Nvidia Chipsett?

Hvilke drivere er best av Nvidia og Ati sine?

Lenke til kommentar

Her er mine favoritter:

Prosessor: Både Intel og AMD, begge er solide.

Chipset: Intel. God kompabilitet og ytelse gjør Intel til en soleklar vinner.

Grafikkbrikkeprodusent: Både nVIDIA og ATI lager gode grafikkbrikker.

Grafikkortprodusent: ATI. Skal jeg kjøpe et ATI-basert grafikkort, er eneste alternativ å kjøpe kort som er produsert av ATI selv. De er rett og slett best etter min mening.

Harddiskprodusent: Seagate

Minneprodusent: Corsair

Skjermprodusent: NEC

Kabinettprodusent: Lian Li

Hovedkortprodusent: Asus

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

HK: MSI, selv om neste HK vil bli noe annet neste gang

Skjermkort: nVIDIA for alltid

RAM: PQI brikkene jeg har nå funker bra, men vil nok prøve meg på OCZ neste gang

Harddisk: WD fordi dem funker

CPU: Intel for alltid her og

Mus: Logitech

Tastatur: Alt utenom veldig gamle, dem er bare irriterende

Lydkort: Creative

Skjerm: EIZO er koseskjermer.

Lenke til kommentar
Her er mine favoritter:

Prosessor: Både Intel og AMD, begge er solide.

Chipset: Intel. God kompabilitet og ytelse gjør Intel til en soleklar vinner.

Grafikkbrikkeprodusent: Både nVIDIA og ATI lager gode grafikkbrikker.

Grafikkortprodusent: ATI. Skal jeg kjøpe et ATI-basert grafikkort, er eneste alternativ å kjøpe kort som er produsert av ATI selv. De er rett og slett best etter min mening.

Harddiskprodusent: Seagate

Minneprodusent: Corsair

Skjermprodusent: NEC

Kabinettprodusent: Lian Li

Hovedkortprodusent: Asus

Husker jeg hadde Original ATI Radeon VIVO 64 MB en gang. Å kjøpe original Ati er jeg enig i var tilfredstillende. Ingen problemer, og ustabiliteter

Lenke til kommentar

Jeg liker Abit hovedkort, har også god erfaring med MSI, men liker de ikke så godt :p

Ellers så er jeg temmelig åpen for valg av prosessor og skjermkort selv om jeg nå har Intel og ATI. Tror fatkisk mitt neste valg blir dualcore AMD og et ellerannet nVidia kortet, fint å ha med seg erfaring fra flere forskjellige produsenter.

Lenke til kommentar
Her er mine favoritter:

Prosessor: Både Intel og AMD, begge er solide.

Chipset: Intel. God kompabilitet og ytelse gjør Intel til en soleklar vinner.

Grafikkbrikkeprodusent: Både nVIDIA og ATI lager gode grafikkbrikker.

Grafikkortprodusent: ATI. Skal jeg kjøpe et ATI-basert grafikkort, er eneste alternativ å kjøpe kort som er produsert av ATI selv. De er rett og slett best etter min mening.

Harddiskprodusent: Seagate

Minneprodusent: Corsair

Skjermprodusent: NEC

Kabinettprodusent: Lian Li

Hovedkortprodusent: Asus

Husker jeg hadde Original ATI Radeon VIVO 64 MB en gang. Å kjøpe original Ati er jeg enig i var tilfredstillende. Ingen problemer, og ustabiliteter

Jepp. Sitter ennå på et 1. revisjons Radeon 9700 Pro Build By ATI. 1. revisjonen hadde stabilitetsproblemer med AGP8X, men siden kortet er et rent ATI-kort, hadde jeg ikke disse problemene. Trengte aldri å slå av FastWrite eller VPU Recover, disse er tvert imot gode funksjoner til hjelp. Hadde også et Radeon X800 Pro Build By ATI. Ingen problemer med dette kortet heller, men siden jeg bruker Linux/UNIX, byttet jeg til et GF6800GT. Det som er gledelig å se, er at man kan skaffe rene ATI-kort fra USA. Jeg har sett at det selges Radeon X850XT-PE som er rene ATI-kort. MPX har også ført rene ATI-kort i det siste, så det er ikke umulig å oppdrive.

Lenke til kommentar
Jeg liker Abit hovedkort, har også god erfaring med MSI, men liker de ikke så godt :p

Ellers så er jeg temmelig åpen for valg av prosessor og skjermkort selv om jeg nå har Intel og ATI. Tror fatkisk mitt neste valg blir dualcore AMD og et ellerannet nVidia kortet, fint å ha med seg erfaring fra flere forskjellige produsenter.

Husker jeg kjøpte et Creative GeForce 3 TI 500 kort. Hvor Transistor knakk av rimelig kjapt. Er Creative noe særlig lenger?

Lenke til kommentar
Husker jeg kjøpte et Creative GeForce 3 TI 500 kort. Hvor Transistor knakk av rimelig kjapt. Er Creative noe særlig lenger?

 

De lager visst ikke GFX kort lengre!

Ikke at det er så stort tap. Det finnes mange og bedre alternativer. Bra at Creative har skjønt det og satser på det de er gode på, nemlig å lage gode og kompatible lydkort.

Lenke til kommentar
Husker jeg kjøpte et Creative GeForce 3 TI 500 kort. Hvor Transistor knakk av rimelig kjapt. Er Creative noe særlig lenger?

 

De lager visst ikke GFX kort lengre!

Noen Erfaringer med Sunsway komponenter? Har en IDE kontroller jeg setter spørsmålstegn ved min ustabilitet på maskinen.

 

Noen erfaringer med GeCube?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...