Gå til innhold

Hva er din Favoritt Hardware Produsent?


Anbefalte innlegg

på en annen side så er ikke 3D ytelsen og prisn på Matrox like tilfredstillende. Men sakte kan betyu stabilt... Eller?

3d modellering er nok ikke matrox sin greie, det skal jeg være den første til å innrømme. MEN, når vi snakker store skjermer (les: høy oppløsning) og flerskjermsløsninger er matrox i en særstilling. DTP er mer i matroxland..

Kan si meg enig det. Men det er for de spesielt interessert vil jeg tro. Men poenget her er jo oppnådd med matrox at det er stabilt. Kanskej fordi at 2. part produsenter ikke er med i bildet med Matrox Skjermkort. Syntes også ATI Burde holdt seg til det.

 

Men genuin ATI skjermkort får man ikke i Europe kun i America. Kanskej verdt å bestille fra en Amerikans butikk? Dollaren er lav nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CPU: AMD

Hovedkort: Asus

Lydkort: Creative

Skjermkort: Nvidia (asus)

Kabinett: Thermaltake (alu)

Ide-kontroller: Highpoint

Tv-kort: TerraTec

Skjerm: Philips

HDD: Seagate og Samsung

DVD-brenner: NEC

DVD-rom: Pioneer

Minne: Noname/Twinmos

Tastatur/Mus: bZerk/Logitech

Strømforsyning: Fortron/Source

Vifter: Papst og Thermaltake

 

Tror ikke jeg har glemt noe nå

Dette blir jo liksom de signaturene man ikke får lov å ha lenger...

Er ikke Noname/Twinmos minne en ren gambling?

Philips Skjerm finns det?

 

Etter mine øyne er jeg ganske enig oppsette etter hva folket har ment.

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med zalman's kjølere. Digger zalman.

 

Mindre fornøyd med thermaltake's sine produkter.

 

Og hvorfor ikke MSI?

Hører om mange som sier msi er bare tull, men jeg kan aldri påstå at jeg har hatt noe trøbbel med dem. Ok, litt bios trøbbel kanskje, men de pleier å ordne det etterhvert. Softwaren dems har jeg pleid å styre unna, men bundelen til MSI har det aldri vært noe å klage på.

 

Blir nok antakelig både MSI skjermkort og HK neste gang (med mindre abit får ut fingeren og finner på no lurt da :))

Lenke til kommentar

cpu: amd -- har alltid hatt det, og det funker supert

skjermkort: Gainward -- har bare hatt kort fra dem, og det angrer jeg ikke på, har ikke hatt feil på noen av kortetne (flaks?)

skjerm: samsung -- har aldri hatt det selv, men jeg ser mange som har det og det ser bra ut

harddisk: -- seagate, for jeg ikke har hatt noen problemer med de!

hovedkort: MSI -- har aldri hatt noen problemer med dem, og du vet hva du får.. hverken mer eller mindre

dvd-brenner: NEC -- aldri hatt feilbrenning med den

nettverk: 3com -- har trådløs ruter, switch, nett.kort og trådløst nett.kort, og har aldri hatt noen problemer

Lenke til kommentar

dette er mine favoritter

 

skjermkort: nvidia gefroce(xfx) hadde feil med mitt gamle radeon 9600 kort så måtte bytte det til en annet radeon 9600 kort. 6 uker uten pc det

:mad:

høytalere: altec lasning: har hatt creative,go logitech og dell og altec lasning. hadde 5.1 creative høytale så bytta jeg til altec lasnig 4.1 og gjett hvem som låt best a. altec knuste de creative høytalerne så sykt.

 

moding utstyr: revoltech de leverer røde katoder ikke rosa

lydkort: creative(synes vel de fleste)

mus/tastatur: logitech :love:

og så er jo amd best :D

og så må jeg legge til en ting til: thermaltake gamma pad er drit god å bruke :love:

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

CPU: AMD/Intel Hver sine fordeler og ulemper

HK: Abit, grunnet stabilitet og muligheter

Skjermkort: Trofast nVidia bruker, og fornøyd en.. Likte Gainward, men når jeg snart får 3. kortet fra dem (2 med feil hittil) så faller trofastheten til dem.

Kabinett: Lian LI

Skjerm: Nec

HDD: Sasmsung, helt utrolig stille disker.. ikke for treg.. og langt i fra varm

DVD Brenner: Nec

Minne: Corsair/Twinmos/Geil

Tastatur/Mus : Logitech

PSU: Mist

Headsett: Koss

Musmatte: Blå tøymatte, helst 20 mm

Nettverk: D-Link :)

Lenke til kommentar

HK: Liker Abit, men det spiller ikke så stor rolle så lenge det er Intel chipset

CPU: Intel

Skjermkort: Tror det må skje drastiske ting for at jeg skal kjøpe enda ett ATI, nvidia for altid, liker best Gainward

HDD: samsung (og WD)

Tastatur/Mus : Logitech, kan ikke fordra Microsoft

Headsett: Har philips, men kan tenke meg et sony

Minne: Spiller liten rolle. Har twinmos, og den klokker som bare det. (Winbond BH5) Så lenge du ikke skal klokke, spiller det liten rolle vilket minne du velger. Bestilte noname til min 1557 (Netshop), og fikk Kingston

Nettverk: Spiller liten rolle. Liker ikke D-Link wlan kortet mitt (PCI), men er veldig fornøyd med det Intel kortet som sitter i 1557

Musmatte: Icemat

Endret av Selle
Lenke til kommentar

etter som jeg leser så er det veldig frem og tilbake med Abit.

Jeg har benyttet Epox Socket 7 hovedkort en gang i tiden, som ikke imponerte meg. Noen fler erfaringer med Epox ville gitt en bedre oversikt.

 

Asus og Msi er tydelig vis det beste på HK fåreløpig

Gainward er vist bra på skjermkort, men det er GeForce chip hovedsaklig.

Hvem kan måle seg med Gainward hvis man skal ha Ati?

 

Tilbake til IDE kontrollere:

Promise

Highpoint

Sunsway

 

Hvem er best?

 

Jeg har ikke forventet så mye bra om Samsung. Men hvis de er kaldere og mer stillegående som mange sier, kan jo det være et alternativ for et mer stabilt system og disker som lever lenger.

 

Jeg ønsker noen svar og noen kommentarer her.

Lenke til kommentar
jeg har 2 Samsung disker.

Og jeg har de i vibrasjonsoppheng i lian li 6277.

Når kabinettet står i samme høyde som meg med sidedøren av, er det så vidt jeg hører disken jobbe.

Har aldri hatt krøll med disken.. den ene nærmer seg 1 år nå..

Hva vet du om varmen på de?

Lenke til kommentar
med en 14dB vifte forran diskene.. så holde de 30 grader idle og 35 har jobbing..

 

eneste jeg har å trekke, er at samsung ikke leverer over 160 gb.. ennå

160 er vel de mest gunstige prismessig også. Det er mitt første valg for å være helt ærlig. Men at dem gjærne hadde muligheten for større hadde jo vært en fordel ja.

30 grader er ikke så mye tror jeg. På mine Seagate disker svire på fingeren om jeg kjenner på dem. For ikke å snakke om Hitachi/IBM diskene.

 

De såkalte IBM diskene var produsert av Hitachi hvis ikke alle vet det. IBM diskene har vært kjappe, men ikke holdbare og alt for varme.

 

 

WD Raptor serien er veldig bra på Varme og støy. En raptor OS disk og Samsung lagrings disker på 160 gb ville vært en ypperlig kombinasjon. For lav varme og støy.

 

Men jeg er veldig fornøyd med Seagate diskene. Men varmen er over 30 er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Jeg har nermest blitt trofast til AMD jeg har AMD Athlon XP 2600

og sliter veldig med varmen. Eller på en annen side jeg har ikke problem med varmen men da bråker det.

Uansett er AMD 64 neste, den er kjøligere.

 

Jeg er trofast kjøper av Ati kort siden de har raskere 2D og bedre bilde kvalitet og fargegjengivelse.

 

Hva er best av Via og Nvidia Chipsett?

Hvilke drivere er best av Nvidia og Ati sine?

enig her ble en liten avhopper.. :) til pentium angrer sårt.

 

kjøper også ati resten kjøper jeg etter anbefalinger og tester i forhold til stabilitet,.

Lenke til kommentar

PC forslag utifra tråden:

 

HK:

Asus A8N/MSI K8N

 

HDD:

WD Raptor

Samsung 2x160 GB

 

Prosessor:

AMD Athlon 64 m/Zalman kjøling

 

Grafikk:

Gainward GeForce 6800 GT/Genuine Ati Radeon X850XT Platinum m/Zalman silence kjøling

 

Kabinett:

Thermaltake/LianLi

 

Media:

NEC/Plextor DVD/RW

 

Skjerm:

BenQ/NEC/Samsung 8 ms 19"

 

PSU:

Aspire/Thermaltake/Mist

 

Minne:

Corsair/OCZ

Kingston???

Crucial???

 

Extra disk kontroller:

Promise/Highpoint? :/

 

Noen som ville endret på denne?

Endret av Robinkle
Lenke til kommentar

Hovedkort: Abit

Prosessor: AMD og intel jeg syns begge er like gode.

Skjermkort: Nvidia

Harddisk: maxtor

Minne:OCZ og PDP

 

 

:D

 

abit har altid levert gode kort til meg.

var ati fan men har fått 3 defekte kort av dem så jeg ble en nvidia fan etter jeg kjøpte et 6800gt.

amd/intel: er det samme man merker ikke forskjell i spill eller hva det er egentlig.

maxtor er min favoritt fordi diskene jeg har hatt har det aldri vært noe feil eller problemer med.

OCZ og PDP er egentlig jevngode når deg gjelder >RAM bare at PDP sine brikker er noe billigere.

 

mine favoritter hehe :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...