Gå til innhold

Hva er din Favoritt Hardware Produsent?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker jeg kjøpte et Creative GeForce 3 TI 500 kort. Hvor Transistor knakk av rimelig kjapt. Er Creative noe særlig lenger?

 

De lager visst ikke GFX kort lengre!

Ikke at det er så stort tap. Det finnes mange og bedre alternativer. Bra at Creative har skjønt det og satser på det de er gode på, nemlig å lage gode og kompatible lydkort.

Jeg kan si meg ganske enig der ja. Selv om 3DBlaster var veldig populært en gang i tiden. Mitt Gamle Creative Riva TNT2 Ultra 64 MB Funket meget bra.

Lenke til kommentar
Forresten, glemte en ting.

Kontroller: Adaptec, de lager de beste SCSI-kontrollerne.

No peiling på IDE controllere også eller?

 

 

Jeg har opplevd uttallige blåskjermer med både med Nvidia og Ati

NVsys greier og no Atisys greier. Kan det være et varme problem fra produsentens side. Noen produsenter som tilbyr lager skjermkort med spesielt gode kjølere?

Lenke til kommentar

CPU: AMD

Hovedkort: ASUS

Lydkort: Creative

Skjermkort: nVidia

Kabinett: Lian Li

HDD: Maxtor

CD brennere: Plextor

DVD brennere: NEC

Minne: Corsair

Tastatur/Mus: Logitech

Routere/Gateway/Trådløst utstyr: Linksys (Cisco)

Strømforsyninger: MIST

Vannkjølingsutstyr: Danger Den

Vifter: Papst

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Forresten, glemte en ting.

Kontroller: Adaptec, de lager de beste SCSI-kontrollerne.

No peiling på IDE controllere også eller?

Dessverre, har ikke bruk for IDE-kontrollere, da jeg kjøper hovedkort som har rikelig med uttak for dette. Ser for det meste på SCSI-kontrollere, da dette må kjøpes ekstra.

Lenke til kommentar
min nåværende grafikkløsning koster "bare" 7500,-

:dontgetit:

 

ja ja..

 

min favoritt er matrox. lager knallgode og stabile skjermkort.. for ikke å glemme bransjens beste drivere, selv på beta stadiet.

Så på driverne til Matrox, og de var enda verre på linux-støtte enn det ATI var før de begynte å ta linux på alvor.

Lenke til kommentar
min nåværende grafikkløsning koster "bare" 7500,-

:dontgetit:

 

ja ja..

 

min favoritt er matrox. lager knallgode og stabile skjermkort.. for ikke å glemme bransjens beste drivere, selv på beta stadiet.

Så på driverne til Matrox, og de var enda verre på linux-støtte enn det ATI var før de begynte å ta linux på alvor.

på en annen side så er ikke 3D ytelsen og prisn på Matrox like tilfredstillende. Men sakte kan betyu stabilt... Eller?

Lenke til kommentar
Så på driverne til Matrox, og de var enda verre på linux-støtte enn det ATI var før de begynte å ta linux på alvor.

nå kan ikke jeg svare for linuxdriverene, men markedssegmentet til matrox ligger nok ikke i linuxbrukere. men til mac og MS brukere er de ekstremt bra..

Lenke til kommentar

Snakket faktisk om kompabiliteten. Det var noen RPM-pakker som var sertifisert for Redhat og SuSE. Men det er ikke gitt at disse vil fungere i noen andre distroer, da det faktisk er forskjell på oppbygningen av linux-distroer. Synes Matrox burde bli innlemmet i en annen stor grafikkortprodusent, eksempelvis ATI.

Lenke til kommentar

Før og etter:

 

Før/nå:

GeCube Radeon 9600XT 128 MB

Twinmos 2x 512 PC3200

MSI KT600 Delta series

AMD Athlon XP 2600+

Sunsway IDE Adapter

Thermaltake Volcano 12+ CPU fan

 

Etter, slik det burde være:

Genuin ATI Radeon

OCZ

ASUS HK

Intel Chipset

INtel Prosessor

Alternativ IDE Adapter???

Zalman CPU Virfte?

 

Noen invendiger til slik min PC burde være?

Lenke til kommentar

CPU: AMD

Hovedkort: Asus

Lydkort: Creative

Skjermkort: Nvidia (asus)

Kabinett: Thermaltake (alu)

Ide-kontroller: Highpoint

Tv-kort: TerraTec

Skjerm: Philips

HDD: Seagate og Samsung

DVD-brenner: NEC

DVD-rom: Pioneer

Minne: Noname/Twinmos

Tastatur/Mus: bZerk/Logitech

Strømforsyning: Fortron/Source

Vifter: Papst og Thermaltake

 

Tror ikke jeg har glemt noe nå

Dette blir jo liksom de signaturene man ikke får lov å ha lenger...

Lenke til kommentar
på en annen side så er ikke 3D ytelsen og prisn på Matrox like tilfredstillende. Men sakte kan betyu stabilt... Eller?

3d modellering er nok ikke matrox sin greie, det skal jeg være den første til å innrømme. MEN, når vi snakker store skjermer (les: høy oppløsning) og flerskjermsløsninger er matrox i en særstilling. DTP er mer i matroxland..

Lenke til kommentar
Snakket faktisk om kompabiliteten. Det var noen RPM-pakker som var sertifisert for Redhat og SuSE. Men det er ikke gitt at disse vil fungere i noen andre distroer, da det faktisk er forskjell på oppbygningen av linux-distroer. Synes Matrox burde bli innlemmet i en annen stor grafikkortprodusent, eksempelvis ATI.

jeg og.. det er ikke så veldig mange som sitter å jobber med DTP på en linux maskin. der er det fremdeles mac og noen ms maskiner som gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...