Gå til innhold

Trenger en Stillegående BRA! CPU vifte!/PSU!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har for øyeblikket en hjemmelaget vannkjøling i min PC!

 

Ulempen er at den bråker nå så in i H****TE, som jeg har blitt lei av..

 

Så! jeg har tenkt å skifte det ut.. så jeg har noen spm:

 

1) Hvilke CPU vifte bør jeg kjøpe ? har ABIT NF7-S v2.0 (Socket A for de som ikke vet)

 

Jeg har kikket litt på Zalman viften. men vet ikke om den er bra eller ikke

Den MÅ! takkle 2.34 ghz-- helst mer, hvis jeg skal OC mer..

 

2) har faktisk aldri montert vifter/blockker før, 2 kompiser av meg var hjemme til meg å monterte vannkjølingen for meg

 

Er det vanskelig å montere? er litt redd for at jeg skal knuse coren :p

 

 

Håper for kjappe svar fra dere alle..

 

 

KRAV:

 

1) må være fra datakjeden.no

2) Må takkle MINST! 2.34 ghz. helst mer

3) må passe socket A

4) HELST være STILLEgående!!!

 

 

-Takk!

 

edit: leif

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å finne støykilden i vannkjølingsopsettet ditt først?

 

Er det radiatorviften er det vel bare å bytte denne?

 

Er det pumpen kan du enten bytte den eller støydempe den?

 

Nok Off Topic nå...

 

Denne er sikkert god med en stille vifte... vifte får du finne selv etter din støytoleranse.

Lenke til kommentar

av en eller annen grunn vil ikke opera åpne opp vinduer fra www.datakjeden.no

 

 

så..

 

er denne noe bra ?

 

302755 Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler Socket A/478/754/939/940

 

hvis noen kan åpne siden å sjekke.. vil den tåle mer enn 2.34 ?

 

å har den mye DB?

får som sagt ikke til å sjekke etter av en eller merkelig grunn....

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med denne ?

 

hvis ja. hvilket hastigheter tåler den ?

Bitspower Silent Storm er nesten 14cm i diameter! :scared:

Og sokkelen på ABIT NF7-S v2.0 står jo helt i kanten, på "toppen" av hovedkortet,

så da må du i så fall ha SVÆRT god plass opp til strømforsyninga for at den skal få plass!

 

Tror faktisk Zalman cnps 7000("bare" 10,9cm) også er i største laget, og den er jo en god del mindre... :ermm:

Lenke til kommentar

tviler på at du kommer til å få noe problem med den på en liten 2,34ghz cpu ;)

de fleste kjøler`ne som bli produsert nåtildags ligger på 3,2ghz++

f.eks har en spark7+ (som egentlig er gammel) og den kjøler min cpu på 3,1ghz elegant..

38-45`C på idle... zelman sin 7000? (hvertfall den store i Cu og AlCu) kjøler også elegant en 3ghz++ prosessor... "Bitspower Silent Storm CPU-Kjøler 120mm Fan Socket A/478/775/754/940, (12-24db)" er jo en etterligning av disse kjøler`ne...

konklusjon: du må lete lenge, og i den nederste hyllen(prisen) for å finne en kjøler som kjøler mindre enn 2,3ghz den dag idag... mm. du tar en tur på biltema da ;)

Lenke til kommentar
tviler på at du kommer til å få noe problem med den på en liten 2,34ghz cpu ;)

de fleste kjøler`ne som bli produsert nåtildags ligger på 3,2ghz++

f.eks har en spark7+ (som egentlig er gammel) og den kjøler min cpu på 3,1ghz elegant..

38-45`C på idle... zelman sin 7000? (hvertfall den store i Cu og AlCu) kjøler også elegant en 3ghz++ prosessor... "Bitspower Silent Storm CPU-Kjøler 120mm Fan Socket A/478/775/754/940, (12-24db)" er jo en etterligning av disse kjøler`ne...

konklusjon: du må lete lenge, og i den nederste hyllen(prisen) for å finne en kjøler som kjøler mindre enn 2,3ghz den dag idag... mm. du tar en tur på biltema da ;)

joa.. men så å si alle på datakjeden.no under socket A støtter opp til 3200+ min er jo litt over 3200+ 3500+ elns.

 

så zalman var den eneste det ikke sto noe på.. det var derfor jeg lurte på den :yes:

Lenke til kommentar
Kjølte min XP 3000+ @ 2.4 Ghz med en Zalman 7000 Al-Cu . Grei nok, ikke så ultra bra. ~45*C idle og 52+*C load på brukbart støynivå. Hadde ikke tempmåler eller AC5.

hmm. takk for svar... antar den har justerbar hastighet.. hadde du den på max isaf?

 

.. å definer brukbart støynivå-.... hørtes den gått? for litt av vitsen til meg nå er at den kjøler ganske bra å at den er stille :)

Lenke til kommentar
Kjølte min XP 3000+ @ 2.4 Ghz med en Zalman 7000 Al-Cu . Grei nok, ikke så ultra bra. ~45*C idle og 52+*C load på brukbart støynivå. Hadde ikke tempmåler eller AC5.

hmm. takk for svar... antar den har justerbar hastighet.. hadde du den på max isaf?

 

.. å definer brukbart støynivå-.... hørtes den gått? for litt av vitsen til meg nå er at den kjøler ganske bra å at den er stille :)

Vel, brukbart støynivå var vel @ 1000 rpm tror jeg. Kommer an på hvordan du oppfatter støyen. Når vifta er på full bråker den mye og ja det følger med FanMate 1.

___

EDIT: skrivefeil har vi ikke sett

Endret av Fur
Lenke til kommentar
Bla bla bla.. masse tekst

Er den du har denne? (ingen bilde da men)

 

er det som står: al-cu, både copper å aluminium? (antar det betyr alu-copper(blanding elns) )

 

Denne står det bare Cu på (copper), kan den være enda bedre ? hvis ja eller nei, så kjøper jeg en av disse :thumbup:

Al-Cu er en kobbe-aluminium blanding jah. Jeg hadde 7000, ikke 7700.

ZalmanCNPS7000-AlCu.jpg

Lenke til kommentar
Bla bla bla.. masse tekst

Er den du har denne? (ingen bilde da men)

 

er det som står: al-cu, både copper å aluminium? (antar det betyr alu-copper(blanding elns) )

 

Denne står det bare Cu på (copper), kan den være enda bedre ? hvis ja eller nei, så kjøper jeg en av disse :thumbup:

Al-Cu er en kobbe-aluminium blanding jah. Jeg hadde 7000, ikke 7700.

ZalmanCNPS7000-AlCu.jpg

ah ops :p

hvor stor er viften? 80mm? 120mm?

 

hvis den er 120mm så kan jeg jo egentlig liks så godt kjøpe den andre keg linket til

 

"Dimensjoner (BxDxH) 13.6 cm x 13.6 cm x 6.7 cm" litt stør men...(håper den går i min ABIT NF7-S v2.0 isaf :p )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...