Gå til innhold

Trenger en Stillegående BRA! CPU vifte!/PSU!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå fremstår jeg kanskje som gledesdreper og/eller pessimist, men husk at det ikke er noen standard på avstanden mellom hovedkort og PSU, så det faktum at Jar-jar får plass betyr bare at du får plass hvis du har tilsvarende eller større avstand enn han...

 

Jeg for min del fant ut at det var mye mindre plass på mitt nåværende Lian Li 6077, enn på mitt forige Chieftec Scorpio... :ermm:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
Nå fremstår jeg kanskje som gledesdreper og/eller pessimist, men husk at det ikke er noen standard på avstanden mellom hovedkort og PSU, så det faktum at Jar-jar får plass betyr bare at du får plass hvis du har tilsvarende eller større avstand enn han...

 

Jeg for min del fant ut at det var mye mindre plass på mitt nåværende Lian Li 6077, enn på mitt forige Chieftec Scorpio... :ermm:

tror det skal gå an.. vansjelig å se, men jeg synes min ser litt stør ut faktisk.. vet ikke men..

 

men jeg tar sjansen å kjøper den :yes:

 

kan ikke leve live uten å ta noen risks :p

Lenke til kommentar
Var det ikke du som sa:
men jeg tar sjansen å kjøper den :yes:

 

kan ikke leve live uten å ta noen risks  :p

 

Snakk med de du kjøpte den av, forklar problemet, så kan det jo hende dere kommer til en enighet... :)

hehe.. tweaket med den litt så fikk jeg den på plass lol.. bøyde inn festene med tang :!: så nå sitter den lol.. LITT skjevt, men nåkk til at copper biten under er over coren :yes: kom på 38C i bios

 

MEN!!!! et nytt problem

 

når jeg startet Pc'en fikk jet error:

 

BOOT FAILURE ERROR: (eller noe i den duren)..PLEASE ENTER bla bla bla CD

 

så jeg installerte windows cd'en (må vist formatere :( ) så begynner den å loade fra cd'en.. å plutselig får jeg en bluescreen på skjermen der det står masse rabbel.. husker ikke hva det sto, men det sto noe om at hvis dette var den første gangen jeg så den, at jeg kunne disable noe i biosen å bla bla bla.. å hvis det gjenntok seg, så måtte jeg ta ut av nye hardwares som vat sotte inni å prøve bla bla bla....

 

 

men så kikket jeg tilfeldigvis innom BIOSEN, å der sto det på HDD oversikten

 

1: NONE

2: bla bla bla.. navnet på HDD elns

 

 

jeg har 2*80 HDD's så begge skal egentlig være der.. aldri hatt det problemet før..

 

ja. begge er koblet til...

 

noen som vet hva problemet litt er..? er avhengig av data, så jeg ville være enda gladere om noen kunne hjelpe meg fort :yes:

 

(ja. sitter på pappas pc kkurat nå)

 

-Takk

 

EDIT: nyttet om litt på jumperen til en av HDD'ene... nå kom navnet til begge opp.. (men begge har eksakt samme navn da men lol..)

 

så får jeg en ny error. noe med at:

 

no 80 condector (stavet rett?) installed

 

når jeg kikker på kableme inn til hdd'ene, så er de ikke samme farge på selveste imputten. er det det som er problemet ?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Jeg har nå koblet om noen av ledningene, slik jeg tror de var før, før jeg started med dette.

Nå forsvant "bluescreenen" å kom meg innpå windows installeren.. der det står press enter to install windows xp å F3 to quit, å bla bla bla..

 

da jeg trykket enter, fikk jeg fram en melding der det sto at det var ingen HDD's som var installert :dontgetit:

 

noen som vet hva det kan være? ville vært fint om noen kunne ha svart..

 

Kan et være strømforsyningen som ikke klarer å levere strøm til mine 2 HDD's ? (vet ikke hvor mye viftene tar)

 

har en 340W cheiftec PSU-

 

 

 

Håper på kjappe svar :)

 

-Takk

Lenke til kommentar
om jeg ikke husker feil (som jeg sikkert gjør) så betyr no 80 condector at det ikke er noe i primary IDE ellerno. kanskje ledningen er skada :hmm:

hmm.. etter jeg byttet rundt litt på ledningene så forsvant den.. men nå finner ikke windows setup HDD'ene mine..

 

hvis jeg holder en HDD i luften. slik at den store ledningen er til venstre å strømmen til høyre.. er da master til venstre eller høyre ? var litt usikker med det.. kanskje jeg har satt jumperen feil å.. vet ikke :dontgetit:

Lenke til kommentar

har 1 god å 1 dårlig nyhet:

 

GODE: jeg fikk til å formatere.. ved å ta ut av strømkabelen til den andre HDD'en

 

DÅRLIG: jeg mistet da nettopp 80GB.. ved å ta ut den andre..

 

så jeg må kjøpe meg en ny strømforsyning..

 

er det noen som vet om en bra en som takkler det meste ? helt over 400W da:p

 

den jeg har nå er 340W

 

hva med en 450W ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...