Gå til innhold

Trenger en Stillegående BRA! CPU vifte!/PSU!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takker for svar..

 

har vistnåkk et annet problem,.. ok dette er litt OT da. men men ;)

 

jeg installerte HL2 i sted..

 

Så skulle jeg spille CS:S men da jeg startet opp spillet, hadde jeg 1-2 fps hele tiden :ohmy:

 

Ja. har installert drivere.. hva kan være galt?? har ikke installert andre spill enda.. så vet ikke om de funker..

 

kan korte mitt ha blitt skadet? (kanksje da jeg prøvde å "røske" av ribba bak som va limt fast? )

 

edit: samme prob i HL2 med 4*aa

 

tar jeg på 2*aa hakker det ikke. men da er det slik at det er 0aa.. helt rutete..

 

edit2: kanskje ed kortet ikke får nåkk strøm? kan det være en ørsak?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

noen som har erfaringer med Denne ?

450W. (håper det er nåkk)

 

noen som vet om den er lydløs eller ikke? å om den passer i en medium Chieftec tower ?

 

edit: hva med denne ?

 

tåler pc'en så mye W ? kan liks så godt kjøpe får å ha til seinere :yes:

 

EDIT2: ser den støtter S-ATA.. har bare ATA selv.. men passe disse svarte S-ATA kableme i min normale ATA hdd? litt redd for at det skal bli litt lite med de kablene

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

klart den tåler så mye watt, watt er så mye effekt den kan levere på en måte.

om den støtter s-ata eller ikke noe viktig da det bare er å sette på en slik overgang til 20kr.

 

tror ikke du trenger noe serlig mer enn 400watt.

 

på 400watt har vi jo den northQ greia jeg linka til på forrige side.

dersom det er behov for mer watt kan du jo gå for aspire psuene 500 eller 520 watt, har den selv stille og kraftig.

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

tusen takk for svar.. men jeg skal kjøpe den i morgen..

 

sp microplex blir ikke tingen dessverre..

 

Bråker den 450 så mye da ? (av det samme merket)

 

skal handle på datakjeden.no

 

1 spm til.. kan det være PSU'en som er for svak til at 3d korte å den ene HDD'en ikke funker som de skal ja ?

Lenke til kommentar
superbillige psuer fra ukjent merke :hmm:

ville drøya en dag om jeg kunne.

å gå for ?

 

MINST 450W

 

slik at jeg kanskje ikke trenger å kjøpe ny til neste PC

 

:)

 

minst 450-500

 

edit: HELST! fra datakjeden.no.... tar for lang tid å bestille.. gider ikke å sitte her uten å kunne spille på over 1 uke :p'

 

 

edit2: er alle PSU'ene i samme størrelse? slik at jeg ikke trenger å begynne å måle, for å se om jeg har plass. ?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Den 600 watt Sweex PSUen bråker ganske mye... det er ikke bare viftestøy, men også en høyfrekvent elektrisk lyd. Jeg vet ikke hvordan den er i bruk over lengre tid da jeg bare har prøvd denne litt.

hvor mye db er det ?

 

uansett da..så trenger jeg en ny psu uansett ;) så får se--

 

og hva mener du med elektrisk støy ?

Lenke til kommentar
HELST! fra datakjeden.no.... tar for lang tid å bestille.. gider ikke å sitte her uten å kunne spille på over 1 uke  :p'

Hvor bor du egentlig? Det tar da uansett ikke over ei uke til Trondheim eller Bergen, eller hvor du nå bor!

Hva med en Tagan 330W, den leverer 28A på 3,3v/5v og 18A på 12v, det er det mange "større" som ikke klarer! :thumbup:

Lenke til kommentar
HELST! fra datakjeden.no.... tar for lang tid å bestille.. gider ikke å sitte her uten å kunne spille på over 1 uke  :p'

Hvor bor du egentlig? Det tar da uansett ikke over ei uke til Trondheim eller Bergen, eller hvor du nå bor!

Hva med en Tagan 330W, den leverer 28A på 3,3v/5v og 18A på 12v, det er det mange "større" som ikke klarer! :thumbup:

joa.. men med 330 W kommer jeg ikke langt mens min er 340W :p

 

edit: bor i tr.heim

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
joa.. men med 330 W kommer jeg ikke langt mens min er 340W  :p

For å si det sånn, noen produsenter er nok litt mer optimistiske enn andre, når de oppgir ytelsen til sine produkter...:hmm:

 

Men her er en som er testet av overklokking.no

 

http://www.databutikken.com/no/page.php?ca...&m_gid=88694139

 

PS. Eller sjekk ut denne, siden du bor i Trondheim:http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=11583

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
Den 600 watt Sweex PSUen bråker ganske mye... det er ikke bare viftestøy, men også en høyfrekvent elektrisk lyd. Jeg vet ikke hvordan den er i bruk over lengre tid da jeg bare har prøvd denne litt.

hvor mye db er det ?

 

uansett da..så trenger jeg en ny psu uansett ;) så får se--

 

og hva mener du med elektrisk støy ?

Det er oppgitt til ca 20 db, men jeg tror det er mer.

 

Det jeg mener med eletrisk støy er en høyfrekvent piping, ikke normal viftestøy.

Lenke til kommentar
Den 600 watt Sweex PSUen bråker ganske mye... det er ikke bare viftestøy, men også en høyfrekvent elektrisk lyd. Jeg vet ikke hvordan den er i bruk over lengre tid da jeg bare har prøvd denne litt.

hvor mye db er det ?

 

uansett da..så trenger jeg en ny psu uansett ;) så får se--

 

og hva mener du med elektrisk støy ?

Det er oppgitt til ca 20 db, men jeg tror det er mer.

 

Det jeg mener med eletrisk støy er en høyfrekvent piping, ikke normal viftestøy.

hmm . damn. var det ikke noe annet i pc'en da ?

Lenke til kommentar
Det er oppgitt til ca 20 db, men jeg tror det er mer.

 

Det jeg mener med eletrisk støy er en høyfrekvent piping, ikke normal viftestøy.

hmm . damn. var det ikke noe annet i pc'en da ?

Nei, for jeg prøvde denne i PCen min da jeg feilsøkte og trodde PSUen var ødelagt så kjøpte jeg denne på Datakjeden i bergen da han bak disken anbefalte meg denne og de ikke hadde noe annet inne som høyere enn 400 watt.

Vifteløsningen er heller ikke spesielt effektiv, den har en vifte som ligger i toppen og blåser ut på siden.

 

<--- luft ut

__________

\\\\\\\\\\\ | <----- Vifte

|------------|

|_________ <----- luft inn

 

 

Beklager for dårlig tegning, jeg orket ikke å laste opp en fil.

 

Jeg bruker nå en Chieftec på 360 watt da det ikke var noe gale med den.

 

Edit: leif

 

Edit 2: tegningleif

Endret av ersa
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...