Gå til innhold

Trenger en Stillegående BRA! CPU vifte!/PSU!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har en chieftec på 340W...... men blir litt for lite  :(

 

hva med denne ?

 

22~24 dB

 

noen som har erfaringer med den?

 

isaf hvis den er bra.. tar de postoppkrav?

Den kan anbefales på det varmeste!

Har en slik, og den er DØNN stabil, kraftig, og nesten lydløs! :thumbup:

 

PS.Ja, de tar postoppkrav. :)

nice :w00t: hvor mye i frakt ?

 

edit:

 

hvor i huleste registrerer jeg meg der ? finner det ikke :p

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Her er en guide. :)

 

PS.Forutsatt at det ikke koster mer til Trondheim, enn det koster i østlandsmrådet,

kommer frakt og oppkravsgebyr på 136,- inkl. moms.

jepp fin "guide" :D

 

"Vi beklager! Teknisk feil.

Det har oppstått en teknisk feil. Melding om feilen er sendt til driftsansvarlig.

Trykk her for å gå tilbake til butikken!"

Lenke til kommentar
Her er en guide. :)

 

PS.Forutsatt at det ikke koster mer til Trondheim, enn det koster i østlandsmrådet,

kommer frakt  og oppkravsgebyr på 136,- inkl. moms.

jepp fin "guide" :D

 

"Vi beklager! Teknisk feil.

Det har oppstått en teknisk feil. Melding om feilen er sendt til driftsansvarlig.

Trykk her for å gå tilbake til butikken!"

Funker nå... :whistle:

Lenke til kommentar
Her er en guide. :)

 

PS.Forutsatt at det ikke koster mer til Trondheim, enn det koster i østlandsmrådet,

kommer frakt  og oppkravsgebyr på 136,- inkl. moms.

jepp fin "guide" :D

 

"Vi beklager! Teknisk feil.

Det har oppstått en teknisk feil. Melding om feilen er sendt til driftsansvarlig.

Trykk her for å gå tilbake til butikken!"

Funker nå... :whistle:

ikke her :(

 

men en liten ting.. bare så at jeg ikke kjøper den uten å måtte trenge det:

 

Når jeg tok ut HK'et mitt når jeg skulle skru på viftene, så tok jeg det ut, skrudde de på, satte det nedi, satte på kablene til alt å skulle starte

 

så fikk jeg som sagt meldingen : BOOT DISK FAILURE. å bla bla bla.. så jeg måtte formatere, pakket inni winXP cd'en å startet, da etter at den hadde "scannet" winxp cd'en for filer den trengte, fikk jeg opp en melding at setup'en ikke klarte å finne noen HDD's..

 

så tok jeg ut av strømkabelen til den ene HDD'en, da funket det fint. etter installasjon, installerte jeg alt sikkerthetspakkene.. SP2, NOD32, Outpost osv osv

 

så installerte jeg HL2, CSS å skulle spille...

 

men da på 4*aa (som jeg ALLTID spiller med. å har mellom 50-70 fps på hl2/css) hadde jeg nå 1fps..

 

så skrudde jeg ned til 2*aa, å da hadde jeg norman fps, bare at det var ikke NOE aa på.. rett å slet ingenthing.. som om PSU'en ikke klarte å levere nåkk strøm til å utføre det elsn..

 

Det jeg lurer litt på nå da, er om, er dette et typisk PSU problem? at den ikke klarer å levere nåkk strøm til at det skal funke ?

 

Vil liksom vite om det ER et PSU problem før jeg kjøper en ny, å eventuelt fremdeles har det samme problemet :p

 

 

edit: guiden dun linket fungerer nå :yes:

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

cpu-kjølere:Thermalright SLK-948U ogThermalright SP-97. etter min mening(og en drøs andre) de beste kjølerne man kan ha. sp-97 e stort sett den samme som slk-948 bare at den har heatpipes i tillegg.

 

de inkluderer ikke vifte så du kan kombinere de med feks en92mm mist vifte. har slk-948 med en lignende vifte. på minste hastighet ligger load på 35 grader(med3 120 mm vifter i kabinettet på lav fart). har en amd xp-m 2400+ som kjører fortiden på 2600 mhz. så din prosessor vil nok holde seg kald og fin...

 

 

når det gjelder psu anbefaler eg: mist'n som vel allerede har blitt nevnt. den skal være veldig stille og stabil.

 

hvis den blir litt dyr... noen alternativer:

Fortron-Source 350W Special Edition rev2 ca 250 kr.

Hiper HPU-4R480 Type R Rød oppimot 800. veldig tøft design

AOpen 350W, Super low noise, 12cm vifte ca 520kr, fikk god omtale på overklokking.no.

 

har en northq selv og e ganske missfornøyd. selv om den var billig(betalte under 400 for den) så bråker den, virker som viften kjører maks konstant og den får maksinen til å reboote seg mens eg spiller spill.

Lenke til kommentar
trenger ikke cpu vifte nå  :p  trenger fårhåpentligvis bare psu nå..

 

men les inlegge mitt over.. trenger å vite om det ER psu'en som gjør det  :)

Slikt finner man ved å prøve... Har du ikke en kamerat som kan låne deg en for å teste?

 

Her er DEMO-Hiper HPU-4K480 til 650,-, satt ned med 245,- :thumbup:

litt upraktisk at viften er på toppen ? :p

 

men høres det slik ut at de kan være psu'en da ?` tar for lang tid til å bytte ut med noen andre å så sette tilbake.. gidder ikke det :p

Lenke til kommentar

den passer den, så lenge du har et atx kompatibelt kabinett. form regler for sånt.

 

om det e psu, vet eg faktisk ikkje, høres egentlig ikkje sånn ut. altså det virker litt som det e flere paralelle problemer. har du detaljert specs på systemet ditt? kan du ha utsatt hardware din for statiskelektrisitet? e alt koblet sånn som det skal? bruker du en molex-kontakt som du fordeler på alle hd/cd-rom osv?

Lenke til kommentar
den passer den, så lenge du har et atx kompatibelt kabinett. form regler for sånt.

 

om det e psu, vet eg faktisk ikkje, høres egentlig ikkje sånn ut. altså det virker litt som det e flere paralelle problemer. har du detaljert specs på systemet ditt? kan du ha utsatt hardware din for statiskelektrisitet? e alt koblet sånn som det skal? bruker du en molex-kontakt som du fordeler på alle hd/cd-rom osv?

endelig en litt godt beskrevve post :p

 

den passer den, så lenge du har et atx kompatibelt kabinett. form regler for sånt

 

Står iallefall "ATX 12V" på PSU'en... så antar da at den passer fordi jeg har en ATX psu fra før...eller?

 

 

har du detaljert specs på systemet ditt?

 

AMD Barton [email protected]

2*512 PC3200 corsair

Abit NF7-s v2.0

R Radeon 9800pro

2*80gb Western Digital Caviar

Audigy 2 ZS

Zalman kjøler for CPU

Zalmankjøler for GPU

Chieftec 340W PSU

 

kan du ha utsatt hardware din for statiskelektrisitet?

 

ikke som jeg vet.. tror ikke det.. men jeg prøvde jo å "bryte" av kjøleribba bak mitt 9800pro.. uten hell.. (termisk lim :p ) men hvis det er det så skulle jo ikke kortet funke i det hele tatt.. funker i *2AA men selv om det ikke er noe AA der da..

mens med 4*aa ¨å har jeg 1fps i alle spill... så kan ikke være av den grunn...

 

e alt koblet sånn som det skal?

 

Håper da inderlig det :p TROR det skal være det.. de kablene jeg er litt usikker med er de som er nederst til høyre når du ser kabinettet fra venstre siden.. vedsidenav batteriet.. noen små kabler.. det er 5 av de.. men bare 3 av de var koblet til.. litt usikker på hvilke som var koblet in å hvor de sto.. kanskje det ? eller ?

 

bruker du en molex-kontakt som du fordeler på alle hd/cd-rom osv?

 

Hva er molex kontakt? er det en sånn brei "jævel" ?isaf ja, så har jeg en til HK'et som går til begge HDD'ene, å en annen en fra HK'et til diskettstasjonen....

 

kan jo egentlig ta ut strømmen til diskettstasjonen,, bruker den aldri... får å prøve tenker jeg.. men trur ikke den tar så mye strøm at det gjør noe :)

 

 

EDIT: glemte å tilføre at jeg bruker også de fete "jævlene" til begge mine CD-roms ja!

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...